Ljuddämpare - ebay - billigt ?

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Såg en tråd för inte allt för länge sen om nån som gjorde ljuddämpare i olika storlekar och sålde på ebay rätt billigt, har försökt söka på det men utan resultat, nån som har kolla på sidan eller killen som gör dom ???

Tack på för hand Matte

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Finns ett företag som heter Danmoto som säljer billiga dämpare på eBay. Tidigare fanns även en vid namn Multilogik men han verkar ha stängt butiken på obestämd tid sen nån gång i mitten av december. Köpt två dämpare av han och dom var jäkligt fina.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Är du bara ute efter billiga dämpare kan du ofta finna rätt kända märke (akrapovic, devil etc) på ebay.co.uk för rätt shyssta priser begagnade.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Tack så mycket, tror det va Danmoto jag leta efter... :tummenupp

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Funkar det med !!

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
KTM 950 SM
Danmoto har en del prylar på deras hemsida också. www.danmoto.com

Jag beställde mina från hemsidan. Är helnöjd. Det fattades en gummiremsa i leveransen, men jag behövde bara maila så fick jag världens ursäkt och en separat försändelse efter ett par dagar.:tummenupp

Köpte även deras dB-killers, men jag har inte använt dem.

Finishen var riktigt, riktigt bra. Svårt att fatta hur de kan tillverka prylarna för priset de tar ut. Materialet måste ju kosta något.:rolleyes:

Kneedrag

Guest
Sök på DELKEVIC. De gör fina grejer också till helt ok pris.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Mycket intressant här!!! Jag är sugen på att göra en kort extradämpare att kunna sätta på efter racesystemet om det nuvarande låtr för mycket. Någon av ovanstående borde kunna bygga något vettigt....

Tack!

anglarna

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
2008, Triumph Street Triple R
Jag fick hem slipon från danmoto till min street triple här om dagen, jag är väldigt nöjd med utseendet och det var inga bekymmer med leveransen.

Jag har inte satt dit dom än bara, vet ni om man måste mappa om hojen när man bytt till dessa slipon?

MVH Jocke

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Köpte ett par Danmoto till tjejens monster 600 och de är snygga men passformen är värdelös, skaver på ena sidan så det kommer bli till att göra någon egen variant av hemma-Mek. Tycker dock inte det skall behövas om de är avsedda till just rätt modell och år. Kass!

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Hoj
CBR 600RR -04
Danmoto har en del prylar på deras hemsida också. www.danmoto.com

Jag beställde mina från hemsidan. Är helnöjd. Det fattades en gummiremsa i leveransen, men jag behövde bara maila så fick jag världens ursäkt och en separat försändelse efter ett par dagar.:tummenupp

Köpte även deras dB-killers, men jag har inte använt dem.

Finishen var riktigt, riktigt bra. Svårt att fatta hur de kan tillverka prylarna för priset de tar ut. Materialet måste ju kosta något.:rolleyes:

Jag beställde en JISU dämpare till min CBR från just Danmoto, och "klämman" jag fick med va dels alldeless förliten, och när jag använde milt "mekaniker-våld" att få den på plats, gick den sönder direkt.. Och beställde du dina i kolfiber/silver eller svarta? Jag valde svart och kan tyvärr säga att efter 1-2 månaders normalt brukande missfärgades den om till nästan brons/guldaktig färg..blev rätt snyggt iaf då min hoj är svart och gul, så det gjorde inte mig nått.
Mailade dom ang. Detta och fick som svar att man ska byta stoppningen i den för att förhindra missfärgning.... Efter knappt 2 månader..? Hade dom gjort ett bättre jobb med stoppningen i fabriken hade det tagit bra längre tid än under 2mån för detta att ske... Men man får vad man betalar för.. Utöver det så är jag otroligt nöjd med både utseendet och det grymma ljudet! Jag köpte dessutom värmetåliga Acrapovic klistermärken och satte på min dämpare.... :D fake it till you make it! :yoparty

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin