Liten nätt tråd......(cylle fråga)

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
WEI! :banana Idag landade rg motorn här! Nu behövert jag endast en fin cylle sen bär det av!

Så till frågan, en begad fin cylle eller en helt sproilans...? Eller rent av omnicalisera?

/tvålen...

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
tvålen skrev:
WEI! :banana Idag landade rg motorn här! Nu behövert jag endast en fin cylle sen bär det av!

Så till frågan, en begad fin cylle eller en helt sproilans...? Eller rent av omnicalisera?

/tvålen...

Jag skulle renovera brukar bli bliligast så.
Kolla med www.vrm.se
Björn Andersson Racning Konsult AB
eller med www.geiwiz.de

Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Det passar, fått uppgifter från en säker källa :)

Nej, kanske inte utan vissa garantier, men man kan inte alltid få det. Ibland måste man lita på instinkten, om man nu har nåt sånt :confused: :tomten

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
Hojlös för tillfället!
tvålen skrev:
Det passar, fått uppgifter från en säker källa :)

Nej, kanske inte utan vissa garantier, men man kan inte alltid få det. Ibland måste man lita på instinkten, om man nu har nåt sånt :confused: :tomten

Va de du som ringde mig? :confused:
Glömde påpeka en sak för dig :död om det var du som ringde???. Avgasportsstyrningen har jag inte fått fungerande så om du skaffar en RS 250 cylle e de inte säkert att portstyrningen går att få fungerande. Jag har inte lagt ner så värst mycket tid på att få det fungerande men kan gå. Jag tycker sj du ska skaffa org cylle. Ang styrningen så sitter ett bulthål för org styrning i vägen för RGF styrning så själva "vajerhuset" kommer inte in.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
LOV2XLR8 skrev:
Va de du som ringde mig? :confused:
Glömde påpeka en sak för dig :död om det var du som ringde???. Avgasportsstyrningen har jag inte fått fungerande så om du skaffar en RS 250 cylle e de inte säkert att portstyrningen går att få fungerande. Jag har inte lagt ner så värst mycket tid på att få det fungerande men kan gå. Jag tycker sj du ska skaffa org cylle. Ang styrningen så sitter ett bulthål för org styrning i vägen för RGF styrning så själva "vajerhuset" kommer inte in.

Om du heter Christian så, Ja! :tungan

Jaha, okej. Men hur blir det då då... Går den sämre? Blir det samma effekt som att portarna skulle vara nere hela tiden eller tvärtom?

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
Hojlös för tillfället!
tvålen skrev:
Om du heter Christian så, Ja! :tungan

Jaha, okej. Men hur blir det då då... Går den sämre? Blir det samma effekt som att portarna skulle vara nere hela tiden eller tvärtom?

Ja de e jag.. :) Ja det som sker är att han blir rätt så slö på låga varv men så fort du passerat 8500 rpm så fungerar portarna som de ska. Alltså det är vid det varvet RGF portarna är fullt öppna i vanligt fall.
Så kort förklarat under 8500 är han seg. Jag stör mig inte så mycket på det. Dock under körning på större vägar då man kanske vill ligga i 100 lr nått men då för minsta lilla backe sakar han ner till 90 lr mer beroende på lutning. Så ibland vissa sträckor får man ligga på femman å hålla sig över 8500..

Tänkte bara tilläga att i måndags när jag körde till skolan e 90 väg hela sträckan. Låg nästan för det mesta över 8500 räknade ut sen när jag tankat å enligt matten drog han bara 0,6. :)

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
ska gå att fy styrningen att fungera med RS cylindern också. Fast det kan som sagt bli lite knepigt.. fråga i 2takts forumet hur de skiljer sig där har du många kunniga ang RGV och RGF.. RGVn har i övrigt samma rattar till ventilerna som RSen.. De är exakt lika i allt..

Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Thx för informationen killar! :tummenupp Får se vad det blir sen :)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
tvålen skrev:
Thx för informationen killar! :tummenupp Får se vad det blir sen :)
för att få det att passa med RGV/RS hjulet till portarna så är de bara till å göra nya vajrar bestående av en vajer och 2 nipplar.. väldigt änkelt!. lycka till. Cylinder finns att köpa nytt hos starolracing för lite över 3k.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!