Leo Vince Slipon, är dom bra eller?

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Satt ett på hojen när jag köpte den (R1 -01)
Nån som vet om dom är bra eller kass? Ger dom mer effekt eller? Satt även k&n filter på.

Skön hoj iaf. :tummenupp

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Hur är ljudet? Jag letar efter ett slip-on till Fazern och tar tacksamt emot alla tips jag kan få :)

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Det är ganska tyst. Tycker personligen att det inte ska leva om för mycket, men det ska ändå höras. Låter ganska likt Akrapovics slipon. Sen dämpar väl Exup:en ljudet på lägre varv. Så jag är nöjd över ljudet. :tummenupp

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Har ett själv...och lixom andra jag vet som har ett LeoV...så var de enkla att montera..grym passform...och märkte även av effektskillnad på låga- och mellanregistret...ljudet är grymt :rock

beamer

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
CBR900RR -96
Även jag har ett par Leo kannor på min nya SV :tummenupp Funkar fint plus ett grymt ljud.

InTrUDeR

Använder bara Global
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lös
Mell skrev:
Det är ganska tyst. Tycker personligen att det inte ska leva om för mycket, men det ska ändå höras. Låter ganska likt Akrapovics slipon. Sen dämpar väl Exup:en ljudet på lägre varv. Så jag är nöjd över ljudet. :tummenupp

håller med om att Leo Vinci är ett bra slipon men jag kan lova dig att Leo Vinci inte kommer i närheten av det hysteriska vrål som uppstår då man vrider på rullen när man har ett Acrapovic slipon... :skrämd

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Polaren besiktade med ett Akra helsystem. Klarade det precis, så dom vrålar inte speciellt hysteriskt...

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Funkar bra på min Fazer, klarade besiktningen också utan problem. Samt att det blir ett skönt muller (dock på en 600:a) en annan fördel blev att nu kan man ta bort händerna ifrån styret, utan att hojen ska gå till höger. :)

InTrUDeR

Använder bara Global
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lös
Mell skrev:
Polaren besiktade med ett Akra helsystem. Klarade det precis, så dom vrålar inte speciellt hysteriskt...

nu menade jag att om man har ett Acrapovic system eller slipon på en 900:a eller mer och gör ett riktigt gaspådrag upp till 9-10000 varv så nog vrålar det alltid.......om man inte är hörselskadad då sen innan... :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha