letar efter 80cc cross

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
har letat lite efter 80cc crossar, men de verkar rätt tunt på den fronten..

det jag är ute efter är bara något som man kan latja lite skogen med som inte kostar för mycke.

min tanke är typ: cross, liten 80-125cc, max 4.000kr, ska vara körbar.
hittar ju tonvis med fiddys när man söker men dom går ju som en påse sk*t. polarna har både 125 o 250. dom går ju knappt framåt, enligt mig.

några förslag på bra billiga sidor i sthlm området?
eller e det någon som har något gammalt skrot ståendes hemma o vill bli av med de?

Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
du vet väl att 80cc är byggda i miniatyrstorlek? ;) , köp minst 125, men ska du ha 125'a kan du lika gärna ha 250, mer körbar med bredare register.

annonser brukar finnas en del på enduromx

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag hittar över 40 st 80cc på blocket i Sthlm med omnejd. Varav många är -88 till -98 och kostar mellan 4.000,- till 10.000,-

Fast du kör snabbare med och sitter bättre på en "bra" Fiddy för samma pengar som en kronslut 80cc för 5.000,-

Och byter färre kolvringar:brinnerup

Micha

Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
Jag hittar över 40 st 80cc på blocket i Sthlm med omnejd. Varav många är -88 till -98 och kostar mellan 4.000,- till 10.000,-

Fast du kör snabbare med och sitter bättre på en "bra" Fiddy för samma pengar som en kronslut 80cc för 5.000,-

Och byter färre kolvringar:brinnerup

hittar också massor, men inte i 4k klassen... den enda jag hittar som är i prisklassen jag tänkte på är någon kx80 -88 eller va de va men den är såld! har ringt på den.

visst är det tätare serviceintervall på en 80cc men en fiddy går ju för fan knappt framåt. vill ju ha något i samma storlek som en fiddy så de enda jag kommer på är ju en 80cc. 250 är för klumpig på de vägar vi kör.. (borde egentligen ha en trail för dessa vägar, känns de som)

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
hittar också massor, men inte i 4k klassen... den enda jag hittar som är i prisklassen jag tänkte på är någon kx80 -88 eller va de va men den är såld! har ringt på den.

visst är det tätare serviceintervall på en 80cc men en fiddy går ju för fan knappt framåt. vill ju ha något i samma storlek som en fiddy så de enda jag kommer på är ju en 80cc. 250 är för klumpig på de vägar vi kör.. (borde egentligen ha en trail för dessa vägar, känns de som)

Trial e nog ett bättre val isf ;), en 80cc är byggd för en förare på kanske 40kilo, tänk då själv hur mcyket stryk den tar om man dubblar det.

Micha

Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
du vet väl att 80cc är byggda i miniatyrstorlek? ;) , köp minst 125, men ska du ha 125'a kan du lika gärna ha 250, mer körbar med bredare register.

annonser brukar finnas en del på enduromx

visst är dom små.. lite av de som jag är ute efter...

"stora" crossar är för klumpiga på de vägar vi kör som sagt

Trial e nog ett bättre val isf ;), en 80cc är byggd för en förare på kanske 40kilo, tänk då själv hur mcyket stryk den tar om man dubblar det.

jag e spinkig :arsele

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag försöker bara säga, att en gammal 80cc är inte särskillt driftsäker, och byggd för 30 kilos killar.

Har du kört en bra Fiddy med runt 15 hästar?

En 80cc går fan inte att köra ordentligt vuxen.

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
80cc är kul som fan. Skulle själv gärna ha en igen, men de kräver lite service.

Micha

Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
Jag försöker bara säga, att en gammal 80cc är inte särskillt driftsäker, och byggd för 30 kilos killar.

Har du kört en bra Fiddy med runt 15 hästar?

En 80cc går fan inte att köra ordentligt vuxen.

de har du ju rätt i, att den inte är speciellt driftsäker.. men jag skruvar gärna med den om de skulle behövas. visst är dom också byggda för barn men jag ska ju bara latja runt på den, inte bana. Sen om de skulle behövas kan man ju svetsa på lite förstärkningar här o där.

körde senast idag en 250cc fiddy -09, slutsatsen blev.. nej tack. visst är dom starka o så men jag gillar inget med dom, köper hellre en gammal 2t häck :tummenupp

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
de har du ju rätt i, att den inte är speciellt driftsäker.. men jag skruvar gärna med den om de skulle behövas. visst är dom också byggda för barn men jag ska ju bara latja runt på den, inte bana. Sen om de skulle behövas kan man ju svetsa på lite förstärkningar här o där.

körde senast idag en 250cc fiddy -09, slutsatsen blev.. nej tack. visst är dom starka o så men jag gillar inget med dom, köper hellre en gammal 2t häck :tummenupp

250 "fiddy" är det sämsta skit man kan köra, tro mig. Prova en riktig 125 fiddy istället, mycket mycket roligare.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
250 "fiddy" är det sämsta skit man kan köra, tro mig. Prova en riktig 125 fiddy istället, mycket mycket roligare.

Jag kan bara hålla med. De är inga Fiddys, går inte bättre och ser ut som skit.

En BRA 125cc Fiddy går bättre..

Och med en budget på 4.000,- så blir det pissgammal japs 80cc eller en loftgång i Vårby.

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
Köpte själv en Xr75:a årsmodell -78 för 1000 kr på blocket.

Bytte det trasiga svänhjulet och den gick igång.

Kul pryl på landet.

Köpte sedan 2st XR500R -81 i påse för 4500:- i klump
En av dom startade direkt.
Med regplåtar och allt.

Är man beredd att meka finns billiga och roliga leksaker att köpa.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Har själv kollat efter fiddys, men varför är de alltid 4-taktare? Finns det inga 2-takts 125cc?

Sorry om jag snodde tråden, ska inte upprepas... :D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...