Lellesrånaren fick 8 års fängelse!

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
den 21-årige Ibr*him Arsla*som under ett rånförsök skottskadade den 74-årige man som är ägare till Lelles MC i Uppsala fick 8 års fängelse för mordförsök och en bunt andra brott!

Inte nog han sköt en gammal man utan även sätter en kula i mannens hund!:dummer

hoppas Ibrahim finner ett nöje med att slänga bort 5år och 4mån. av sitt liv!:va

Med vänlig hälsning

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Se där, polis, åklagare och domare gör sitt jobb, undrens tid är inte förbi!
Då återstår att se om GM kommer ut om några år som en samhällsnyttig medborgare, man kan ju alltid hoppas.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
8 år... Pinsamt (eller ja, som skrivits, säkert 5-6.) :huvet

nja.. rättpraxis för mordförsök är 6 år + misshandel + rån vapenbrott etc. riktigt bra gjort av åklagaren då det mest byggde på indicier som fingeravtryck på vapnet etc.

dock så blir det säkert överklagat till hovrätten.....

man sitter ju MINST 2/3delar av strafftiden. :fakta så det blir ju 5år och 4 mån. och detta kostar skattebetalarna några miljoner :dummer

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Se där, polis, åklagare och domare gör sitt jobb, undrens tid är inte förbi!
Då återstår att se om GM kommer ut om några år som en samhällsnyttig medborgare, man kan ju alltid hoppas.

Att åka in på KVA Kumla som 21-åring brukar bara göra det hela värre men idioten har ju helt klart förtjänat sitt straff!

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
nja.. rättpraxis för mordförsök är 6 år + misshandel + rån vapenbrott etc. riktigt bra gjort av åklagaren då det mest byggde på indicier som fingeravtryck på vapnet etc.

dock så blir det säkert överklagat till hovrätten.....

man sitter ju MINST 2/3delar av strafftiden. :fakta så det blir ju 5år och 4 mån. och detta kostar skattebetalarna några miljoner :dummer

Tycker straffen i Sverige är pinsamt låga och helt tagna ur luften... Men det är en annan fråga.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fy fan vilket jävla äckel jag känner inför såna här människor. Skjuta en försvarslös gammal man..
Jag är verkligen inte rasist eller främlingsfientlig men omedelbar deportering till det eländiga skitlandet GM kommer ifrån och livstids utvisning är den enda vettiga påföljden. Oavsett hur mycket svensk medborgare aset är.
Jag är rätt säker på att dom invandrare/flyktingar som kommer hit och vill bygga upp ett bra liv och framtid för sina barn (dom allra flesta) håller med mig om detta, såna här dårar förstör ryktet för dom och ökar främlingsfientligheten i landet. Och det vill ingen.
Sen tycker jag man borde införa gammaldags straff som hudflängning, stegel och hjul osv. Det börjar bli för mycket såna här historier..
Behandla barbarer som barbarer och människor som människor.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Fy fan vilket jävla äckel jag känner inför såna här människor. Skjuta en försvarslös gammal man..
Jag är verkligen inte rasist eller främlingsfientlig men omedelbar deportering till det eländiga skitlandet GM kommer ifrån och livstids utvisning är den enda vettiga påföljden. Oavsett hur mycket svensk medborgare aset är.
Sen tycker jag man borde införa gammaldags straff som hudflängning, stegel och hjul osv. Det börjar bli för mycket såna här historier..
Behandla barbarer som barbarer och människor som människor.

Nu har du antagligen bemödat dig kolla upp gm.

Men det finns några som faktiskt ärver sina namn fortfarande, skall man slänga ut en tredje generationens invandrare oxå?

Nåväl, åtta år för ett rånförsök är inte fy skam.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

Slänga ut svenska medborgare? Det var nått nytt, undrar vem som tar emot dom.
Ja, han är ett as och jag hoppas han blir rövknullad i finkan för den skottskadade stackars mannens skull.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nu har du antagligen bemödat dig kolla upp gm.

Men det finns några som faktiskt ärver sina namn fortfarande, skall man slänga ut en tredje generationens invandrare oxå?

Nåväl, åtta år för ett rånförsök är inte fy skam.

Tja.. jag är 6e generationens invandrare från belgien. Hade inte gjort mig nåt att bli deporterad dit om jag gör nåt dumt!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tja.. jag är 6e generationens invandrare från belgien. Hade inte gjort mig nåt att bli deporterad dit om jag gör nåt dumt!

Haha, ja det hade varit något, undrar vad belgarna skulle säga om att vi skickade dit en svensk och sa att vi inte ville ha honom längre....

Som en sidnot är det bara personer med en viss ideologi som väljer att inleda sina konversationer med att dementera deras rasism.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008

du har rätt i en del du säger men (själv utlänning) de straffet han fick e ju inte dåligt som många säger. finns många som åkt dit för mord men enda fått mindre straff än så.. Tror den gamla gubben e rätt nöjd me straffen han fick.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Som en sidnot är det bara personer med en viss ideologi som väljer att inleda sina konversationer med att dementera deras rasism.
Jag är inte rasist, jag tycker illa om alla, oavsett ras :hihi

du har rätt i en del du säger men (själv utlänning) de straffet han fick e ju inte dåligt som många säger. finns många som åkt dit för mord men enda fått mindre straff än så.. Tror den gamla gubben e rätt nöjd me straffen han fick.
Jag tror gubben hade varit som mest nöjd om varken han eller hans hund hade blivit skjutna, och att straffet rånaren får aldrig kan kompensera för det. Straffen är ju inte till för att kompensera offret, utan att markera att samhället inte accepterar ett visst beteende.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
finns många som åkt dit för mord men enda fått mindre straff än så..

Finns det?
...Eller är det så att dessa varit antingen "unga"(så unga att reducerade påföljder är praxis) eller kan det vara så att de faktiskt inte dömts för mord, hur gärna vi än hade velat det, utan att de dömts för andra närliggande brott som ger kortare påföljder som "vållande till annans död", dråp eller endast grov misshandel i de fall man inte lyckats avgöra vem av gärningsmännen som faktiskt orsakat en persons död..

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO