Linköping på söndag.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu är det dags att ni samlar ihop er och gör en riktig långkörning med UA Roadrunners.
På söndag går första SM deltävlingen av stapeln i Linköping. Skitnära - bara 25 mil - och skitkul. Skaffa inspiration till kurvtagningssessionerna på Rörken tex!
Plocka upp Penguin i Enköping eftersom det är på vägen.

Roadracing är tufft! Seså iväg nu! :tummenupp

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
Goodstuff skrev:
...Skitnära - bara 25 mil - och skitkul....

Oj, imponerad! Om jag tolkar det rätt är det en halv ironi + en halv fakta och det i samma (om än ofullständiga) mening. Respect :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Re: Re: Linköping på söndag.

Sphyrna skrev:
Oj, imponerad! Om jag tolkar det rätt är det en halv ironi + en halv fakta och det i samma (om än ofullständiga) mening. Respect :tummenupp

25 mil är ju ingenting! Jag körde flera vändor till Linköping för att köra på bana men fick antingen vända hem eller inte köra för jag kom för sent.

Kom igen nu och visa att ni gillar motorcyklar. Jag ska dit men jag har bara 13 mil så det är ju inte så farligt.

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
Ja, 25 mil kanske inte är så farligt egentligen. Jag ska inte vara sån. Men jag och Pingvinen ska till Gälleråsen och vinna VM eller vad det nu kan bli på fredag. Det borde innebära en 60-70 mil i sadeln på fredag och eftersom jag är gammal och vek så får det räcka för mig i alla fall....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sphyrna skrev:
Ja, 25 mil kanske inte är så farligt egentligen. Jag ska inte vara sån. Men jag och Pingvinen ska till Gälleråsen och vinna VM eller vad det nu kan bli på fredag. Det borde innebära en 60-70 mil i sadeln på fredag och eftersom jag är gammal och vek så får det räcka för mig i alla fall....

Vad är det på fredag då?
Den perfekta rundan får ju bli Uppsala-Gelleråsen på fredag. Gelleråsen-Bäcktorp på lördag och Bäcktorp-Sviestad-Uppsala på söndag!
Jag är inte hemma på fredag men däremot lördag så kan ni få bo i stugan. Låter det grymt eller låter det grymt?

Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det är inte omöjligt att jag pyser dit ner på söndag. Det beror iofs helt på formen efter fredagens övningar på Gelleråsen!

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Ska till Anderstorp o köra torsdag kväll. Sedan därifrån till Sviestad o vara funktionär på lördagen. Tillbaks hit i början på nästa vecka, ev via Öland...

Visst, det blir lite åka, men det är ju det vi tycker e roligt... :fakta lr?

//Lugn

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Lugn skrev:
Ska till Anderstorp o köra torsdag kväll. Sedan därifrån till Sviestad o vara funktionär på lördagen. Tillbaks hit i början på nästa vecka, ev via Öland...

Visst, det blir lite åka, men det är ju det vi tycker e roligt... :fakta lr?

//Lugn
Galenskap! Men fan vad kul det låter! :tummenupp

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Goodstuff skrev:
Nu är det dags att ni samlar ihop er och gör en riktig långkörning med UA Roadrunners.
På söndag går första SM deltävlingen av stapeln i Linköping. Skitnära - bara 25 mil - och skitkul. Skaffa inspiration till kurvtagningssessionerna på Rörken tex!
Plocka upp Penguin i Enköping eftersom det är på vägen.

Roadracing är tufft! Seså iväg nu! :tummenupp

jag ska till 99% ner o kika, lär dra från uppsala vid 10 tiden på söndag. är det någon som vill haka så är det bara att skrika till.

///P

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Du har väl inte tänkt att åka E4:an nedåt va? Tristare än så blir det ju knappast! Nej åk via Enköping via Strängnäs ner mot Norrköping så får du nog sällskap av mig.

Men alla ni andra då? Det ryktas om uppemot 25 grader på söndag. I kombination med RR så är det ju snudd på den ultimata dagen i och med att vägen ner är bitvis riktigt underhållande! Så kom igen och haka på nu då era trögmiffon. :crash

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om ni åker så får ni se till atta åka tidigare än 10:00 - det är snarare en bra tid för ankomst.

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Goodstuff skrev:
Om ni åker så får ni se till atta åka tidigare än 10:00 - det är snarare en bra tid för ankomst.

njaoao...får se när man orkar upp...
600 börjar väl köra vid 13 nånting va?

///P

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jag siktar på att åka vi 09.30 från Enköping. Ni andra som inte angivit några skäl ser till att haka på nu! Har ni aldrig sett RR live på plats så kan jag meddela att det är en upplevelse. Depån är dessutom helt öppen så att man kan knalla runt bland teamen och snacka med förarna och fotografera alla läckerheter. :tummenupp

Vädret sägs ju kunna bli finfint så bättre kan det inte bli om ni väljer att haka på via krokvägarna förbi Strängnäs, Malmköping, Flen och så vidare! En heldag med tema hoj helt enkelt!
Kom igen nu allihopa! :fakta

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Penguin skrev:
Jag siktar på att åka vi 09.30 från Enköping. Ni andra som inte angivit några skäl ser till att haka på nu! Har ni aldrig sett RR live på plats så kan jag meddela att det är en upplevelse. Depån är dessutom helt öppen så att man kan knalla runt bland teamen och snacka med förarna och fotografera alla läckerheter. :tummenupp

Vädret sägs ju kunna bli finfint så bättre kan det inte bli om ni väljer att haka på via krokvägarna förbi Strängnäs, Malmköping, Flen och så vidare! En heldag med tema hoj helt enkelt!

JUST DET!

Se till att alla spänniga medlemmar får smaka :whip om de inte kommer.

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Penguin skrev:
Jag har sett RR live EN gång hittills i mitt liv och det var nära på bättre än sex!! :crash

Det var ifjol i september på Mantorp. Jag, Thomas (har en röd BMW R1100S) och två andra kompisar (varav en tog flygcert samma dag som jag tog hojkort ifjol) flög från Sundbro till Mantorp (nej, vi fick inte landa på målrakan!). Där tittade vi på finalen i STCC och Synsam Trophy. På kvällen flög vi sen hem. Vilken kanondag!

Jag har dock barnen denna vecka annars skulle jag hänga på! Lätt!! :fakta

Speciellt med tanke på det fantastiska vädret som Polman (e inte han död? :confused: ) et al utlovat!

Ha så kul ni som åker! :tummenupp Själv får jag nöja mig med ev lite hojåka kring Uppsala (helst med sällskap) och MotoGP på Eurosport! Har köpt på mig pluspaket nu så jag ska kunna börja se RR äntligen! :tummenupp

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jupp. Bli besviken pingvin.
Min systerdotter fyller hela 3 år på söndag. Kommer inte jag har jag dött. :fakta För henne alltså! :p

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning