Livsfarliga väglagningar!

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Hur f*n kan vägverket eller kommunen laga vägarna genom att kleta ut tjära å sen bara vräka ut grus ovanpå? Det är ju livsfarligt! :mad:

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Thundercat skrev:
Hur f*n kan vägverket eller kommunen laga vägarna genom att kleta ut tjära å sen bara vräka ut grus ovanpå? Det är ju livsfarligt! :mad:

Du jan väl alltid glädja dig att dom gör nånting i alla fall :rolleyes:

Här i tokstan verkar det som dom har lagt ner totalt :mad:

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Thundercat skrev:

Kompisen avled pga en sådan lagning :gråta

InTrUDeR

Använder bara Global
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lös
det är samma här...ofta har jag märkt att dom
lappar & lagar, lappar & lagar.....och till sist gör dom om hela skiten och lägger på ny asfalt.....i många fall hade det ju varit billigare att göra det direkt....gillar ej "lapplisor"... :rolleyes:

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
När man kör över lagningarna så bara det sprutar grus upp på hojen. Fan! Jag kan ju inte komma hemifrån utan att nästan blästra hojen! :mad:

ligger ju massa äckligt grus överallt!!! :mad:

Thundercat --> :fatta! <-- vägverket

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Goines skrev:
Dom där lagningarna känner jag till...

Jo tack....

Hittade ett gäng sådana i en kurva för några dagar sedan.
Gruset har ju samma färg som vägen så man ser ju inte det förrän man är mitt uppe i smeten.
Som tur var åkte jag på min eu-moppe som jag känner sedan 3 år så det gick rätt ok att hålla sig kvar på hjulen.
Hade jag haft hojjen vete katten för den har jag inte hunnit känna till fullo ännu.

körde förresten i en lagning med bilen idag. Ett hål som dom bara pytsat i lie asfalt och åkt iväg. ingen tillpackande av asfalten hade gjorts. Gissa om det smattrade runt min bil när framförvarande körde över lagningen...

Gäller visst att hålla ögonen på VV klantlagningar nu. det är ju säsong för det. Dom får mycket att stå i för det är x antal potthål och krokodilryggar att fixa.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Här kan dom inte heller göra snygga lagningar.
Ser ut som dom slängt på lite asfalt o sen stampat ner det med fötterna. Man kan väl försöka platta till den nya asfalten i höjd med den gamla...

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Någon mer än jag som har dragit hakan i tanken på Tungelstavägen, där kan vi snacka dåligt lagad väg.
Skarvar med höjdskillnader på typ 3cm, inte roligt direkt ur kurvor med rejält gaspådrag... rekommenderar dock Tungelstavändan för dom som vill prova inställningen på sina styrdämpare. :crash jag hade i alla fall nytta av min...

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Thundercat skrev:

likadant som på min favvo väg......lifsfarligt med rullgrus på hela vägbanan :( .jävla väg-gubbar.

Henken

Guest
Körde ner i ett väl maskerat hål i somras, bucklade till två av 4 fälgar som kostade 3-4 tusen att laga. Det kändes bra det :mad:
Gick kanske 30 eftersom jag visste om att vägen var dålig, försökte få tag i vägföreningen och skälla men det var svårt.

YZF-1000-R1

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös numera.....
Höll på å köra åt helvete själv förra helgen när jag åkte runt 12-01 på nattkröken å de hadde lagat vägen så i en kurva.Tur att det inte gick förtare än drygt 100 pga regn å dålig sikt.
Hur puckad får man bli tänkte jag efter jag sansat mig...borde tydligt varna med blinkande lampor mm att det är oljegrus på vägen :finger till Vägverket.

Alla som läser detta borde skicka denna tråden till Vägverket´s mail adress så dom fick se vad vi hojåkare tycker om detta :fakta

Här tycker jag ni ska skriva några rader å länka hit så de vet vad vi tycker :skrämd

http://www.vv.se/faq/frag-direkt.htm

Mr.gixxer

Addicted to speed
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 750 -02 #såld# till sandstream71
Thundercat skrev:

Håller med fullständigt !här hemma gjorde dom så för 2 år sedan på favvoslingan :mad: ....den släpper fortfarande i beläggningen :skrämd ...men man får väl inte bättre vägar för den lilla skattepeng man pröjsar i det här landet :zpy

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
525
Och Tjäran i sig är faan inte rolig att ta bort.
DVS om man INTE klotar...

Inte ofta det sitter en vägskylt som varnar om lagningarna heller...

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...