Letar skinnställ till mig och damen

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Letar efter skinnställ till mig och damen, men hittar inte mycket att välja på när det kommer till henne.
Vi vill gärna ha lite matchande, men inte träningsoverall-likt som någon svensk sommar-film.

Typ, varsitt vitt, svart eller så.

Just det, båda vill ha helställ, inga delade ställ.

Vi har sett Lindstrands, och nåt Berik, samt ett Dainese tror jag det var, men kärleken var inte där...

Tips?

Halvhög

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 600
Kan varmt rekommendera Alpinestars!
Och de går att köpa för en vettig peng i USA.

www.ridersdiscount.com

Snabb, billig frakt och trevlig kundtjänst.

$25 i frakt oavsett hur mycket du beställer, samt att dom skickar det som en gåva = minskar chansen till trassel med tullen! :tummenupp

Hoppas detta var till hjälp!
:banana

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Held verkar bra tycker jag. . . extra långa ben, extra korta ben, bred, smal. . .

Jag håller med dig. Tjejen köpte ett ställ av Held. De har storlekar som är mer anpassade för Skandinaviska kvinnor. Stället satt som gjutet på henne, dock var det ett tvådelat, men de har helställ också.

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Lånar tråden lite, är ute i samma ärenda som TS. Jag har kollat runt lite efter skinnställ till damen min och tycker att dainese har de som sitter bäst och är snyggast (dainese domina och avro). Verkar dock lite svårare att få tag på billigt via nätet. Någon som kanske vet var man kan få tag på dainese ställ billigare än på t.ex. lelles?

Visserligen kör jag själv alpinestars men blir ett dainese som nästa :)

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Letar själv också skinnställ. Vill helst ha helt jag med. Men som du skrev finns där inte mycket att välja mellan till dam. Det finns ju även så ni kan beställa efter era egna mått. Psi skinnställ. Och gimoto. Kan välja själv med färger och så också. Om ni nu vill matcha! :yoparty

Lånar tråden lite, är ute i samma ärenda som TS. Jag har kollat runt lite efter skinnställ till damen min och tycker att dainese har de som sitter bäst och är snyggast (dainese domina och avro). Verkar dock lite svårare att få tag på billigt via nätet. Någon som kanske vet var man kan få tag på dainese ställ billigare än på t.ex. lelles?

Visserligen kör jag själv alpinestars men blir ett dainese som nästa :)

Kollat http://www.bimoto.be/? Vet inte hur mkt billigare det är

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Letar själv också skinnställ. Vill helst ha helt jag med. Men som du skrev finns där inte mycket att välja mellan till dam. Det finns ju även så ni kan beställa efter era egna mått. Psi skinnställ. Och gimoto. Kan välja själv med färger och så också. Om ni nu vill matcha! :yoparty

Kollat http://www.bimoto.be/? Vet inte hur mkt billigare det är

Såg på mässan att Lindstrands Silverstone helställ även finns i damstorlek. De har "svenska" dvs normala storlekar, 46,48,50,52 osv. (Herrstl. Jag är ca. 180/85 och drar 50) Vitt/svart är snyggt!

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
Såg på mässan att Lindstrands Silverstone helställ även finns i damstorlek. De har "svenska" dvs normala storlekar, 46,48,50,52 osv. (Herrstl. Jag är ca. 180/85 och drar 50) Vitt/svart är snyggt!

Har testat det. Ser snyggt ut när det hänger på galgen, men inte på. Tyckte jag iaf :p sen satt det inte alls bra. Inte på överkroppen på mig iaf :p

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
Kan bara tipsa om att göra som jag själv gjorde. Testade här hemma så man iaf visste hur de olika tillverkarna satt, sen beställde jag från www.FC-Moto.de nu när euron är låg och kronan stark. Blev väldigt billigt. Och det ser inte ut som att det ska vara några bekymmer att hitta något som matchar. Sen om de faller i smaken är ju en annan femma. :tungan

edit: Tog 3-4 dagar att få hem stället från Tyskland.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har testat det. Ser snyggt ut när det hänger på galgen, men inte på. Tyckte jag iaf :p sen satt det inte alls bra. Inte på överkroppen på mig iaf :p

Synd. De är prisvärda och iaf föregångaren, Sepang, håller utmärkt att glida på asfalten i.

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
Synd. De är prisvärda och iaf föregångaren, Sepang, håller utmärkt att glida på asfalten i.

Vet inte vilken budget du har, men nu är det väl rea på många ställen som är billigare än FC-MOTO m fl. Fick mina nästan till ½ priset på rea.

Själv köpte jag ett Berik ställ idag som satt riktigt bra. Bättre än Dainese Laguna Seca stället, men båda känns riktigt bra.

Provade ett Lindstrands, men deras storlekar satt inte bra på mig, iallafall.

Bifogat

• IMG_1818.jpg
    IMG_1818.jpg
    236.2 KB · Visningar: 548
  • IMG_1819.jpg
    IMG_1819.jpg
    236.7 KB · Visningar: 312

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
provade du det på mässan då eller?

Nope, var tyvärr inte på mässan ;(

haha ok. Ska ha det i bakhuvudet :p

Vet inte vilken budget du har, men nu är det väl rea på många ställen som är billigare än FC-MOTO m fl. Fick mina nästan till ½ priset på rea.

Själv köpte jag ett Berik ställ idag som satt riktigt bra. Bättre än Dainese Laguna Seca stället, men båda känns riktigt bra.

Provade ett Lindstrands, men deras storlekar satt inte bra på mig, iallafall.

Det vänstra va riktigt snyggt:tummenupp

Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag hade Lindstrands STR Silverstone innan. Men efter två marksyningar va axlarna buckliga. Därför jag byter. Kan nog tänka mig Lindstrands igen, satt bra på mig! Ville bara se mig omkring. Vill hamna mellan 15-20k för båda ställen.

ailuj

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2010
Hoj
Honda Hornet 600
Ett jag hittat är Alpinetars Stella Julie, ett helställ för dam. Kolla de ;)
Mycket snyggt!

Nicko1

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
R6
Ska jag beställa skinnställ från någon ställe på nätet. Eller ska jag köpa på en mc butik.Det är min stora fråga,efter som det verkar vara ganska så mycket rea på skinnställ och dylikt i butikerna. Hur ska jag göra??????

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Jag har 2 uppsätningar men kläder! Ett ställ till mig 183cm lång och 70kr och ett ställ till damen 165cm lång och 60kg!
Har även ryggplattor!
En söm har släppt vid knät på mitt ställ annars är de jättefina och inte insvettade!
BRA PRIS KOMPIS!!
Skinnställ.jpg

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj