Lelle's Skinnställ hmm?

Jbjörling

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Retta
Sugen på ett 2del Dainese steel ställ.
Nån som har några coments ang beställning från lelles?
Ringde dit ang storlek va som att snacka med en Ny väckt 14åring :trött i andra änden cheeses riktigt osäker nu
Vikt: 100 Längd: 185 =borde va 56 på Dainese el?:confused:

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Inte så lätt för lelles att svara på vilket skinnställ som passar just dej, åk och testa ett innan du beställer så vet du vilken storlek.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Lelle's har väl typ Monopol schweden på Dainese å bor man långt söder ut blir de en bit tur å retur...
Det finns många som har Dainese, bla Stockholms Mc-varuhus, Länna Sport AB mfl. Dina mått säger inget om vad som passar och inte, du måste prova. Jag är tex 193/85 och har ett Berik i storlek 54 och ett Dainese i storlek 52, båda sitter toktight.

eightbug

Medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
2002, Honda, CB900F Hornet
Jag prøvade massa stæll på Lelles innan jag køpte ett två delat Dainese. Ær mycket nøjd med mitt. Væger 100kg och 185cm. Storlekarna på stællen varierar så en 56:a på en model ær inte detsamma som en 56:a på en annan.
Kommer inte ihåg om jag har 56 som storlek. Har før mig att jag har 52...:confused:

Hällboy

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
gixxer 1000 & ktm 640
Jag har ett tvådelat Dainese, som jag köpt på Lelles. jag är 195/85 har stl. 52. Sitter bra på mig.

Fricco

Highsider.se
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
Racehoj
Lelle's har väl typ Monopol schweden på Dainese å bor man långt söder ut blir de en bit tur å retur...

På Yamaha Center i Göteborg hittar du också Dainese.
Lite närmare än att åka till Uppsala.
Men oavsett vart du åker, så ring och kolla så just den modellen och dem storlekarna du är ute efter finns i butiken.
Så du slipper åka långt i onödan.

Lycka till.:tummenupp

Last edited:

Visse

The Unforgiven
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Svart Yamaha R1 2008
Jag köpte faktiskt ett Dainese Steel 2 delat på lelles i torsdags.
Sitter skitbra :) Storlek 46 på mig 174cm/65kg.

HerrMejsel

Blåblå
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ninja ZX-636R '03
Du måste garanterat prova stället så att det sitter bra, gärna skall det kännas liiite för litet när du provar det i och emd att det töjs...

Köpte mitt Daineseställ på rean på Stockholms MC-Varuhus, 70% på utgående modell... Sjukt nöjd!

Min personliga erfarenhet av Lelles är att de har noll servicekänsla och tillochmed är lite smådryga, blivit ruskigt besviken på bemötandet när jag varit där...!

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Det allmänna omdömet om Lelles är väl att butiken är kanon, postorderservicen värdelös..

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6
Jag har aldrig beställt något på postorder, utan köpt allt över disk i Uppsala.
Sjukt bra service och trevliga säljare. Utöver detta slår ju deras utbud det mesta.

Jag kommer i alla fall att fortsätta handla på Lelles.

Richtmann

Energizer Bunny
Gick med
30 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -03

Ringde o pratade med duells deras så kallade agentur i sverige funkar så att om din handlare vill köpa dainese till sin butik så fixar duells kontakten så dom kan åka till italien o köpa dainese där från fabriken. så med andra ord det kan man fixa själv utan duells =) din handlare kan därmed inte beställa hem dainese skinnställ genom duells

Går jätte bra o beställa från lelles via deras hemsida du får desutom 5% rabatt om du beställer där :) . det värsta som kan hända om du beställer för stort e att du får stå för retur frakten tillbaks så skickar dom nytt ställ fraktfritt om man bor som jag i norrland så e det ju ändå billigare än o åka dit :D .

Last edited:

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Har precis införskaffat mig ett Dainese Steel och måste säga att det utan tvekan är bland de mest sköna ställ jag provat. Antagligen pga mycket stretch/nylonmaterial, man känner sig rörlig helt enkelt. Steel har ju faktiskt alternativa storlekar också, vilket gör det ännu lättare att hitta en storlek som passar ens kropp bättre.

Att beställa från Lelles skulle jag personligen inte göra, har alltid åkt dit.

Bifogat

• steel.jpg
    steel.jpg
    70.9 KB · Visningar: 100
Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...