Liten recension om mcdackonline.com

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tänkte bara ge mina intryck av www.mcdackonline.com

-Jag gjorde beställningen på ett framdäck + ett bakdäck den 12/4 -06
-Fick några timmar senare ett mail att att min beställningen på båda däcken var gjord.
-13/4 fick jag ett mail med ordernummer samt att dom skulle dra pengar och skicka ett däck. (vart det andra tog vägen i mailet vet jag ej !?!)
-13/4 Pengarna för båda däcken reserverades från mitt konto. (När man betalar med kreditkort så reserveras pengarna först för att sedan dras vid ett senare tillfälle)
-17/4 noterar jag att dom bara dragit pengar för ena däcket och pengarna för det andra däcket återgått till mig och reserveringen hade försvunnit.
-26/4 Schenker ringer på dörren och levererar båda däcken. Noterar även på kontot att dom åter tagit betalt för det andra däcket (som dom skulle gjort från början).

Summa sumarum... Lite krångliga och konstiga rutiner, men jag fick hem båda däcken på två veckor och dom har dragit rätt summa från kontot.
Sen tycker jag att dom borde se över sina bekräftelse rutiner. Varför fick jag bara orderbekräftelse på det ena däcket och vad var det för strul med betalningen för det andra däcket ??

Kommer jag att handla där igen...med stor sannolikhet, priserna var så pass bra.

Bifogat

• 11.jpg
    11.jpg
    87.6 KB · Visningar: 170
Last edited:

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
Mina upplevelser är mycket bra då jag klagade på att mitt däck inte kommit å fick dubbla lerverans av däck för samma pris som ett :banana va nu flera månaders sedan å dom har inte klagat ännu.. dom ville tydligen ge mej ett extra :) :rolleyes:

Wiseguy skrev:
2130863 Tänkte bara ge mina intryck av www.mcdackonline.com

-Jag gjorde beställningen på ett framdäck + ett bakdäck den 12/4 -06
-Fick några timmar senare ett mail att att min beställningen på båda däcken var gjord.
-13/4 fick jag ett mail med ordernummer samt att dom skulle dra pengar och skicka ett däck. (vart det andra tog vägen i mailet vet jag ej !?!)
-13/4 Pengarna för båda däcken reserverades från mitt konto. (När man betalar med kreditkort så reserveras pengarna först för att sedan dras vid ett senare tillfälle)
-17/4 noterar jag att dom bara dragit pengar för ena däcket och pengarna för det andra däcket återgått till mig och reserveringen hade försvunnit.
-26/4 Schenker ringer på dörren och levererar båda däcken. Noterar även på kontot att dom åter tagit betalt för det andra däcket (som dom skulle gjort från början).

Summa sumarum... Lite krångliga och konstiga rutiner, men jag fick hem båda däcken på två veckor och dom har dragit rätt summa från kontot.
Sen tycker jag att dom borde se över sina bekräftelse rutiner. Varför fick jag bara orderbekräftelse på det ena däcket och vad var det för strul med betalningen för det andra däcket ??

Kommer jag att handla där igen...med stor sannolikhet, priserna var så pass bra.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
För att lägga till min erfarenhet av mcdackonline:

Beställde 1st 180/55-17 och ett 120/70-17 Metzeler sportec m-1 söndagen 11/6. Fick på måndag förmiddag 12/6 bekräftelse på att de mottagit ordern. Fick på tisdag 13/6 leveransdatum: 19/6 för de båda däcken. 15/6 rullade bakdäcket in på kontoret levererat av Schenker, och måndagen 19/6 (idag) kom framhjulet.

Kan inte annat än vara nöjd, speciellt eftersom båda däcken kostade totalt 2181 SEK inkl moms och frakt.

Otroligt billigt!

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Synd bara att de inte kunde leverera ett bättre däck än max 270 km/h - var tvungen att köpa från Tyskland med samma snabbhet osv.//R

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
rocketer skrev:
2247117 Synd bara att de inte kunde leverera ett bättre däck än max 270 km/h - var tvungen att köpa från Tyskland med samma snabbhet osv.//R
aa tycker jag med, jag hade samma problem med 125:an...suger ju! :näsblod

.mac

Hajjper Spårts
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Gixxer 750 -98
Kan ju dra min story om mcdackonline.
Beställer 1 fram o 1 bakdäck till min cbr. Får 1 dag senare bekräftelse på ordern och när dom ska skickas. Jättebra, snabbt och bra. 1 eller 2 dagar så ska polarn och ja ut och bränna lite. En tjej får däremot för sig att bryta mot en väjningsplikt när jag har 10 meter kvar, så jag smäller hojen rakt in i flygeln på hennes A4 :mad:
Jag klarar mig fint men värre är det med hojen. Jag förstår ju att den inte kommer lagas och dagen efter, mailar jag mcdackonline och förklarar och ber dom avbeställa min order. 2500:- e 2500 :- och man kan ha roligare än att sitta och titta på två däck man inte har nån nytta av :hihi
Dom svarar att dom redan skickats, men att jag ska skita i att ta emot dom, så skickas dom tillbaka med automatik. Ok tänker jag, no problems.
När jag kommer till jobbet (det var dit dom skulle skickas) så hade bakdäcket redan kommit men inte framdäcket. Jag mailar mcdack och frågar hur jag ska göra. Dom svarar inte. Efter några dar kommer framdäcket och jag säger åt postgubben att ta med sig däcket tillbaka. Sagt och gjort han tar det med sig.
Jag mailar vidare och försöker ringa till mcdackonline, men det är lögn i helvete att komma fram. Efter ett bra tag, vi snackar veckor så får jag besekd att dom ska skicka en bil att hämta däcket. Bra tänker jag, men inget händer. Jag har inte heller fått kredit för mitt framdäck som faktiskt är tillbaka skickat :fatta!
Jag mailar och ringer igen flera ggr och vid olika tidpunkter utan lycka. Jag ringer då upp Eurocard där betalning gjorts för mina däck och frågar hur jag ska göra. Dom säger att det är bara att anmäla till oss, så utreder dom vidare (man fyller i nåt formulär att man inte vill kännas vid köpet eller nåt sånt). Jag skriver det här i ett mail till mcdackonline, att jag vill se lite action och kommer anmäla min betalning på framdäcket i det här fallet till kortföretaget.
Å se på fan, hot lönar sig, mcdackonline ringer efter en halv timme och en bil står utanför och hämtar det nedrans bakdäcket efter bara nån dag.

Det tar sedan ytterligare några dagar, helt förståeligt innan mina pengar är tillbaka. Men tiden detta har tagit är inte bra. Den 26 april smällde jag hojen och mina pengar hade jag tillbaka för 2 veckor sedan ungefär.

Det jag vill ha sagt är... Beställ däck från mcdackonline för dom levererar snabbt och har bra priser men var så säker man nu bara kan vara på att du inte behöver skicka tillbaks dom.

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Har också handlat en hel del där.. Helt klart nöjd..
Men ena gången kom bakdäcket med posten och framdäcket med Schenker..

Beställde en gång en Lördag.. På Onsdagen hade jag däcken hemma..

.mac

Hajjper Spårts
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Gixxer 750 -98
Iceman1975 skrev:
2247537 Har också handlat en hel del där.. Helt klart nöjd..

Det var precis så mina skickades, bakdäck Schenker & framdäck Posten :confused:

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Iceman1975 skrev:
2247537 Har också handlat en hel del där.. Helt klart nöjd..

Har beställt däck men inte fått det än. man får väl vänta mer än 2 dagar antar jag. Jag hoppas att jag blir nöjd! :tuttar

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Kan f.ö också tillägga att tillverkningsdatum är vecka 6 resp. vecka 20 i år (om nu någon var intresserad av att veta att de faktiskt skickar fräscha däck)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Gjorde faktiskt en till beställning för ett tag sedan. Beställde däcket på fredagen och det kom fram på onsdagsmorgonen. (Knappt så att svenska posten fixar det nuförtiden)

:tummenupp för dackonline från min sida

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Känns kanske lite onödigt att ta upp en gammal tråd men kändes onödigt att starta en ny om samma ämne...

Har precis fått bekräftelse på att de motagit min beställning...

"Produkterna har gått för leverans och kommer sannolikt att levereras till Er den: 11.08.2006 "

Hur sannolikt är det att jag får däcken tidigare?
Vill helst ha däcken (iaf bakdäcket) på innan fredag..

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Paser skrev:
2348703 Känns kanske lite onödigt att ta upp en gammal tråd men kändes onödigt att starta en ny om samma ämne...

"Produkterna har gått för leverans och kommer sannolikt att levereras till Er den: 11.08.2006 "

Håll koll på vart paketet är nånstans med hjälp av nummrena du fått..(Kolli ID)
Sen när du ser att det är nära dig så ringer du sista transportören och stressar på alt hämtar hos dom själva.. Då kan du spara en dag om du har tur

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Paser skrev:
2348703 Känns kanske lite onödigt att ta upp en gammal tråd men kändes onödigt att starta en ny om samma ämne...

Det kan ju hända, ibland är de snabbare är de skriver. Senast jag beställde ett bakdäck så beställde jag en söndag, fick bekräftelse på måndagen där det stod att däcket sannolikt skulle levereras på tisdagen veckan efter (dvs 8 dagar senare), men budfirman stod här och ringde på dörren redan på fredagen samma vecka, dvs 4 dagar efter bekräftelsen kom. Så jag fick mitt däck ganska snabbt :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati