Liten MC !

nhult70

4 skriker mer än 2 !
Gick med
18 Apr 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
-03:a Fazer 1000
Tjena , är det ngn som har tips på en liten lättkörd MC (till en liten fru på ca 1,56cm). Behöver inte vara en 750. Dock så vill vi inte lägga mer än 15000:- och det ska inta vara en 125:a eller scooter. Skall endast användas för att se om intresset finns.

Tacksam för svar !
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a

putte65

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
kristianstad
Hoj
suzuki
Jag köpte en Suzuki GSX 550E -83 för 5000:-. Den är fantastiskt lätt att (övnings)köra med och är enkel att hantera. Tycker att denna båge (även en 400) är en fin och enkel båge att köra med första gången.

Mvh
 

nhult70

4 skriker mer än 2 !
Gick med
18 Apr 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
-03:a Fazer 1000
Man tackar så mkt för alla svar. Det var ngn som frågade vad jag eftersökte mer konkret.
Det jag söker är en lätt MC runt 160kg låg tyngdpunkt , men ändå är lämplig som en första cykel (hon har aldrig kört innan).
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Sadelhöjd är det viktigaste och höga cyklar kan vanligen åtgärdas med sänkningskit (sk hundben) i bakdämparen samt uppskjutna gaffelben.

För att ta kk är upprätt körställning att rekommendera då det är enklare i körgården.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Till min fru som är blivande MC förare så köpte jag en ZR7. En fantastiskt lättkörd motorcykel som har låg tyngdpunkt. Kan definitivt rekommenderas då dom dessutom är lättsålda den dagen ni vill byta upp er:tummenupp Lite dyrare än ni tänkt er men ett riktigt bra pris på en ZR7 om den är ok.
http://www.blocket.se/helsingborg/Kawasaki_zr_7_26200242.htm?ca=15&w=3
 
Last edited:

Hudik

Guest
Jag har haft samma problem med hoj till min fru, hon är 155 cm, problemet är att hitta en hoj med sitthöjd på max 77cm.
En honda hornet 600 var det jag hittade först med sitthöjd 79cm, sen hittade jag en Ducati monster 620 som har just 77 cm så en sån blev det till henne, men den moste sänkas lite till.
Tyvärr så ligger dessa hojar en bra bit över 15000:- men titta mest på en sitthöjd som är så hon sitter bra.

Leta efter en hoj som har en sitthöjd UNDER 77cm :tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sportster 883/1200.

Låg, smal, upprätt sittställning, dock lite för dyr, men sjunker inget mer sedan.
 

nhult70

4 skriker mer än 2 !
Gick med
18 Apr 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
-03:a Fazer 1000
Ja , det kan kanske vara ngt (en GS 500E)Bra prisläge på dessa iallafall. Antar att det går att ta ner sadeln lite grann.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top