bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Ligger i min säng och funderar lite, här upp i norr är det ljust i stort sett hela tiden som det är hoj säsong så det är sällan jag i alla fall utnyttjar ljuset på hojen. Vad säger ni om att byta till LED med betydligt vitare ljus istället för den vanliga H4 lampan? Vet att det inte är lagligt och att halvljusbilden kan bli så där men vad jag tänkt på är att det vita ljuset verkar synas bättre dagtid.
Håller på en hel del med traktorer och nu sitter det xenon och LED på det mesta som arbetsljus och vad jag tänkt på att att man ofta ser arbetsljuset lika bra som saftblandare då dom är på dagtid. Då jag håller på med traktorn runt vägen brukar jag slå på arbetsljuset även dagtid då jag i alla fall inbillar mig att jag syns bättre.
Vad säger ni, tror ni man syns bättre med vitare LED- ljus mot H4 halogen?
Håller på en hel del med traktorer och nu sitter det xenon och LED på det mesta som arbetsljus och vad jag tänkt på att att man ofta ser arbetsljuset lika bra som saftblandare då dom är på dagtid. Då jag håller på med traktorn runt vägen brukar jag slå på arbetsljuset även dagtid då jag i alla fall inbillar mig att jag syns bättre.
Vad säger ni, tror ni man syns bättre med vitare LED- ljus mot H4 halogen?