Lelles

hajoosk

Varför inte! man lever ju bara 10´gånger
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Diversion 900, yz426f
Jag kommer aldrig mer att handla av lelles! :mad:

Jag beställde en koplingskorg, lameller, koplingshandtag och ett luftfilter. Och även fast jag skrev att jag ville ha allting samtidigt och inte i flera paket så skickar dom grejorna i 4 olika paket :kocko som jag får betala postförskott och frakt på!!! Sen då jag ska konfrontera dom genom 2 mail som jag skrivit under stor ilska så skiter dom i att svara på något av dom! :mad:

Sen är dom inte heller världen snabbaste eller säkraste företag då det kan ta veckor innan man får det man beställt ibland samt att det ofta är fel grejor dom skickat! :fatta!

ALDRIG MER LELLES...............

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Gamla nyheter?

Går ej att best på distans, och tar evigheter på platts!
(men då får man ju grejerna i hand på stört iaf)

Sist jag var där fick jag vänta i "kö" 4personer i 35 minuter?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
En liten fundering som dyker upp hos mig nu är ju om man kan ställa hårda krav som gör att man slipper tex merkostnader som i detta fallet om företaget skiter i att man beställt olika delar med olika leveranstider men ändå vill ha samleverans?
Vad tror ni dom säger om man inleder med "Detta samtalet är bandat och alla leveranstider och priser är bindande. Aviker ngn part från denna överenskommelsen så är det fritt upp till köparen att avbryta köpet kostnadsfritt" :hihi
Trist att Lelles beter sig på detta viset vad det gäller postorder, dom har ett grymt sortiment och skulle lätt kunna avsätta ett antal personer att enbart syssla med postorder på heltid om dom bara skötte sina kort rätt.
Trist nog så undviker jag att handla där om jag inte kan besöka dom, detta sker ju naturligtvis inte så ofta iom att jag flyttade från märsta -93.
//Tobbe

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
tobbeviking skrev:
En liten fundering som dyker upp hos mig nu är ju om man kan ställa hårda krav som gör att man slipper tex merkostnader som i detta fallet om företaget skiter i att man beställt olika delar med olika leveranstider men ändå vill ha samleverans?
Vad tror ni dom säger om man inleder med "Detta samtalet är bandat och alla leveranstider och priser är bindande. Aviker ngn part från denna överenskommelsen så är det fritt upp till köparen att avbryta köpet kostnadsfritt" :hihi
Trist att Lelles beter sig på detta viset vad det gäller postorder, dom har ett grymt sortiment och skulle lätt kunna avsätta ett antal personer att enbart syssla med postorder på heltid om dom bara skötte sina kort rätt.
Trist nog så undviker jag att handla där om jag inte kan besöka dom, detta sker ju naturligtvis inte så ofta iom att jag flyttade från märsta -93.
//Tobbe

Har du begärt samleverans och detta innebär att de vill ha mer betalt för frakten (totalt) så kan du ju vända dig till din konsumentombudsman och/eller ARN för att få kostnader ersatta. Har du skrivit ned detta i beställningen enligt nedan behöver du knappast något mer bevismaterial.

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
525 + pitpro 125cc
Jag har bara hört bra saker från folk om Lelles... Sen verkar alla här tycka att det är :tummenner... :3freak

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
G-MAN skrev:
Jag har bara hört bra saker från folk om Lelles... Sen verkar alla här tycka att det är :tummenner... :3freak

Jag tycker Lelles är s**tbra pga av personalens attityd, utbudet och ofta bra priskampanjer! Men jag åker dit personligen och handlar, det fungerar ju om man bor hyfsat nära.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
sweborn skrev:
Har du begärt samleverans och detta innebär att de vill ha mer betalt för frakten (totalt) så kan du ju vända dig till din konsumentombudsman och/eller ARN för att få kostnader ersatta. Har du skrivit ned detta i beställningen enligt nedan behöver du knappast något mer bevismaterial.
Saken är ju den att man sällan skriver så mkt per telefon :tungan
Visst en stor överdrift med en skopa humor ang inspelade samtal, men tanken är svindlande då dom verkligen inte har skottsäkra leveranstider osv.
//Tobbe

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Jag har råkat ut flera ggr att Lelles skickat fel del även om artikelnumret är rätt på ordersedeln.
Däremot 'Touringbutiken' www.touring.se verkar vara ett under av precision och snabbhet.

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Jag har också fått "fel" grejor av Lelles! En gång beställde jag ett par kopplingsfjädrar till en DR 350S. Det fick jag, men inte passade dem till en DR 350 inte.
Nej postorder är inte Lelles starka sida! Däremot kan de ha väldigt bra priser på utvalda produkter under speciella kampanjer. Men var beredd på att köa i ett par timmar...Och skulle man jobba över ett par timmar så har man ju snabbt tjänat in den summan man ev "sparar" genom att stå och köa.

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
hajoosk skrev:
Jag kommer aldrig mer att handla av lelles! :mad:

Jag beställde en koplingskorg, lameller, koplingshandtag och ett luftfilter. Och även fast jag skrev att jag ville ha allting samtidigt och inte i flera paket så skickar dom grejorna i 4 olika paket :kocko som jag får betala postförskott och frakt på!!! Sen då jag ska konfrontera dom genom 2 mail som jag skrivit under stor ilska så skiter dom i att svara på något av dom! :mad:

Sen är dom inte heller världen snabbaste eller säkraste företag då det kan ta veckor innan man får det man beställt ibland samt att det ofta är fel grejor dom skickat! :fatta!

ALDRIG MER LELLES...............

alla mc handlare kan göra fel och det kan även uppstå missförstånd mellan kunden och säljaren.

Smirre

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Hoj
KTM 640smr -06
Lelles har det som sagt gått utför för på senare tid... Tar en jävla tid om man står i kön, fel grejjer vid beställning, dåligt bemötande i allmänhet och för att inte tala om att dom aldrig besvarar mail...

Har nog mycket att göra med att dom verkar ha anställt en samling samhall-arbetare....

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Jag har handlat av Lelles i alla tider och jag har alltid haft problem med dom tyvärr.....då undrar ni; Varför kommer jag tbx om de suger och lovar så jävla mycket som de aldrig kan hålla?

Jo...de gör jag med, lathet kanske eller så hoppas man in i det sista att dom kan ta sig i kragen och ta hand om dom som faktiskt föder dom, nämligen oss kunder.

Så Lelles = :tummenner :1pajas

T-Sp00N

Fuk dat lol
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
-07 Ttiumph 675 & -01 F4i (crounch crounch)
ReDan skrev:
Gamla nyheter?

Går ej att best på distans, och tar evigheter på platts!
(men då får man ju grejerna i hand på stört iaf)

Sist jag var där fick jag vänta i "kö" 4personer i 35 minuter?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

Om man är där så tar dom ofta fram fel grejjor eller så står dom som ett fån när man säger vad man ska ha! dom är värdelösa!!! tacka vet jag Lingvalls Motor!!!

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
T-Sp00N skrev:
Om man är där så tar dom ofta fram fel grejjor eller så står dom som ett fån när man säger vad man ska ha! dom är värdelösa!!
:hihi Skjutsade in syrrans grabb en semester för att han skulle ha ett sadelöverdrag till sin Yamaha DT50, killen på andra sidan disken knallar bort och hämtar det, säger ett pris och jag vänder på det. Vänta lite nu det står Honda på detta överdraget, det blev nog lite fel :rofl
Sist jag var där fick jag väldigt mkt av praktikantkänsla på hela personalen.
//Tobbe

Att en handlare gör enstaka fel, det är inget konstigt.
Men när det är förvånande att en handlare gör rätt så är det lite knas.
Att dom inte fattar detta!!! Helt otroligt, tänk vad dom skulle sälja prylar över hela landet om dom bara skötte postordern vettigt!
//Tobbe

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...