Jag vet att det finns större och för den delen dyrare LiFePO4-batterier men det vore rackarns bekvämt med små och lätta.
Jag har Biltema på hojen och förutom att larm drar ur det rel. fort så har det inte gjort mig besviken. Detta på min harv med stora glödtrådslyktor, dubbla halv/helljus och handtagsvärmare. Visst statorn kanske hatar mig men allt verkar ändå lira som det ska och bra snurr på startmotorn.
Idag har jag dubbla bly i båten, ena kan ha dött under vintern och det andra är ännu dödare. Det jag funderar på är att ersätta dom med två denna sort:
2 x 80176 näst längst ner i listan av dom gröna
Tekniskt datablad PDF
Motorn är Honda 50 hk fürtakt, sparsamt med övrig elektronik på båten = led, USB-laddare, liten länspump och friskluftsfläkt. Vid övernattning används naturligtvis bara ena batteriet så att vi alltid kommer iväg.
Vad tror expertpanelen, orkar dom med?
Jag har Biltema på hojen och förutom att larm drar ur det rel. fort så har det inte gjort mig besviken. Detta på min harv med stora glödtrådslyktor, dubbla halv/helljus och handtagsvärmare. Visst statorn kanske hatar mig men allt verkar ändå lira som det ska och bra snurr på startmotorn.
Idag har jag dubbla bly i båten, ena kan ha dött under vintern och det andra är ännu dödare. Det jag funderar på är att ersätta dom med två denna sort:
2 x 80176 näst längst ner i listan av dom gröna
Tekniskt datablad PDF
Motorn är Honda 50 hk fürtakt, sparsamt med övrig elektronik på båten = led, USB-laddare, liten länspump och friskluftsfläkt. Vid övernattning används naturligtvis bara ena batteriet så att vi alltid kommer iväg.
Vad tror expertpanelen, orkar dom med?