Licens inför Anderstorp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjosan!

Jag tog just som sagt min license för 2 veckor sedan nu. Jag skickade in ansökan om licens så fort jag kom hem, och det var på Torsdag som brevet skickades. Nu har det gått lite över en vecka och jag har ännu inte fått något i min brevlåda, varken info om betala eller ens ett ord.

Jag vill inte att detta ska förosaka problem inför tävling på Anderstorp.

Kan nån med lite erfarenhet berätta vad jag borde göra nu för att se till att allt sker rätt och jag kan vara med och tävla.

Tack

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Swedie skrev:
Tjosan!

Jag tog just som sagt min license för 2 veckor sedan nu. Jag skickade in ansökan om licens så fort jag kom hem, och det var på Torsdag som brevet skickades. Nu har det gått lite över en vecka och jag har ännu inte fått något i min brevlåda, varken info om betala eller ens ett ord.

Kan nån med lite erfarenhet berätta vad jag borde göra nu för att se till att allt sker rätt och jag kan vara med och tävla.

Tack

Ring Svemo!

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Swedie skrev:
Tjosan!

Tack

Får man göra en okvalificerad gissning så sätter jag en slant på att Kenneth Lodnert har ett finger med i spelet....
Skickade in alla papper + fotografier som behövs för att få en maskinbok på en hoj i HÖSTAS till ovannämnd herre.
GISSA om maskinboken så här ett HALVÅR senare har dykt upp?!?!?
:4skrika
Seriöst talat(skrivet), så tror jag att du får kontakta Svemo för att se så det inte ställer till några bekymmer för dig inför tävlingen, men jag tror en dryg vecka är på tok för lite tid för de djupt upptagna herrarna i Svemo att hinna med!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
El Presidente skrev:
Får man göra en okvalificerad gissning så sätter jag en slant på att Kenneth Lodnert har ett finger med i spelet....
Skickade in alla papper + fotografier som behövs för att få en maskinbok på en hoj i HÖSTAS till ovannämnd herre.
GISSA om maskinboken så här ett HALVÅR senare har dykt upp?!?!?
:4skrika

Anledningen till att du inte har fått någon Maskinbok är att de i höstas beslutade att ta bort den utskickade boken. Har du skickat in infon så finns din hoj i deras register och besiktningsmännen kan kolla upp din hoj vid besiktning för tävlingar. Har således inget med Lodnert som person att göra utan att de har förenklat administrationen.

Swedie --> Ring Svemo imorgon. Du är ju inte den enda som har tagit licens de senaste veckorna så de har säkert en del att göra med b-licenstagare.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Goodstuff skrev:
Anledningen till att du inte har fått någon Maskinbok är att de i höstas beslutade att ta bort den utskickade boken. Har du skickat in infon så finns din hoj i deras register och besiktningsmännen kan kolla upp din hoj vid besiktning för tävlingar. Har således inget med Lodnert som person att göra utan att de har förenklat administrationen.

Bug o bock för infon!
Dock tycker jag det är lite konstigt att Lodnert o Co på Svemo inte kunde bemöda sig med ett par enkla meningar i ett mail/brev där de berättar det DU just förtäljt mig, så hade jag sluppit "leva i ovisshet"...

Tack än en gång!
:tummenupp

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Du behöver inte oroa dig då det finns möjlighet att lösa endagslicens a 300:- på plats.

Allt löser sig.

/M

Swedie skrev:
Tjosan!

Tack

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mike the bike skrev:
Du behöver inte oroa dig då det finns möjlighet att lösa endagslicens a 300:- på plats.

Allt löser sig.

/M

Endagslicensen innefattar inget som helst försäkringsskydd! Även om licensens skydd är undermåligt så finns det i varje fall...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Swedie skrev:
Tjosan!

Tack

Betala in avgiften och ta med ett kvitto från banken.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa