powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Märkte att en list släppt på ena bakdörren och hänger löst vilket gör att den sitter i kläm när dörren stängs och ger lågt tjutande ljud som irriterar eventuella passagerare. Mig irriterar det mest att det ser fult ut med något som sitter klämt i dörren och delvis sticker ut.
Vad är lämpligt att fästa eländet med? Godtyckligt "bättre" tvåkomponentlim, vanligt superlim eller något special-special? Till min stora förvåning verkar listen inte sitta i något "spår" utan bara vara pålimmad mot en kant/veck i dörren men det är väl ett sätt att spara några ören i tillverkningen. Räcker det att rengöra delar med t-grön innan eller rekommenderas något annat.
Bilen är en VW Golf kobi 2010 om det nu skulle spela någon roll för svaren.
Vad är lämpligt att fästa eländet med? Godtyckligt "bättre" tvåkomponentlim, vanligt superlim eller något special-special? Till min stora förvåning verkar listen inte sitta i något "spår" utan bara vara pålimmad mot en kant/veck i dörren men det är väl ett sätt att spara några ören i tillverkningen. Räcker det att rengöra delar med t-grön innan eller rekommenderas något annat.
Bilen är en VW Golf kobi 2010 om det nu skulle spela någon roll för svaren.