Limma motorfäste på en båt?

Helmetrock

Cylindergrinder
Gick med
8 Dec 2006
Min farbror har en båt med en mindre Yanmardiesel i, nu har ett motorfäste gett sig mellan metallen och gummit, går det att limma/vulka ihop igen?

Ett nytt fäste ligger på över 2000 kr!

Jag är lite skeptisk till att det skulle gå, men det finns ju nya lim som håller för vad som helst!

När min farsa bytte motor, från två motorer till en stor motor i sin båt (motorbåt, windy 9800) så hade han något speciellt lim eller epoxylösning för att limma fast fyra nya motorfästen. motorn var på 260hk. jag tror att han åkte till en båttillbehörsfirma och fick hjälp där.

detta var inte mellan gummi och metall, utan mellan glasfiberbotten och glasfiberfästen.

vet ej om det kommer fungera för dig, men ring till en båtfirma och fråga hur man gör!

Skulle inte rekomendera o försöka limma ihop ett motorfäste. Det är bara o köpa nytt.

I have only tveei words for you!

Buntband och silvertejp!

JB weld skulle jag testat, men har bara testat metall mot metall eller plast mot metall. Dock har det hållt ihop ett vevhus och styrt upp en utsliten kugghjulsöverföring i en blender/iskross

Köp ny dämpare.
Det går säkert att hitta en billigare dito med samma mått och shore-tal från om du tex kollar bland oem el piratdelar till bilar. Din motortillverkare har sannolikt inte uppfunnit en unik dämpare utan har köpt den ngnstansifrån varmed den blivit dyr: två firmor i rad som ska gå med vinst samt lagerhålla samma detalj.

Hilsen
J

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S