Letar efter en motard utöver min sport

Mattsson82

Medlem
Gick med
1 Sep 2011
Ort
Trelleborg
Hoj
07 Suzuki GSXR 1000
Tjena!

Jag tänkte utöka familjen med en liten leksak men har inte en susning om vad jag ska leta efter.
Tänkte sätta prislappen på 40000 men gärna billigare :)
Är inte direkt billigt och ha 2 cyklar :(

Men nu till det viktiga. Jag vet inte alls vad jag ska leta efter.
Vill ha den till ren lek slangning, gruskörning mm.
Och elstart och långa service intervaller vill jag gärna ha.

Har tittat på en del KTM i med dem känns väldigt stabila men som sagt har noll koll.
Men jag har inte den blekaste om vad alla extra beteckningar betyder och vad skillnaden är på alla modeller
Har tittat på 625 och 640 mest.

Tar gärna emot alla tips och info ni kan ge mig.

MVH Nicklas
 
Last edited:

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Nu kommer jag låta grinig men de finns ett otal trådar om vilken (ktm eller annan) motard man ska välja, borde dyka upp ett antal om du söker... :)

Annars; 640 har större tank, "bekvämare" sadel och är billigare. 625 är lite råare och är vassare. 250 mils service på båda.
 

Mattsson82

Medlem
Gick med
1 Sep 2011
Ort
Trelleborg
Hoj
07 Suzuki GSXR 1000
Nu kommer jag låta grinig men de finns ett otal trådar om vilken (ktm eller annan) motard man ska välja, borde dyka upp ett antal om du söker... :)

Annars; 640 har större tank, "bekvämare" sadel och är billigare. 625 är lite råare och är vassare. 250 mils service på båda.

Hade räknat med detta svaret ;). Man är ofta lite väl för bekväm så sorry :)

Men tack för infon angående 640 och 625.
Lutar just nu åt 625 mellan dem 2.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
bara för nån vecka sen så var det 3-4 drz motarder på blocket.
en som jag blev sugen på med motard och offroad hjul på...
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
TTR 600 kanske kan vara ett alternativ med? Finns några med elstart och motardhjul, dock är dom en aning trötta.. :näsblod
bara för nån vecka sen så var det 3-4 drz motarder på blocket.
en som jag blev sugen på med motard och offroad hjul på...
Du är inte ensam om att vara lite sugen på en drz, helt rätt färg på dom gula :kär Hoppas dom är bekvämare än ktm bara...:död
 
Last edited:

Mattsson82

Medlem
Gick med
1 Sep 2011
Ort
Trelleborg
Hoj
07 Suzuki GSXR 1000
Sen är frågan vad är skillnaden mellan alla olika versioner av 625 smc, sxc, sc eller vad nu alla heter.
 
Last edited:

Lindev

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2012
Ort
Lund
Hoj
CB1000R
Om inte jag tar fel nu så är det så:
SMC: Motardkittad från fabrik (även skjusspinnar)
SXC: Endurokittad från fabrik (många som säljer med motardkitt)
SC: inte en aning. (förkortningen är vell supercomp och fanns på tidigare modeller?)
 

strulas

Medlem
Gick med
17 Apr 2012
Ort
sjöbo
Hoj
690 smc-r 525 motard aprilia cbr 929
då har du nog inte kört en 525a eller så var du väl full när du skrev detta ?????
 

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Ort
Åstorp
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011
KTM 640 har 500mil eller 1 gång om året på service intervaller
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Hur tänkte du nu??? :va 525 är ju bland dom slöaste hojjarna på marknaden. Finns den överhuvudtaget som motard?

håller såklart med om draget i den men undrar om inte Palmen har en "fabriks-525SMR"...
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
då har du nog inte kört en 525a eller så var du väl full när du skrev detta ?????

Det gjordes väl några SMR för tio år sedan. Dom flesta 525 som rullar på gatorna idag är väl 525 EXE. Va nere med bror min på tjänsteärende i Mattighofen 2003 o kikade bland annat lite på deras kommande 560. Och enligt KTM skulle det vara mera flång i deras nya 560. Så påståendet att 525 skulle vara motarden med mest flång i kommer jag aldrig någonsin att gå med på. Har för övrigt provat den och även dom flesta andra motarder som har tillverkats på 2000 talet. En helt ok hoj, men inte på något vis den med mest flång i. Och det va väl lite det jag hängde upp mig på.
 

Lasseluring81

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2011
Ort
SWALOW
Hoj
FZ1-N & KTM 525 smr
Det gjordes väl några SMR för tio år sedan. Dom flesta 525 som rullar på gatorna idag är väl 525 EXE. Va nere med bror min på tjänsteärende i Mattighofen 2003 o kikade bland annat lite på deras kommande 560. Och enligt KTM skulle det vara mera flång i deras nya 560. Så påståendet att 525 skulle vara motarden med mest flång i kommer jag aldrig någonsin att gå med på. Har för övrigt provat den och även dom flesta andra motarder som har tillverkats på 2000 talet. En helt ok hoj, men inte på något vis den med mest flång i. Och det va väl lite det jag hängde upp mig på.

Okej den är trött dom fan då men piskar iallafall 625 640 660 och 690 utom på toppen då såklart:yoparty iallafall min........
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top