Lite hjälp att se över snett styre?

Henka81

Snigelräsern (våga vägra grus)
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
Det var jag som hittade ner i diket idag..

Grus på vägen.. Jag lyckades inte styra upp ordentligt i svängen å hamnade i vägkanten, å väl där ute fanns det bara ett spår att ta :5sure

Nu lyckades jag vrida till styret på nå vänster, så jag får liksom hålla det lite åt höger (tror jag det var) för att åka rakt fram. Grabbarna jag var ute med snackade om nån tråd på forumet om hur man kunde fixa det där genom att lossa på några skruvar å rucka lite på det.. förutsatt att det inte är värre än vad jag hoppas..

Är det nån som har lite tid över att titta på det? Hojen går ju fortfarande att åka med, så du behöver inte ta dig hit, jag kan komma till dig istället om du vill..

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...

Grus på vägen.. Jag lyckades inte styra upp ordentligt i svängen å hamnade i vägkanten, å väl där ute fanns det bara ett spår att ta :5sure

Nu lyckades jag vrida till styret på nå vänster, så jag får liksom hålla det lite åt höger (tror jag det var) för att åka rakt fram. Grabbarna jag var ute med snackade om nån tråd på forumet om hur man kunde fixa det där genom att lossa på några skruvar å rucka lite på det.. förutsatt att det inte är värre än vad jag hoppas..

Är det nån som har lite tid över att titta på det? Hojen går ju fortfarande att åka med, så du behöver inte ta dig hit, jag kan komma till dig istället om du vill..

Orkar du ut till Östhammar (bara 6 mil från stan), så kan vi greja det :tummenupp (är hemma och skrotar idag - ska meka lite Ural bl.a. :) ).

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Kan du inte bara åka ner i diket på andra sidan en gång?

He,he du kommer då med de allra bästa förslagen...
Du vet inte möjligtvis hur Uppsala Roadrunnerströjorna ser ut???

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000

Aj då! Tur att du klarade dig bra iaf! Kolla bara så att fästet till styret ser bra ut, så att du inte riktar till det och så släpper fästet sen! :skrämd

Henka81

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
Orkar du ut till Östhammar (bara 6 mil från stan), så kan vi greja det :tummenupp (är hemma och skrotar idag - ska meka lite Ural bl.a. :) ).

Visst orkar jag det, men lite vägbeskrivning och ett telefonnummer att ringa skulle sitta fint innan jag ger mig iväg.. vilka tider passar för dig?

Kan du inte bara åka ner i diket på andra sidan en gång?

Hehe, det var ju också en idé, kanske inte en av de bästa dock (-;

Aj då! Tur att du klarade dig bra iaf! Kolla bara så att fästet till styret ser bra ut, så att du inte riktar till det och så släpper fästet sen! :skrämd

Ska tänka på det.. tackar..

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Visst orkar jag det, men lite vägbeskrivning och ett telefonnummer att ringa skulle sitta fint innan jag ger mig iväg.. vilka tider passar för dig?

Idag kanske är tajt ? Men jag är nog hemma i morrn med. Du har pm med tel.nr... :)

Henka81

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
Gött mos! Imorgon funkar, det med.. du får ge mig en tid bara, så ska jag försöka passa den bäst jag kan :tummenupp

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Hör utav dig om du orkar ta dig till tierp!
Här fixas allt enl reklam din moppe med=)
Åkte själv med sned ram i 2 år innan besikningen satte stopp för det...bästa som funkar är en betong sugga o lte vrede=)

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det är hyfsat tillrättat nu... Men helt perfekt blev det inte, så något känns lite svagt stukat i gaffeln/kronan ändå och för att fixa sånt måste man skruva loss grejerna helt och mäta upp och dona.

Henka81

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
En får tacka för alla erbjudanden! Och ett särskilt stort tack till TomK som gjorde sitt bästa för att hjälpa mig idag :tummenupp

Tyvärr lyckades vi (mest Tom) inte få det att bli helt bra.. Det var alltså mer än bara vridet. Men det är bra mycket trevligare att köra nu än det var innan vi var där å pillade iaf!

Nu ska det inhandlas nya backspeglar (nått annat än original, antagligen) och en ny blinkers.. sen får jag åka med mitt lite felriktade styre tills jag känner att plånboken tillåter eventuellt byte av gaffelbenen.. :rolleyes:

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Det är hyfsat tillrättat nu... Men helt perfekt blev det inte, så något känns lite svagt stukat i gaffeln/kronan ändå och för att fixa sånt måste man skruva loss grejerna helt och mäta upp och dona.

Så passande!
Vi kan väl mäta upp moppen på mitt jobb det e gjort på 10 min=)

Henka81

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
Så passande!
Vi kan väl mäta upp moppen på mitt jobb det e gjort på 10 min=)

Då är det jag som köper en kanellängd och tittar förbi då? (-:

Vart, när, hur? Jag har heldag idag och imorgon.. föreläsning 10-12 på onsdag.. Annars tål det nog att vänta lite också..

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Då är det jag som köper en kanellängd och tittar förbi då? (-:

Vart, när, hur? Jag har heldag idag och imorgon.. föreläsning 10-12 på onsdag.. Annars tål det nog att vänta lite också..

Jag bor i tierp men är för tilfället väldigt febrig=(
Men om du kan och vill så borde skiten vara ur kroppen snart.
Så skicka ett pm med nummer o grejjer så kan jag höra utav mig.
Om det e jätte bråttom så rekomenderar jag patrik en bra gubbe med för mycket att göra.
Annars kan jag famna om moppen din!
Har du några mått enl spec, tänkte ifall den blitt ramsned..
Ja som sagt var skicka pm:huvet

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping