Licenskurs

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Finns det någon chans att gå Licenskurs mer i Sommar?
Eller är alla kurser redan avklarade?

Svar önskas snarast!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det här är en högintressant fråga! Lite sjukt kanske men jag har fått flera förfrågningar redan och det är en månad sen vårens kurser klarades av... Sånt gillar vi!

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Mr.Jim skrev:
Finns det någon chans att gå Licenskurs mer i Sommar?
Eller är alla kurser redan avklarade?

Svar önskas snarast!

Jag har varit i kontakt med LMS och fått beskedet att det finns planer på en kurs till under sommaren. Förhoppningsvis runt skiftet juni/juli. Problemet är att det för närvarande inte finns lediga bantider.

Info kommer att dyka upp på hemsidan så fort ett datum blir spikat.

/Micke

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Frågan är om vi kan få ihop tillräkligt med folk för att det ska vara lönt att köra en kurs till!
Jag skulle kunna snacka med Bike-Events så vi får tillgång till lite utav deras bantid för att köra upp med alla våra blivande rr hopp

Då behöver vi bara en extra snäll kille som kan köra lite teori!

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Mr.Jim skrev:
Frågan är om vi kan få ihop tillräkligt med folk för att det ska vara lönt att köra en kurs till!
Jag skulle kunna snacka med Bike-Events så vi får tillgång till lite utav deras bantid för att köra upp med alla våra blivande rr hopp

Då behöver vi bara en extra snäll kille som kan köra lite teori!

Informationen jag fick var att det finns tillräckligt med intresserade för att hålla en licenskurs med fullt antal deltagare redan idag. Så det bör inte vara ett problem. Som jag förstod så är det brist på bantid som i nuläget hindrar en ny kurs.

/Micke

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Relapse skrev:
Informationen jag fick var att det finns tillräckligt med intresserade för att hålla en licenskurs med fullt antal deltagare redan idag. Så det bör inte vara ett problem. Som jag förstod så är det brist på bantid som i nuläget hindrar en ny kurs.

/Micke

Då är ju frågan hur mycket bantid dom behöver för att kunna genomföra en "uppkörning". Behövs en hel dag eller räcker det med några 20min pass?

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Mr.Jim skrev:
Då är ju frågan hur mycket bantid dom behöver för att kunna genomföra en "uppkörning". Behövs en hel dag eller räcker det med några 20min pass?

Jag vet inte. Det bör väl dom som gått igenom kursen kunna svara på. Annars så kan man ta kontakt med personen hos LMS som håller i det. Ring till LMS 013-362690 och så blir du antagligen hänvisad till den person som håller i kursen, precis som jag blev, annars kan du få telefonnummer till vederbörande om du skickar PM eller mail till mig.

/Micke

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Relapse skrev:
Jag vet inte. Det bör väl dom som gått igenom kursen kunna svara på. Annars så kan man ta kontakt med personen hos LMS som håller i det. Ring till LMS 013-362690 och så blir du antagligen hänvisad till den person som håller i kursen, precis som jag blev, annars kan du få telefonnummer till vederbörande om du skickar PM eller mail till mig.

/Micke

Ring inte dit ni som läser detta, för ni blir bara omkopplade till mig, å min chef börjar rynka på näsan så fort det ringer till mig nuförtiden! :rolleyes:

Som det ser ut nu för LMS del, så finns ingen ledig bantid att köra kurs på. Minst 1 dag behövs för att vi ska uppfylla Svemos krav.

Problem nummer två är mitt jobb. Jag måste få ledigt för en kurs.

Sista problemet är Mike Luff's och Svemo. De har ju lagt en massa tävlingar på alla mina lediga helger, så tyvärr måste den eventuella bantiden jag får tag i, passa in i mitt race schema och med mitt jobb. Om allt passar ihop, så kör jag en kurs till under sommaren. Deltagare finns det redan gott om, så det är inget problem, bara tiden finns.

Håll koll på www.lms.se under RR och Debutant. Så fort det finns en möjlighet, så kommer infon att finnas där (och förmodligen så kommer infon även på ett välkänt forum nära dig också! ;o)

Mikael Larsson
Licensansvarig
LMS RR

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
EazyLiving skrev:
Håll koll på www.lms.se under RR och Debutant. Så fort det finns en möjlighet, så kommer infon att finnas där (och förmodligen så kommer infon även på ett välkänt forum nära dig också! ;o)

Mikael Larsson
Licensansvarig
LMS RR

Jag kommer att kolla LMS site regelbundet, det kan du vara säker på. Kul att du jobbar på att det ska bli en kurs till i sommar. Det verkar vara många som är intresserade. :tummenupp

/Micke (Och dom som heter Micke får väl förtur till kursen antar jag? :p ).

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Ett helt ovidkommande inlägg:
Bilden på LMS debutantsidor föreställer min förra teamkompis Rickard hållandes räddande piller han nyss införskaffat efter ett besök hos akuten på Karlskogas sjukhus. Det ösregnade konstant i ett dygn, strax efter bilden togs så låste jag framhjulet och gick omkull i 150 km/h på rakan och när vi skulle åka hem så glömde jag bort att jag hade ett släp efter bilen och backade så bilen knycklades till riktigt fint! :D
Hela storyn om helvetesträningen finns här med lite bilder, enjoy:
http://www.algonet.se/~torkel_b/1999.htm
:squid

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...