Lilltjejens premiärtur

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Tjejen (barnet allså) gjorde sin premiär på PW50 maskin idag, hon är 6 år.

Peter gick med ett varv bara... Då glömde hon gasen och small rätt in i staketet i full fart... Sedan glömde hon gasen i gen och gjorde världens hillclimb och... rullade ner igen... Det enda hon sa va "aoo"...

Sen fick hon till det med gasen och det gick minsann snabbt... Han hade definitivt inte hunnit ifatt henne om han skulle sprungit...

Men det var kul tyckte hon och körde i ett streck i 30 min.. För första gången... När de var slut så orkade hon inte ens hålla hojen utan bara la sig på sidan och lät hojen trilla dit den ville... Helt slut och svettig...
Men.. nu kommer det vara veckopengen att åka till crossbanan med henne.

Är det någon som har avlagda kläder, stövlar (strl 33), hjälm osv? Meddela mig i så fall. Nu har vi en till i familjen som gillar hoj!

Bifogat

• feliciaifarten.jpg
    feliciaifarten.jpg
    19.6 KB · Visningar: 597
Last edited:

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
fy fasiken va häftigt!! :rock tjejer som kör cross kan bli några ordentligen brudar.. istället för brudar som rider hästapålle.. näe, hon kommer få en bra uppväxt me massa hojar :tummenupp

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Härligt att få en motorcykel så pass tidigt, hehe

Har själv haft en liten PW50 en gång i tiden, låg o puttrade runt ltie på banan o va tvungen att köra in i depån såfort jag hade nån bakom mig, tror jag blev rädd då, man va rätt lustig på den tiden, hehe...

Senare fick jag även en PW80, har även slått ut en tand på nån av dom crossarna, kommer ihåg vilken kurva det va o allt fortfarande, hehe, efter det tvingade morsan farsan att köpa en hjälm med hakskydd på, hade en öppen hjälm innan det...

Sen la jag av med crossen för att börja med gocart, körde först nån 65 kubikare och sedan en 80cc:are... Med strypbriika, tror klassen hette... Micro, eller mini, kommer inte ihåg riktigt, var rätt duktig faktiskt, men tillslut blev det tråkit, gick ju för sakta, för mig, som är en riktig fartdåre! Efter det har ajg inte hållit på med nån motorsport, va väll typ 4-5 år sen jag sluta med gocart skulle jag tippa på...

Nu har jag fått moppe, så jag kör lite smått på crossbanor o stigar ibland, rätt kul, men den är ju för klen för det...

Jag skulle vilja testa på roadracing, tror jag skulle tycka det är riktigt kul.. Skulle nog passa mig, för det går fort och är på två hjul, och inte så skumtit o jäkligt som crossen...

Gillar inte att åka så mkt i skogen, anledningen till att jag gör det med moppen är väll att det är bra fartkänsla då och man får varkligen hålla sig konsentrerad när man kör, för på asfalt i 50 knyck känns inte sådär väldigt fort faktiskt, beror ju lite på var... men ändå, fartkänslan blir mycket bättre i skogen, för där kan man köra över gränsen på vad man klarar av, det är det man nite kan på asfalt med moppen, det är nog därför jag tycker det är kul att brumma runt i skogen...

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
maverick_750rr skrev:
Inget ont om dem :mad:

Min dotter var ute o red när hon var 4. Hästen lade sig ner o rullade. Tror du hon blev rädd? ICKE! Hon garvade o hoppade upp igen!!! Det är krut i den tjejen. Hon blir nog ett crossämne...hehehe

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Låter som en polares unge, han var 7 år när crosstränaren sade åt pappan att han måste köpa en ny cross till ungen. Han hade en pw80 och körde över dess förmåga. Sagt och gjort, dom handlade in en "äkta" 80cc, ungen körde 3 timmar i sträck, och vid varje varv så ser dom att den lille rackaren står upp och sjunger i hjälmen förbi depån. Han har en grym åkstil och spöar ungarna som är flera år äldre. Hans "enda" problem är att han har bara ett läge på gasen tills dess han kraschar, då tar han det lugnare på just den platsen-

MER CROSS ÅT UNGARNA!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
exiteme skrev:
Min dotter var ute o red när hon var 4. Hästen lade sig ner o rullade. Tror du hon blev rädd? ICKE! Hon garvade o hoppade upp igen!!! Det är krut i den tjejen. Hon blir nog ett crossämne...hehehe

Sånt hade jga inte klarat av att se på! :skrämd
Mitt hagelgevär hade gått varm om jag säger så :brynad

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
SkorvKalle skrev:
ja sa inget ONT om dem, bara att crosstjejer e häftigare än tjejer som rider...

Hellre att hon kan rida än köra hoj.....
Köra hoj kan jag lära henne sen.... först rida lite :cool:

750RR

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
kajlyl skrev:
Hon får det tufft om hon ska hänga på minimeken nästa år... Hon ska ju köra Minimoto :rock :tummenupp

Det ska hon göra men då har Felicia redan tränat ett år och ett par år äldre än Michelle. Hon är 3 i höst så en lagom julklapp kan det bli.......
Minimotos här ska det inhandlas i vinter...
Sen kan ungarna köra ikapp..

Eller vad säger ni :tummenupp

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
de e rätt de ska börjas i tid

vi väntar bara till hon får tillgång till sporthoj :p

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Men nu blev det väl fel. Minimoto skulle det väl vara? :D

Nej men allvarligt talat, riktigt coolt av henne att köra. Jag å farsan har försökt få mina syrror att börja med cross eller minimoto med nej nej. Dom håller sig till sina hästar. Vad är hemligheten? ;)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...