Mr.Dna
Slabanger
Var ute och körde idag eftersom jag reggade hojen i Måndags och självklart vill man köra så mycket som möjligt.
Körde och helt plötsligt är det som den inte vill tända riktigt hackar till som fan, kör in på en sidogata och stannar motorn. Testar att starta den igen, skitet vill inte. Eftersom jag inte får igång Fanskapet så ringer jag farsan och säger att han ska komma och hämta mig och hojen.
När han kommer dit försöker jag ännu en gång fast att springa igång den. Går ej. Kolla tändhatten, känns som den inte sitter på riktigt så jag trycker på den och börjar springa igen. Den tänder för att sen dö utan att riktigt gå igång. Vi baxar in Hojen i farsans företags bil och åker hem. Väl hemma så testar jag IGEN. Den är ju varm hojen så den borde starta, men iallafall. Går inte först, den tänder inte ens, testar med Choken, Den går igång. Torrgasar lite för att sen vara på väg ut och köra en sväng för att kolla så att allt är okej. Men den dör. Testar starta på knappen igen, men den vill verkligen INTE igång. Springer istället. Får igång den igen, Kör ca 20 m sen dör den igen. Det är precis som den surar ner sig eller liknande. För den hackar som FAN och sen bara dör den. Testar Starta IGEN, får igång den, slår av choken och den dör. Skiter i det hela och sätter in den i garaget igen, orkade inte springa mer i ösregnet. Så frågan är ju vad detta som jag beskrivit nu kan bero på? Enbart tändstiftet var min första tanke. Kan det stämma??
Ska testa imorgon men är ju lite smått orolig nu kan jag berätta ju. Så jag vill ha snabba svar nu helst.
Och sen en sak till. Var sitter urtappningpluggen för växellådan på en Dt 125 motor modell nyare??
Körde och helt plötsligt är det som den inte vill tända riktigt hackar till som fan, kör in på en sidogata och stannar motorn. Testar att starta den igen, skitet vill inte. Eftersom jag inte får igång Fanskapet så ringer jag farsan och säger att han ska komma och hämta mig och hojen.
När han kommer dit försöker jag ännu en gång fast att springa igång den. Går ej. Kolla tändhatten, känns som den inte sitter på riktigt så jag trycker på den och börjar springa igen. Den tänder för att sen dö utan att riktigt gå igång. Vi baxar in Hojen i farsans företags bil och åker hem. Väl hemma så testar jag IGEN. Den är ju varm hojen så den borde starta, men iallafall. Går inte först, den tänder inte ens, testar med Choken, Den går igång. Torrgasar lite för att sen vara på väg ut och köra en sväng för att kolla så att allt är okej. Men den dör. Testar starta på knappen igen, men den vill verkligen INTE igång. Springer istället. Får igång den igen, Kör ca 20 m sen dör den igen. Det är precis som den surar ner sig eller liknande. För den hackar som FAN och sen bara dör den. Testar Starta IGEN, får igång den, slår av choken och den dör. Skiter i det hela och sätter in den i garaget igen, orkade inte springa mer i ösregnet. Så frågan är ju vad detta som jag beskrivit nu kan bero på? Enbart tändstiftet var min första tanke. Kan det stämma??
Ska testa imorgon men är ju lite smått orolig nu kan jag berätta ju. Så jag vill ha snabba svar nu helst.
Och sen en sak till. Var sitter urtappningpluggen för växellådan på en Dt 125 motor modell nyare??