Licenskurs 16-17/7 på Sviestad

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Men... finns det då några tävlingar kvar under resten av året? :D
Jag kommer anmäla mig, men måste få någon slags garanti att jag inte slår ihjäl mig på kuppen, för gör jag det kommer min sambo mörda mig eftersom vi skall på bröllop den 18:e :D :D :D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Men... finns det då några tävlingar kvar under resten av året? :D
Jag kommer anmäla mig, men måste få någon slags garanti att jag inte slår ihjäl mig på kuppen, för gör jag det kommer min sambo mörda mig eftersom vi skall på bröllop den 18:e :D :D :D
LMS har både ett B-race, årets höjdpunkt, samt ett KM kvar. Sedan finns det alla andra race i SM/SO.
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Nu blir jag lite fundersam här...
På lmsroadracing.se står det att anmälningsavgiften skall betalas senast 13/7 till ett konto, men när man anmält sig står det att den betalas på plats.

Vad gäller egentligen?! :va


Fråga nr 2 : Måste blinkrarna plockas av helt eller räcker det med tejpning av dem?

Fråga nr 3 : Om svaret på frågan ovan är 'måste bort', finns det någon jag kan låna tältplats hos över natten så jag slipper mecka på och av och på och av blinkers och backspeglar hela tiden?
 
Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Fråga nr 2 : Måste blinkrarna plockas av helt eller räcker det med tejpning av dem?

Fråga nr 3 : Om svaret på frågan ovan är 'måste bort', finns det någon jag kan låna tältplats hos över natten så jag slipper mecka på och av och på och av blinkers och backspeglar hela tiden?

Bakspeglar och blinkers ska helst plockas bort men är det inte praktiskt möjligt så funkar det om man tejpar över helt så ej lysen, backspeglar och regskylt syns eller kan sprida glas vid en vurpa.
Alltså glöm ej tejpen!
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Nu blir jag lite fundersam här...
På lmsroadracing.se står det att anmälningsavgiften skall betalas senast 13/7 till ett konto, men när man anmält sig står det att den betalas på plats.

Vad gäller egentligen?! :va
Sorry att jag inte ändrat lite varstans så det står rätt, självklart är det in på konto som gäller.

Fråga nr 2 : Måste blinkrarna plockas av helt eller räcker det med tejpning av dem?

Fråga nr 3 : Om svaret på frågan ovan är 'måste bort', finns det någon jag kan låna tältplats hos över natten så jag slipper mecka på och av och på och av blinkers och backspeglar hela tiden?

blinkers? behövs dom? :) täääjpa
 

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Uppsala
Hoj
2st Cbr1000rr-08
måste man lösa licensen sen för att få träna eller räcker de att ha gått kursen för att få träna? för licensen kostar väl runt 3000:- den oxå?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
måste man lösa licensen sen för att få träna eller räcker de att ha gått kursen för att få träna? för licensen kostar väl runt 3000:- den oxå?

Hos LMS räcker det med kursintyget. Troligen lika hos andra men det kan jag inte svara på.
 

TNK

Va!
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Derbi Senda Aprilia RS 250 -95 TZ 125-96 TNK 50cc
Hej!

Jag kommer o försöker ta licens jag med,dock inte med den
hoj som jag hadde tänk mej.Aprilian får duga:)
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
måste man lösa licensen sen för att få träna eller räcker de att ha gått kursen för att få träna? för licensen kostar väl runt 3000:- den oxå?

Baslicens kostar 1000:- inte så dyrt och lite bättre skydd om du kraschar.
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Hur ofta måste man gå kurs?

Mitt minne sviker ibland, men jag tyckte mig läsa att man måste göra en 'uppkörning' vart 5:e år, och däremellan räcker det att lösa licens. Rätt?

Fråga/påstående 3 : Man måste väl vara medlem i en motorklubb för att få lösa licens?
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Hur ofta måste man gå kurs?

Mitt minne sviker ibland, men jag tyckte mig läsa att man måste göra en 'uppkörning' vart 5:e år, och däremellan räcker det att lösa licens. Rätt?

Fråga/påstående 3 : Man måste väl vara medlem i en motorklubb för att få lösa licens?

från och med i år är det väl licenskursen giltig 1 år, har man löst ut licensen en gång är det 5 år, taget fritt ur minnet :)

man måste va medlem i en klubb för att kunna lösa ut en licens.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top