Liten RS-Fråga

Muckee

Kär
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -04
Har sökt lite i forumet men det gick inget vidare tycker jag, därför frågar jag här istället.

Har då en RS -04 som det sitter vad jag förmodar är ett originalrör på. har dock ett annat rör i garaget som jag tänkte jag skulle prova o sätta på hojen.
På originalröret så har jag hittat en såkallad "blindtarm" och sedan även något som jag hört kallas "egr" typ, ett litet rör som går från avgaset till en slang i sugrörs-storlek och att lite utav avgaserna skulle tryckas tillbaka till luftburken osv (ni kan nog historien) vet att det inte är på det sättet iaf (läst i någon tråd som jag inte hittar).
Min fråga kan jag sätta på röret som ligger i garaget och bara koppla loss den där "slangen" ("egr") och bara trycka dit det andra röret utan att det ska hända ngt ?

(vet att det blev ett långt "brev" :tungan )

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Muckee skrev:
2505691 Har sökt lite i forumet men det gick inget vidare tycker jag, därför frågar jag här istället.

Har då en RS -04 som det sitter vad jag förmodar är ett originalrör på. har dock ett annat rör i garaget som jag tänkte jag skulle prova o sätta på hojen.
På originalröret så har jag hittat en såkallad "blindtarm" och sedan även något som jag hört kallas "egr" typ, ett litet rör som går från avgaset till en slang i sugrörs-storlek och att lite utav avgaserna skulle tryckas tillbaka till luftburken osv (ni kan nog historien) vet att det inte är på det sättet iaf (läst i någon tråd som jag inte hittar).
Min fråga kan jag sätta på röret som ligger i garaget och bara koppla loss den där "slangen" ("egr") och bara trycka dit det andra röret utan att det ska hända ngt ?

(vet att det blev ett långt "brev" :tungan )

Ja...

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...