Ola_FZR skrev:Är det någon som har nåt förslag på ljudämpare till trx850 med bra ljud i?
Har själv nåt B-märke från Tyskland, är iofs nöjd. Akra 2-1 om man har pengarna, BOS ska vara bra (har nån länk till någon som har dem kvar, tillverkas visst inte längre), finns som sagt en hel del.Ola_FZR skrev:Är det någon som har nåt förslag på ljudämpare till trx850 med bra ljud i?
Ixil, finns som rostfria och kolfiber hos Bike i Trollhättan. Billiga är de åxå, under 5000,-/paret.Ola_FZR skrev:Är det någon som har nåt förslag på ljudämpare till trx850 med bra ljud i?
Jåke skrev:Ixil, finns som rostfria och kolfiber hos Bike i Trollhättan. Billiga är de åxå, under 5000,-/paret.
Där ser man. Vi köpte ifjol våras och då tog de hem dem eftersom de var slut i lager.oXydex skrev:Nej
Ringde just och frågade och de hade inte kvar
De slutade med dem för 2 år sen och hade bara kvar i lager
Dessutom tog de 6 000 för billigaste och 8 000 för de dyrare
Han rekommenderade Storbritannien för att ta in dämpare men pundet ligger väl inte så bra till i plånboken just nu
/oXydex
Pilsner skrev:Min erfarenhet är att kolfiberdämpare ger ett "smattrigare" ljud än alu/rostfritt/titan dito. Kan vara för att kolfibern endast ligger som dekoration och har ett metallrör innanför och de slår i mot varann när det pulsar i ljuddämparen. Jag körde min TRX både med MIG alu och LeoVinci rostfritt och var nöjd med MIG men Leo hade både bättre effekt och ett mysigare ljud. Snyggare också, men det är ju en smaksak.
Välkommen i ljudmaffian!
Jag har G&G och har ett gott ljud, t.o.m fadern tycker att det hörs och han skulle känna igen "mitt" ljud på flera km, tydligen ganska speciellt med tanke på att han inte är spexielt intresserad av fordorn överhuvudtaget. gott betyg i mina öron.Ola_FZR skrev:Är det någon som har nåt förslag på ljudämpare till trx850 med bra ljud i?
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|