Lingbovägen..

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jag åkte från Bollnäs mot Sandviken idag och kan bara VARNA för vägen mellan Holmsveden och Lingbo... MASSOR av grus över vägen, vet ej om nån grusbil tappat lasten eller om det är nån lagning på gång..:va

Ta det lungt....

kul me ninja

Ödmjuk !!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
ZX10R
Synd på den vägen med grus..har kört den några ggr..lite lik våran "slingerbulten" å "Bogan" fast lite rakare på några ställen..men det är en skön väg..hoppas gruset går bort snart. :tummenupp

Last edited:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Åkt några vändor där i sommar och noterat att den nya beläggningen är lite skum, släpper grus på något vis. Svårt att lita på fästet.

astrix

Äntligen vååår
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
-97 Yamaha YZF 600 R, Thundercat*SÅLD*,Nästa?
Åkt några vändor där i sommar och noterat att den nya beläggningen är lite skum, släpper grus på något vis. Svårt att lita på fästet.

Åkte oxå nån repa där i somras och det verkar som att gruset dom lägger asfalten på är lite bredare än själva afalten så det blir som grusträngar på sidorna som sedan kommer in på vägen.... riktigt tråkig...

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Åkte oxå nån repa där i somras och det verkar som att gruset dom lägger asfalten på är lite bredare än själva afalten så det blir som grusträngar på sidorna som sedan kommer in på vägen.... riktigt tråkig...

Nja, vi tänker nog inte på samma sak. Jag tycker det verkar vara klent med bindemedel i asfalten vilket gör att det lossnar grus. Gruset är finkornigt och syns knappt, men känn efter med foten så märker du att det finns där. Greppet är högst sådär, står man på känns det som hojen driftar och har dålig kontakt med underlaget, lite obehagligt.

astrix

Äntligen vååår
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
-97 Yamaha YZF 600 R, Thundercat*SÅLD*,Nästa?
Jaha ne då menade vi inte samma sak :)

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Nja, detta var inget som "släppt" från ordinarie beläggning... Såg nästan ut som Vägverket var ute i god tid och sandade inför kommande årstid!! :confused:
Rikligt med sand som ligger utlagt på vissa delar och hyrbilen jag hade blev både blästrad och fick stenskott.. Så ta det lungt med bilen också om ni är rädd om lacken. Håll avstånd.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Nja, detta var inget som "släppt" från ordinarie beläggning... Såg nästan ut som Vägverket var ute i god tid och sandade inför kommande årstid!! :confused:
Rikligt med sand som ligger utlagt på vissa delar och hyrbilen jag hade blev både blästrad och fick stenskott.. Så ta det lungt med bilen också om ni är rädd om lacken. Håll avstånd.

Kanske asfalten har "svettats" bindemedel, då händer det att VV tar fram sandbilen mitt i sommarn...

Samtidigt passar jag på att be er hålla igen lite i början av främlingshemsvägen från 56:anhållet, det verkar pågå avverkning och en-två km i början var det en del skit på vägen.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...