liter milen....

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
kom ca 17-18 mil på en tank (utan reserv) vid hård körning! :cool:
det blir ca 0,55-0,60 milen o vad jag hört ska tzr 125or dra ca 0,8-0,9 milen vid hård körning?? :p
men även om den nu drar så lite.... så måste ja tanka helatiden!! blir dyrt i längden :zpy

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
min fzr 1000 ligger på 0.65 blandad körning,d ingår rätt mycket bakjhulsåka och hårdkörning i min blandade körning.så d låter lite dyrt med din soppa förbrukning men 125cc är väl allt utom snåla också.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Under min övningskörningsperiod drar min 0.3/l milen. Då är det ju väldigt lugnt, men visst blir det pådrag på raksträckor.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
AdrenalineRush skrev:
kom ca 17-18 mil på en tank (utan reserv) vid hård körning! :cool:
det blir ca 0,55-0,60 milen o vad jag hört ska tzr 125or dra ca 0,8-0,9 milen vid hård körning?? :p
men även om den nu drar så lite.... så måste ja tanka helatiden!! blir dyrt i längden :zpy

min TZR drar 0,8-0,9milen... men det beror ju lite på vad man menar med hård körning? å det jag menar med hård körning är max trean å inte under 6500rpm nångång... det är alltså sten-botten hela tiden. :p

men i halv hård körning drar min oxå runt 0,6 å då använder man ju även d högre växlarna... :rolleyes:

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
cRoC skrev:
Under min övningskörningsperiod drar min 0.3/l milen. Då är det ju väldigt lugnt, men visst blir det pådrag på raksträckor.

hehe.. låter ungefär som när jag övningskörde.. då drog hojjen 0,4 ungefär.. första tanken men körkortet drog den 0,8.. :fakta

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
varför bara 3an?? låter lite dumt.... när ja kör hårt så menar ja drar den i alla växlarna fullt ut, dvs ca 10 tusen varv, sen ligga o pressa på motorvägen o varva hela tiden o sånt! =)

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
AdrenalineRush skrev:
varför bara 3an?? låter lite dumt.... när ja kör hårt så menar ja drar den i alla växlarna fullt ut, dvs ca 10 tusen varv, sen ligga o pressa på motorvägen o varva hela tiden o sånt! =)

hinner inte upp på mer än trean innan jag måste bromsa för å ta en kurva... maxkörning på motorväg lr liknande är ju iof oxå max körning men, varvar du max då???

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
350:n slurpar utan problem i sig litern jämt vid lugn körning, vad den drar vid hårdkörning vill jag inte veta.

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
min drog runt 0.6 hård körning när jag fick tillbax den från verkstan och då var det rödmarkeringen vid 12500-13000 så fort vägen tillät att hålla hög hastighet :crash

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
typ 0.7 om vid full patte överallt...

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Tzr:en drar runt 0,5-0,6 i lagom tempo.

Fått upp min i 0,78 men då va det fullt hela tiden!.

alldrig kommigt under 0,45 (säger något om min körstil kanske)

och att tzr ska dra 0,8-0,9 vid hård körning tror jag inte på.

Min drog 0,6 på bana!.
och då va det inte lungt tempo direkt!

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
okej, haha... då var ja ute o cyklade då! =P

Fluxir:
jag piskade rätt mycket pga ja körde me min polare som kör mito, o den går snabbare! så ja måste dra på som satan för att hänga på! =/... men sen drar juh hans mer osså =))

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
okm ner till 0,45 när jag tourade ner till skåne i somras..då var det väldigt långa sträckor utan några större inbromsningar eller gaaspadrag... annars när jag kör här hemma så drar den ca0,6-0,7

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Holger skrev:
min fzr 1000 ligger på 0.65 blandad körning,d ingår rätt mycket bakjhulsåka och hårdkörning i min blandade körning.så d låter lite dyrt med din soppa förbrukning men 125cc är väl allt utom snåla också.

Fubbis med 4takt :tummenupp

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Jonne_boy skrev:
Tzr:en drar runt 0,5-0,6 i lagom tempo.

Fått upp min i 0,78 men då va det fullt hela tiden!.

alldrig kommigt under 0,45 (säger något om min körstil kanske)

och att tzr ska dra 0,8-0,9 vid hård körning tror jag inte på.

Min drog 0,6 på bana!.
och då va det inte lungt tempo direkt!

ska kanske tillägga att min YPVS inte har funkat på ett tag...
det kanske är nåt som inte va så bra på min hoj då... nu har ja ju renoverat hela motorn... men nu vet ja itne va den drar..

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
ännu mera fubb att min går fortare på 2:an än dom flesta 125cc gör i toppfart :) men d spelar ju ingen roll får ju bara köra 110 o d gör jag ju max(iallafall på 1:an)

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Holger skrev:
ännu mera fubb att min går fortare på 2:an än dom flesta 125cc gör i toppfart :) men d spelar ju ingen roll får ju bara köra 110 o d gör jag ju max(iallafall på 1:an)

å det tror tomten på??

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...