Lazer Hjälmar?

TT Peps

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2003
Jag funderar starkt på att köpa en hjälm av märket "Lazer"
Priset är ju otroligt bra och designen också!
Jag vet ju att Man får vad man betalar för! Men är det någon som har någon erfarenhet av en sådan hjälm som vet om det är en okej hjälm eller om det bara är skit? :va

Tyvärr ingen erferenhet, dom tillverkade mest moppe hjälmar förr. Nu vet jag inte alls vad det är för kvalitét. Iof så har jag aldrig förstått hur man kan snåla på hjälm, detta är den viktigaste utr. Lägg mer pengar på en hjälm, och snåla in ett par 1000 lappar på skinnställ.

Mvh//ZS PS Hjämen ÄR viktig Ds

Känns gedigen

Hej,
fick en Lazer Tornado i present förra året, tycker den känns riktigt bra. Ruskigt bra ljudisolering också. Körde tidigare i en billig Nolan hjälm, Lazern verkar bra mycket bättre.

Skönt med tvättbar inredning dessutom.

//Mattias :tummenupp

Lazer Tornado fick väl väldigt bra värden i Bikes hjälmtest för några år sedan? Så säkerhetsmässigt skiljer det nog inte mycket till Shoi, Arai etc.
+ Priset
+ Utrustning (hakskydd, dubbelt imfritt visir)
+ Tyst
- Vobblar/lyfter i högre hastighet
- Snabblås
- Fel form för min skalle

Mitt råd vid hjälmköp:
Har du ont om pengar köp hjälmen om den passar. Om den inte passar perfekt kommer du aldrig att bli nöjd.
Skall du bli helnöjd köper du en Arai eller Shoi, den som passar din huvudform bäst. Tänk på att hjälmen ökar ½storlek efter ett tag, men formen ändras inte så den får inte klämma någonstans den skall bara var trång.

Bumpar lite här

Tanten har hittat en Lazer hjälm från Handelsboden som hon blev mer eller mindre förälskad i :va

Mne problemet är att vi har väntat över tvåveckor på den och den verkar aldrig komma trots att dom säger att den är på väg.

Finns det någon annan butik i Sverige som säljer Lazer? Verkar vara lite klent med det märket

Är en Lazer Bayamo mattsvart som vi är på jakt efter

Hej
Har alltid haft Arai eller Shoei men bestämde mig för att köpa Lazer då de har visir som blir mörkt av solens UV-strålar.
Åkte till Handelsboden för att köpa hjälmen, ända tills jag provade den:huvet
Inte ens med mycket vilja kunde jag komma över den dåliga passformen.

Har du aldrig haft en skön hjälm så kanske den är ok, men har du Arai eller Shoei idag så kan du glömma Lazer.

Hej
Har alltid haft Arai eller Shoei men bestämde mig för att köpa Lazer då de har visir som blir mörkt av solens UV-strålar.
Åkte till Handelsboden för att köpa hjälmen, ända tills jag provade den:huvet
Inte ens med mycket vilja kunde jag komma över den dåliga passformen.

Har du aldrig haft en skön hjälm så kanske den är ok, men har du Arai eller Shoei idag så kan du glömma Lazer.

På damens huvus så satt den bra så det får helt enkelt bli en sån då vi prövat mer eller mindre alla hjälmar som hon godkände :näsblod

- - - Updated - - -

Väldigt seriös kille som har sunbike. Bara att kontakte. Köpte min lazer hjälm där och är väldigt nöjd

Ok, kanske ska höra med han iaf

Tack =)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S