livsfarlig polis!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Vikken jävla galning!

Kvinnor skall inte hantera skjutvapen! så ÄR det! :eek:

Undras hur förvånad hennes kolega blev.... :skrämd

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Tänker man på att det brukar vara ca 4kg tryck vid double action och 1,6 kg vid single action på en 9mm pistol så ska man inte göra ett vådaskott om man har lite vapenvana. Det har tydligen inte denna kvinna.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
pajo skrev:
Tänker man på att det brukar vara ca 4kg tryck vid double action och 1,6 kg vid single action på en 9mm pistol så ska man inte göra ett vådaskott om man har lite vapenvana. Det har tydligen inte denna kvinna.

Antagligen en prao :crash Det är ju inte precis så att den går fjärderlätt att smeka av....

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
Är man lite lagom "normal" i huvet så fattar man ju att
han inte kan utgöra något större hot då han ligger under
den andra polisen - med andra ord är det fullständigt
onödigt att ha draget vapen, för att inte tala om att sikta
på honom.

Grovt tjänstefel. Omedelbart avsked.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
pajo skrev:

Ska vara och är är två skillda saker.

Det är ganska vanligt att avtryckarmotståndet ställs ner på tjänstevapen. Orsaken till detta lär vara att det blir lättare att bli godkänd på skjutproven eftersom man behöver lägga mindre kraft på avtryckaren.

Sedan kan sägas att 1,6 kg inte är så värst mycket, men jämför man med det skidskyttegevär jag hade i min ungdom så är det rena järnspettet.

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
Är inte säker om alla vet skillnaden på single och double action men brukar vår vanlige kvarterspolis stå med hanen spänd om han drar puffran? För att "råka" trycka av utan att ha spänt upp hanen, sk double action måste det nog krävas nära på epelipsianfall.. Hon tyckte säkert hon såg frän ut och kände sig som en kvinnlig motsvarighet till Don Johnson i sina myndigt mörka brillor..

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
pajo skrev:

True :fakta . Därför borde vissa t.ex k-pistar antingen konstrueras om eller förbjudas, det räcker ju med en liten smäll för att vissa ska fyra av ett skott. Själv trodde jag inte riktigt på att det var sant, förräns min skytteinstruktör visade :eek:

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
TheDude skrev:
True :fakta . Därför borde vissa t.ex k-pistar antingen konstrueras om eller förbjudas, det räcker ju med en liten smäll för att vissa ska fyra av ett skott. Själv trodde jag inte riktigt på att det var sant, förräns min skytteinstruktör visade :eek:
Man kan ju säkra vapnet också....

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Hmm... ser det inte ut som att hon träffar axeln? :skrämd
Undra hur många steg hon hann ta innan han stämde arslet av henne...

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Ähh...det blir säkert billigare för samhället om hon sköt ihjäl honom. Inga rättegångskostnader och dyra fängelsevistelser. Kulan kostar bara nån krona i tillverkning :crash

(OBS!! Skämt)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Fredrich skrev:
Grovt tjänstefel. Omedelbart avsked.

Nix... alla kan göra fel, jag vet. Fallet prövas och sen kommer man fram till att hon är förbannat duktig för övrigt som polis och Sverige behöver ju lite fler duktiga poliser.
Hon stannar.

750RR

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Poliser får för f*n inte göra fel när det är andra människors liv som hänger i vågskålen.

Kan man inte hantera ett tjänstevapen bätter än så så ska man för i h*vete inte vara polis... men det klart, i USA är allt möjligt.

Näe, avsked på platsen, hon är en allmänfara. Fast det klart, om hon är förbannat duktig i övrigt som polis (t.ex på att köra makuleringsmaskinen) så kan hon ju vara kvar - på arkivet på livstid, haha.

maverick_750rr skrev:
Nix... alla kan göra fel, jag vet. Fallet prövas och sen kommer man fram till att hon är förbannat duktig för övrigt som polis och Sverige behöver ju lite fler duktiga poliser.
Hon stannar.

750RR

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
maverick_750rr skrev:
Hon stannar.

750RR

Om det hade varit sverige så hade hon fått en liten varning och den liggande mannen skulle få en premuneration på Alle'rs som plåster på såren.

Men nu är det ju i USA och då blir hon förhoppningsvis först av med jobbet och sedan stämd på allt hon äger. Hoppas hennes kollega stämmer henne också, för sådär JÄVLA klantig får man inte vara! Att varje människa kan göra misstag är ju ett känt fenomen men vissa misstag förlåter man inte, detta är ett sådant misstag.
För inte alltför länge sedan blev en 24-årig man skjuten i låret då en polisman skulle dra ut honom ur bilen efter visst tumult. Det var också ett vådaskott, men jag har inte hört hur det gick med fallet efter det, förutom att polismannen ifråga var avstängd i väntan på utredningens resultat.

Hardcore

Kan nån se till att det blir vår nu?
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
R1a som alla andra
ALL SUSPECTS ARE GUILTY.... PERIOD. OTHERVISE THEY WOULDN`T BE SUSPECTS, WOULD THEY??? (cops på tv)

DET SKJUTS ALLDELES FÖR LITE BUS I SVERIGE...

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Påminner om när stureplansmördaren (minns ej namnet) blev skjuten i ryggen, fast då klagade ingen (inte jag heller ;) )

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...