Livlängd på DT? + Giannelli fråga

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Ort
Bankeryd
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Hur långt har ni åkt utan att behöva byta ramlager m.m på era (trimmade) DT?

Hur mkt extravarv vill Giannelli systemet ha egentligen mot vanliga strypta DT? Jag älskar bottendraget som är på min strypta DTR nämligen och vill inte att det ska försvinna för mkt! Kommer det försvinna med helsystem? Blir den jätteklen på låga varva så man får ligga o slira koppling?

:confused:
 

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Ort
Bankeryd
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Ok, tack för hjälpen. Hoppas att det inte är för stor skillnad så den fortfarande är stark i backarna. Annars får man väl skaffa ett annat ostrypt topplock för mer kraft... :hihi
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Eas88 skrev:
Ok, tack för hjälpen. Hoppas att det inte är för stor skillnad så den fortfarande är stark i backarna. Annars får man väl skaffa ett annat ostrypt topplock för mer kraft... :hihi

Det är ju inte direkt någon moppe , (okej dt kanske är det till skillnad från crm :D ) men i backarna ska den väl orka haha
 

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
KawaF3771 skrev:
Det blir markant sämre botten med effektpipa... men vem vill köra sakta? :yoparty

Tror ni verkligen att det blir sämre botten? När jag köpte arrow-system så tyckte jag nog nästan att botten blev bättre :gnissla Så markant sämre botten vette fasen om det blir...
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
Poffer skrev:
Tror ni verkligen att det blir sämre botten? När jag köpte arrow-system så tyckte jag nog nästan att botten blev bättre :gnissla Så markant sämre botten vette fasen om det blir...

Tror nog bara det kändes så, för att den blir rappare på gasen..Det är allmänt känt att man tappar rätt mycket på botten/mellan registret när man byter till trimkrök på en 125cc (spec 2takt)
 

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
tycon1 skrev:
Tror nog bara det kändes så, för att den blir rappare på gasen..Det är allmänt känt att man tappar rätt mycket på botten/mellan registret när man byter till trimkrök på en 125cc (spec 2takt)

Jo, jag vet om det. Botten blev kanske lite sämre när jag köpte effektsystem, men det var ingenting jag märkte av. Utan jag upplevde det snarare som att den blev bättre som sagt. Det var iaf inte svårare att köra i staden eller något sånt. Och mellan-registret kan jag säga BLEV bättre! Detta gäller ju då CRM, men att köpa effektsystem var bara fördelar (förutom att det kostar en slant kanske :tungan)
Taget från Arrows hemsida "The Enduro 2T favors the middle-upper rpm ratings, with a significant increase in maximum performance that does not cut back on performance at low rpm ratings."
 
Last edited:

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
KawaF3771 skrev:
Det blir markant sämre botten med effektpipa... men vem vill köra sakta? :yoparty

Jag kännde att jag fick en STOR ökning på låga varv med mitt allspeed... och ÄNNU STÖRRE ökning på sådär 8-9 varv... där är den hysterisk.
Med det oströpna orginalröret orkade den inte spinna loss på grus i ettan utan koppling, med effektpipan släpper det genast (jag pratar om låga varv :yoparty ) och släpper med koppling på 2:an
Men jag kör tzr...
 
Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top