Problemet brukar inte vara däckonline, problemet brukar vara vårat kära posten. Jag har drabbats av deras tafflighet två gånger av alla gånger jag beställt från däckonline, ca 15 ordrar de senaste 5-6 åren. Logga in på ditt konto på däckonline och kolla dina ordrar, till vänster ser du kollinumret (det kan ta en dag eller så innan du kan börja spåra dina däck), klicka på den så ser du vart däcken är någonstans. Posten kommer troligtvis att leverera däcken till dig mitt på dagen och chauffören skall ringa dig men ibland händer det att dom glömmer att ringa och bara kommer förbi oannonserat, är du inte hemma när dom kommet är du rökt. Då börjar jobbet för din del, du får ringa till postnord och tjata till dig att dom lägger däcken på en såkallad kvällsrunda, men det är inte lätt, hände mig nu sist innan sommaren, kärringen i växeln tyckte att jag fick skylla mig själv då jag inte var hemma när dom kom förbi med däcken (utan att ringa mig innan), hon påstod att chauffören hade ringt mig då han hade lagt in det så i sin handdator men han ringde aldrig. Jag blev förbannad då jag behövde däcken jag beställt till bilen plus att det var lite akut då vi skulle på semester så hon gick med på att lägga in en kvällsleverans så däcken dök upp till slut.
En annan gång ringde chauffören och jag sa att det är bara att komma förbi då jag var hemma, han kom, med endast två däck
jahopp, undrade lite stillsamt var de andra två däcken har tagit vägen, det visste han inte, det var bara två däck registrerade till mig men jag hade beställt fyra. Efter mkt tid och väntande i telefonkö till postnord visade det sig att postnorde hade skickat två av mina däck till en liten däckfirma i oskarström och jag bor inte riktigt i oskarström
Allt som oftast funkar det rätt bra tack och lov men som sagt, kolla upp var dina däck är och se till att vara hemma på dagen du ser att posten har ändrat status till: ute för leverans. skulle tippa på att du får dom senast på måndag om du beställde igår OM posten gör sitt jobb