Let Freedom Ride

AlanGreen

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Hoj
RÖD SVART BMW S1000R 2017
Hej alla

Nu har jag körkort tog den slutet av sommar 12. Hela mc grejen kom plötslig, det var inget som jag hade planerat eller sånt, har inte ens haft intresse för moped eller vespa under tonåren.

Det började klicka lite efter att jag kollade på tv-serien Sons of Anarchy. Att se dem, ett gäng ett broderskap som glider runt med sina mc fick mig att ta mc kort.

En annan grej var att under denna tid så var jag väldigt deprimerad jag mådde så dåligt av persoliga saker så jag behövde en ny hobby/intresse så det blev mckort.

Dom första mc lektionerna var ass kul, det var första gången jag någonsin hade kört mc, körde med en bmw f800R. Fick bra kritik av läraren trots att det var första gången.

Jag kan inte vänta längre tills sommar säsong.. kollar på blocket efter ett bra kap, har verkligen jobbat övertid och sparar på allt för att jag ska köpa mig en mc tills sommaren.

Först hade jag tänkt mig en naken hoj en kawazaki z750 typ men på sistonde så har det lutat sig mot honda cbr med repsol kåpor (oslagbart) eller yamaha R1 R6

Min budget kommer att ligga på 20-40k. Vill absolut inte lägga ut mer än 20-30k på hojen dels för att det kommer bli min första hoj och man vet inte om man vurpar. Eftersom jag bor i Gbg så är försäkring extra dyr för en som är under 25 och 0-1år mc körkort.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag vet inte om sons of anarchy är rätt källa för inspiration.

Jag tycker det svenska 1 % kulturen beter sig som svin. Man skulle kunna säga att dom är Sveriges bottenskrap och avskum.

Sök andra inspirationskällor, och köp nu inget gammalt lik som du verkar planera. Ska du ha något billigt så satsa på RSV mille. Annars samla mer eller köp grushoj.

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
SoA i all ära men inget att hylla MC-mässigt.

Millen går för hyffsat billig peng eller så kan du börja kika på några år äldre motarder osv för något nytt kul att köra :banana

AlanGreen

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Hoj
Inte sån kriminell inspiration min vän... Mc körningen i grupp, sam åk mm. Själva känslan såg ut att vara Nice ett gäng med mc åkermot solnedgången feel me bro

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Inte sån kriminell inspiration min vän... Mc körningen i grupp, sam åk mm. Själva känslan såg ut att vara Nice ett gäng med mc åkermot solnedgången feel me bro

Var nog bara jag som tänkte att det var så du menade från hela början, haha :tummenupp

Bättre terapi kan man inte få, köra hoj är livet!

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Köp nåt du tycker är fränt och har råd med och byt sedan ofta i början, jag har ändrat mig många gånger men rena förnuftshojar är inget för mig.

Japanskt tidigt tvåtusental låter som det du letar efter.
Min KTM har funkat kanon men alla har inte samma erfarenheter.

AlanGreen

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Hoj
Val av mc blir lite svårt.. Kommer att gå efter försäkring priset, har kollat upp att ducati monstet 600 -98 99 är billig att äga oavsett ålder och boende.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Hej på dig med.

Om du nu är mc inspirerad av Sons of Anarchy och inte vill lägga ner multum på en brölande Harley så blir väl budgetalternativet en Virago.Annars så skaffar du en rolig kubikstörre sport / bushoj och ritar bruna streck i kallingarna vid maxdrag. :crash

Last edited:

AlanGreen

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Hoj
Hej igen människor!

Har hittat en mc som jag tror att den kommer passa mig, nämligen en suzuki gsxr 750.
Lagom stor och lagom vrid. Kollade upp försäkring på den via bilsport och mc, ca6000kr för halvförsäkring vilket är väldigt mycket men bättre får jag leta efter.
Ringde upp moderns trygg försäkrinhgar, har 2 hemförsäkringar och 2 bilar hos dem ändå gav dom mig ett skam bud... "ett korupt system" sedan lade jag på.

Berätta gärna lite om ni har erfarnheter när det kommer till gixxer 750.
Någon som vet hur det är med reserv delar och service osv på dem..

Om mc är privat import, någon skillnad

Mvh Alan

AlanGreen

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Hoj
Har kollat upp många honda men få i bra skick alltså begagnade mc och allt för höga mil

AlanGreen

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Hoj
Blev sååå avis under tiddagen när jag var på väg till jobbet och såg en kille på sin mc...Blev förvånad trots att det var -1.0c

Tummen upp för killen!

The-Jesterhead

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2012
Hoj
Kawasaki Z750 -2012
Tog kortet september o köpte hoj innan jag ens hade kortet haha! En ER6n 2012a och tro mig de va kul i början men man ville såklart ha mer!

Blev tillslut en Z750 2011!
Lagom hoj för lagom pengar om man ser till min ålder 22 år!

Bytade tillome Slipon igår o de kliar i mina gashänder vardag!

Hoppas du hittar något som passar dig så ses vi där ute ! :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning