Ljudligt GeForce4.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Var i självaste helvete hittar man en tyst, eller iaf tystare än orginal, till ett GeForce4 Ti4600-kort? Mitt låter som tre jetplan för närvarande. :/

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
HaHaHa...

Har 10 fläktar i min burk + Graffe kortes och processorn

Men kolla Creativs kort

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
kylning.com har med lite delar
men kan inte rekomendera d företaget.

gtek.net funkar fint.. köp av dom..

glöm inte att ZALMAN ZM80C-HP tar upp en
pci plats under agp porten o du måste ha
hål runt grafikcpun (eller vad man kallar d)
för att du ska få dit den..

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
t-quick skrev:

Inte jag heller, köpte en processor som det tog två månader att leverera och när den äntligen kom så var den trasig. Sen var det störtomöjligt att få besked på hur returen och utbytet skulle gå till!

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Det största problemet jag har är att jag inte har plats för nåt annat än en fläkt som är marginellt större än orginal. Jag har nämligen ett sånt här chassi. Litet men ack så ont om plats. ;) http://www.datorbutiken.com/se/pics/shsk41g.jpg

Funderar faktiskt på att skaffa ett 'riktigt' chassi igen och tokljuddämpa. Har en sån här liggande hemma och tystare kan det ju inte bli.

Bifogat

• 354.jpg
    354.jpg
    10.3 KB · Visningar: 55

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
t-quick skrev:

gtek.net funkar fint.. köp av dom..

glöm inte att ZALMAN ZM80C-HP tar upp en
pci plats under agp porten o du måste ha
hål runt grafikcpun (eller vad man kallar d)
för att du ska få dit den..

De flesta nya graffakort som har nån sortskylning på sig har hål i kortet från fabriken.

Ta bort den/dom fläktarna från graffakortet & köp en vanlig chassi fläkt på 80 eller 92 mm. av märket papst (bland dom tystaste fläktarna på marknaden) Om dom nu rymms alltså

Länk 80mm: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=789&session=998267c4b8b7d17e6c84eb112b9a3d36

Länk 92 mm: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=788&session=998267c4b8b7d17e6c84eb112b9a3d36

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Goines skrev:
Det största problemet jag har är att jag inte har plats för nåt annat än en fläkt som är marginellt större än orginal. Jag har nämligen ett sånt här chassi. Litet men ack så ont om plats. ;) http://www.datorbutiken.com/se/pics/shsk41g.jpg

Funderar faktiskt på att skaffa ett 'riktigt' chassi igen och tokljuddämpa. Har en sån här liggande hemma och tystare kan det ju inte bli.

Bilden här under som du visade verkar vara en ZALMAN ZM50C-HP, tror 50 modellen är mer anpassad för dom mindre graffakorten, kankse GeForce 2 & ädre, kanske GeForce 3 den funkar till oxå. Men har du ett GeForce 4 kort så ska du skaffa en ZALMAN ZM80C-HP alltså 80 modellen som är bredvid 50 modellen här

Bifogat

• 354.jpg
    354.jpg
    10.3 KB · Visningar: 23
  • ZM80C-HP2_b.gif
    ZM80C-HP2_b.gif
    74.9 KB · Visningar: 35

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Så här ser min ut nu

Bifogat

• IMGP3227.JPG
    IMGP3227.JPG
    77.8 KB · Visningar: 63

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Det är en sån som du har som jag har liggandes hemma. Problemet, som jag nämnde ovan, är att min burk är stor som en skokartong och således kan jag inte ha en kylare i det storleken. :(

Har man en 'vanlig' burk så är dom dock schyssta som fan. :)

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Goines skrev:
Det är en sån som du har som jag har liggandes hemma. Problemet, som jag nämnde ovan, är att min burk är stor som en skokartong och således kan jag inte ha en kylare i det storleken. :(

Har man en 'vanlig' burk så är dom dock schyssta som fan. :)

ett Grafik kort SKA INTE låta.. .vilken tillvrkare är det??är det NVIDIA så ska d defenitivt inte låta. det har ja å d e tyst. låter d så tytcker ja du ska ta å kontakta återförsälgare.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Men Nvidia gör ju graffa prollen, så dom har inget med ljudet att göra, det är tillverkaren av graffakortet som har med ljudet att göra

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Precis som Uffe skriver. :)

Det ÄR fläkten som låter, och det som en jevvla hårtork. Finns inte så mycket att göra och dessutom är det ett 2 år gammalt kort. :crash

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska