Litet semesterbygge

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Knåpade ihop en liten trebuchet av lite spillvirke jag hade hemma en dag på semestern, Blev en riktigt kul liten leksak. Man får iväg en apelsin 50 meter ungefär, beroende lite på med vilken vinkel den far iväg.
Klockrent när man har fest hemma att busa lite med. Har även en apelsinkanon som man kan bomba loss med, dock gäller det att skjuta direktriktat mot garageväggen så inga grannar blir förbannade, det går att skicka iväg apelsiner ca 250m om man får till bra skott:tummenupp

/Pajje

Bifogat

• trebuchet1.JPG
    trebuchet1.JPG
    105.2 KB · Visningar: 225
  • trebuchet2.JPG
    trebuchet2.JPG
    118.6 KB · Visningar: 212

FreddaGädda

Guest
:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Snacka om att ha för lite att göra.

*Sitter i soffan och masserar skäggstubben*
"Hmm.. Mmmm.. JA! Jag bygger en trebuchet!"

Det är såna där galenskaper jag kommer hålla på med när jag är pensionär, om jag ens kommer så långt. Tveksamt med tanke på mina nuvarande projekt och framtidsplaner

Edit: Polewrong(stavfel)

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Psychobiker skrev:
2397643 Knåpade ihop en liten trebuchet av lite spillvirke jag hade hemma en dag på semestern, Blev en riktigt kul liten leksak. Man får iväg en apelsin 50 meter ungefär, beroende lite på med vilken vinkel den far iväg.
Klockrent när man har fest hemma att busa lite med. Har även en apelsinkanon som man kan bomba loss med, dock gäller det att skjuta direktriktat mot garageväggen så inga grannar blir förbannade, det går att skicka iväg apelsiner ca 250m om man får till bra skott:tummenupp

/Pajje
haha underbart, önskar att jag själv hade tillgång till garage och material :yoparty

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Fantastiskt. :bow

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Psychobiker skrev:
2397643 Knåpade ihop en liten trebuchet av lite spillvirke jag hade hemma en dag på semestern, Blev en riktigt kul liten leksak. Man får iväg en apelsin 50 meter ungefär, beroende lite på med vilken vinkel den far iväg.

/Pajje

Klocktrent.
Hur fungerar apelsinkanonen?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Har du nån möjlighet att filma prylarna in action?

Fresten, när ska du ha nästa fest? :D

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Egentligen har jag inte för lite att göra, men det finns ju roliga projekt och mindre roliga. Alla som har hus vet precis vad jag menar...

apelsinkanonen är en större variant av potatiskanonen, dock fet olaglig nuförtiden, men skit i det. (Hårspray eller annan brännbar gas i en bakre behållare, mynningsladdad apelsin, få en gnista/låga till gasen = bom)

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Psychobiker skrev:

/Pajje

Var på party för många år sedan där det fanns något liknande. Det blev plötsligt dags för lekar!

Ut på gården och där skulle vi bakom en linje fånga upp så många utskjutna MumsMums (MM) som möjligt. Den som fångade flest vann förstås. Högst poäng gav fångst med munnen. MM-arna sköts ut med en anordning liknande din och de kom med en mycket hög hastighet. Det är ju lätt att tänka sig hur deltagarna såg ut efter några heat i sina festkläder!

Kanske går det lika bra med ägg, kokosbollar eller annan "mjukt" material?
Dock inte selleri!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...