Video Lite sommarkörning: lugna puckar

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Kill your darlings... kortare klipp och fler vinklar för att kunna klippa ihop något roligt och sedan själva längden också kortare.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Bra ihop klippt med massa olika vinklar :tummenupp Gillar bus körningen med :rolleyes:
Höhö, ne men det blir lätt enformigt med samma vinkel mer är 30 sekunder typ :) Nästa gång lite olika vinklar och halva längden av filmen kanske :krama

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Kill your darlings... kortare klipp och fler vinklar för att kunna klippa ihop något roligt och sedan själva längden också kortare.

Noterat, tack för kritik, det är sådant som hjälper =)

kortare klipp kanske max 5 minuter? :va

Bra ihop klippt med massa olika vinklar :tummenupp Gillar bus körningen med :rolleyes:
Höhö, ne men det blir lätt enformigt med samma vinkel mer är 30 sekunder typ :) Nästa gång lite olika vinklar och halva längden av filmen kanske :krama

tack för tips, jag har lite "bus-körningsklipp" som jag kan klippa ifrån med. dock inget över 180 men mycket acc =)

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
det var litet hål samt en upphöjning efter åt, samt att jag växlade precis vid hålet, lite oturligt och inte speciellt skön känsla :crash , det var en av två anledningar till varför jag inte körde vidare på 4an (växlade ifrån 3an till 4an). andra anledningen var bilarna som kom framför och kände mig lite lat för att bromsa så jag släppte bara istället :tungan

Vad hände vid 6:08? Hål i vägen? Såg ut att kunna gå illa.

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Kul vinkel. Nästa gång får du sätta kameran på hjälmen :)

Jag har med funderat på en GoPro kamera, för att kunna filma lite.

Fråga, dum fråga kanske. Jag sätter ju kameran så att man inte ser
hastighetsmätaren (doh!), men ändå! Om man skulle köra liiiiite jääääättefort,
kan filmen användas som något bevis??? :3freak

Sorry ts, att jag använde din tråd.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Kul vinkel. Nästa gång får du sätta kameran på hjälmen :)

Jag har med funderat på en GoPro kamera, för att kunna filma lite.

Fråga, dum fråga kanske. Jag sätter ju kameran så att man inte ser
hastighetsmätaren (doh!), men ändå! Om man skulle köra liiiiite jääääättefort,
kan filmen användas som något bevis??? :3freak

Sorry ts, att jag använde din tråd.

bevis och bevis, kan de bevisa att du körde? =) det är ju bara en film på vilken hoj som helst (du skall väl inte visa regnr) men upplagd på din youtube sida

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
bevis och bevis, kan de bevisa att du körde? =) det är ju bara en film på vilken hoj som helst (du skall väl inte visa regnr) men upplagd på din youtube sida

Nej, det är klart, mycket talar emot.

Jag fick ideén från den ökända filmen där polisen jagar en mc i Sthlm, där killen omkommer och
hans tjej bakpå klarar sig.

Polisbilen står stilla när mc:n blåser förbi, då säger den ene polisen "Vi kan lätt sätta dit honom för
fortkörning i 160 km/h", eller nåt sånt. Alltså att polisen kan dra till med en hastighet, baserat
på omständigheterna.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
ja den filmen var hemsk, sorgligt för grabben men även tjejen. även om det borde vara så att ger man sig in i leken köra mc utan körkort och dra polisen så får man leken tåla, men som sagt, sorgligt.

nog om det, de måste väl i alla fall bekräfta vem som körde hojen för att sätta dit någon =) ligger man i 300 blås och polisen säger han kan vi nog sätta dit på 160 så måste man väl först i kapp stanna och identifiera vem som bröt mot lagen, annars lär det nog inte hålla "det var han som lade upp filmen och ägde kameran". kan nog bli knivigt men hur som helst =) man är nog rätt Safe vad som gäller youtube så länge man inte visar sitt ansikte ler fint och sedan gör utan klipp i videon, men om så är fallet får man nog skylla sig själv :crash

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati