Livstids fängelse?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Som jag förstår är det inte någon som kör 125a strypt, så jag tänkte fråga om det är någon här som verkligen har blivit tagen av blåbären och vad ni isåfall fick i straff.

Undrar i förebyggande syfte :mattias

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
jag tror inte någon bryr sig
om jag ska vara ärlig det handlaer inte om några emorma skillnader så jag har aldrig haft problem me de :tummenupp

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
jag VILL köra ostrypt.. ska bara hitta alla pluggarna också :p det sitter tydligen nån i avgasröret jag ska slita bort oxå..

Men kör man bara lugnt och håller sig till reglerna tror ja inte dom gör nåt.. har man maxxat 180 på motorvägen eller liknande förstår jag om dom börjar ana att den e trimmad.. så, köp en 125:a ostrypt o ta de lugnt

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
jag trodde jag skulle bli tagen idag, olovlig körning och 150kmh på 70 väg när jag tittar i backspegeln och ser en saab ligga uppe i röven på mig :eek: uppskattar åldern på han som körde till 40 och han som satt brevid omk. 40 han med, fy fan vilken puls man hade där ett tag när dom låg typ 5m bakom i över 1km....hade inte varit så stabilt att bli tagen utan kort i 150 :rolleyes:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Ichnoz skrev:
Det är samma sak, då man kör trimmad moped räknas det som en lättmotorcykel. :fakta
Ja men när man kör ostrypt 125:a så räknas det som mellan (eller tung om man nu vill säga så)

Så det är inte riktigt samma sak :fakta

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
.::**::.
Out_Spinner skrev:
Ja men när man kör ostrypt 125:a så räknas det som mellan (eller tung om man nu vill säga så)

Jo men jag skriv ju aldrig ostryp lättmc ,hehe :rolleyes: :D

Håller med dig,du har rätt... :squid

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
SkorvKalle skrev:
jag VILL köra ostrypt.. ska bara hitta alla pluggarna också :p det sitter tydligen nån i avgasröret jag ska slita bort oxå..

Men kör man bara lugnt och håller sig till reglerna tror ja inte dom gör nåt.. har man maxxat 180 på motorvägen eller liknande förstår jag om dom börjar ana att den e trimmad.. så, köp en 125:a ostrypt o ta de lugnt

vem kan ta d lungt???

inte ja iaf... men det är inte nån större risk att dom ens kollar om den e strypt lr inte... för å kunna sätta dit dig måste dom bänka hojen.. (mäta hästarna) vilket dom aldrig orkar göra...

min e ostrypt å ja har aldrig blivit stoppad trots att polisen i min hemmort vet att det inte e strypt.. den går för bra...

hade duppe den i 155 (enligt mätarn) idag...
ja funderar på å testa me snut laser hur fort den går.. egentligen... (för den lär ju stämma)

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Fluxir skrev:
ja funderar på å testa me snut laser hur fort den går.. egentligen... (för den lär ju stämma)

Skall du fråga om du får låna den då eller skall du maxa hojen vid en kontroll och fråga hur fort den gick :rolleyes:
Det bästa är nog att använda en cykeldator, GPS eller att mäta upp en lång raksträcka o ta tiden för att få fram hur fort hojen går.

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Out_Spinner skrev:

Det blir mindre böter ifall du torskar med 125a utan kort eftersom en 125a är ett registrerat fordon.
Åker du på trimmad moppe så blir det mycket mer i böter. Eftersom en moped är oregistrerad.

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Vastrix skrev:
Skall du fråga om du får låna den då eller skall du maxa hojen vid en kontroll och fråga hur fort den gick :rolleyes:
Det bästa är nog att använda en cykeldator, GPS eller att mäta upp en lång raksträcka o ta tiden för att få fram hur fort hojen går.

ja tänkte maxxa förbi en kontroll å sen låta en kompis gå framm å fråga hur fort d gick...

nerå... min polares farsa e snut... ja tänkte fråga om ja kunde få låna den... kan ju alltid hoppas... :rolleyes:

ja hade cyckeldator på för ett tag sen... den stod på mxs 151... men ja har för mig att mätarn inte stod på mer än 140... så ja vet inte hur bra den stämde... med tanke på att ja hade mätarn på 155 igår så... om den då stämde skulle ja vart uppe i typ 165lr så... å d tror ja itne hojen gör...

d me rakan va ett bra förslag.. men e de inte bökit å mäta tiden?? man kan ju inte sitta med tid ur direkt...

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Fluxir skrev:
hmm... ja tror oxå den gör runt 150... inte mer iaf..

TZRens mätare går att bottna på de flesta ostrypta som är i hyfsat skick. Eftersom mätaren går till ca 160 så visar den ju lite fel men så länge hojen visar hyfsat rätt under 120 så spelar det inte så stor roll för mig.

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Vastrix skrev:
TZRens mätare går att bottna på de flesta ostrypta som är i hyfsat skick. Eftersom mätaren går till ca 160 så visar den ju lite fel men så länge hojen visar hyfsat rätt under 120 så spelar det inte så stor roll för mig.

d e nog så... min går iaf i bott... igår senast... va ute igår kväll/natt vid 3:30... gick bra som fan då...

under 120.. hmm... så sakta e de itne ofta d går... hehe...

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping