Lelleträffen 2014.....NU KÖÖÖÖÖÖÖÖR VI!!!!

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Dags att börja bjuda in folk till denna underbara mc-träff som börjar t0rsdag 12/6 och slutar söndag 15/6. Lelleträffen har anordnats i över 30 år och lockar mc-folk från stora delar av landet. Här umgås man, kör hoj, deltar i olika aktiviteter, lyssnar på trubadurer, liveband, disco mm. Allt detta händer på Kneippbyns camping söder om Visby och den är abonnerad enbart för träffen under denna tid. Vill du ha en oförglömlig träff så drar du med dig ett par kompisar och kommer hit. Här kan du välja att bo i tält, stuga, lägenhet eller campingens hotell. Som mest har det varit 1700 personer på träffen och det blir en fruktansvärt bra stämning. Bokar gör du på 0498-296150. Bokningen inför nästa års träff har redan öppnat. Sprid detta evenemang till alla mc-åkare eller partyprissar du känner!

Jag har startat ett facebookevenemang till denna träff som är öppet för alla och jag hoppas ni bjuder in alla hojåkare ni känner! Börjar man sprida detta nu så kommer jättemånga veta om det nästa år och det kommer bli kanon!

https://www.facebook.com/events/483...id=486058088137805&notif_t=event_mall_comment

Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
2014 juh...:D om ett år juh...lagom i förväg så man hinner boka färja

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Bokningen för nästa års träff har redan öppnat. Stöka Mc Oskarshamn har bokat 7 lägenheter med 42 platser och Stöka Mc Stockholm har bokat 2 lägenheter med 12 platser. Man måste vara ute i god tid för att få guldläget på campingen som vi haft sedan 2004. Anledningen att jag kör igång detta ett år innan är för att det ska spridas rejält så vi får mycket folk på träffen.

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Ses där! :)

bokar inte för ens typ januari när jag vet hur många vi blir som åker härifrån. sååå är det bara en stuga kvar när ni bokar innan dess så är den paxad. :crash

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Någon mer som tänker åka på denna träff som kan bjuda in vänner via facebookevenemanget?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Länkades i en annan tråd att detta var "den rätta tråden" så ställer frågan här. Vad är det som gör att mindre folk kommer till denna träff? Varför åker inte du?

Jag har varit dit 2006,2007,2008 och 2013 innan 2010 ökade ju antalet deltagare grymt mycket men blev förskräckt 2013 av hur tomt det var på träffen.

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Säkert jätte trevligt och roligt men synd bara att Lelles är den värsta firman av de alla som man så långt som möjligt låter bli att handla ifrån.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Länkades i en annan tråd att detta var "den rätta tråden" så ställer frågan här. Vad är det som gör att mindre folk kommer till denna träff? Varför åker inte du?

Jag har varit dit 2006,2007,2008 och 2013 innan 2010 ökade ju antalet deltagare grymt mycket men blev förskräckt 2013 av hur tomt det var på träffen.

Hör ihop med konjunkturen och mc försäljningen, tragiskt :(

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Kommer vara där! :tummenupp:banana:fyllisar

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj

Det största problemet kom ju när skolavslutningen flyttades till samma vecka. Men jag ska göra ett hejhjärtat försök och göra så mycket reklam som möjligt för träffen. Vill ju få lite drag på träffen igen!

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Säkert jätte trevligt och roligt men synd bara att Lelles är den värsta firman av de alla som man så långt som möjligt låter bli att handla ifrån.

Spelar ingen roll att det är knepigt att handla av dem. Denna träffen sköter de jättebra och det är skitskoj!!!

Frasse

Boxerfantast
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
BMW R1250GSA -19, KTM 250 Freeride -18, BMW S1000RR M -19
Sorry Mange. Spenderar den veckan på Nürburgring. Annars så hade det varit kul. Har inte varit på den träffen sedan 1992...

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Sorry Mange. Spenderar den veckan på Nürburgring. Annars så hade det varit kul. Har inte varit på den träffen sedan 1992...

Då är det dags att du åker då! Kanske inte lika mycket burnande nu då vakterna är lite nitiska. Men kul som fan med en massa trevliga människor och lite :fyllisar:fyllisar:fyllisar...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Traskade igenom Lellebyn kort efter träffen -12, många kilo gummi på asfalten på stigarna mellan kojorna:D

Måste vara ett mayhem där, ser bara vinröd R1 bortbytingen framför mig:rolleyes:

Frasse

Boxerfantast
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
BMW R1250GSA -19, KTM 250 Freeride -18, BMW S1000RR M -19
Då är det dags att du åker då! Kanske inte lika mycket burnande nu då vakterna är lite nitiska. Men kul som fan med en massa trevliga människor och lite :fyllisar:fyllisar:fyllisar...

Ja, 92 hade de en rosa burnmaskin med en kawa 900 motor + megafondämpare som gjorde ringar överallt... Dessutom den kille som jag sett bränna flest däck på en vecka -någonsin, med sin Gsx-R 750 85:a. Iskalla killar!
Nästa år kanske jag hänger på om det inte krockar med körning i Tüskland. Det vore kul!:fyllisar:3freak:zpy

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA

Jag kan inte svara för andra men då man har familj & dessutom inte alltid semester samtidigt med sambon så är det ganska svårt. Sen ska man dessutom lyckas få ledigt den helgen från arbetet vilket inte är helt lätt:huvet Har länge velat åka dit men det får bli när det finns tid :tuttar :tummenupp:)

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Jaha gott folk nu börjar det närma sig! Om sju veckor sitter man där på Kneippbyn med något mungutt i handen och mår bra. Pepp som tusan!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin