Ljusen funkar inte trots startkablartillkopplade,batterispänningen mätt till 0,4 Volt

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Hjälp mig här, jag har gett sken av att vara skitduktig men jag fattar verkligen inte vad som drabbat polaren.

1. Försöker starta med startkablar. Stendött. Inte ens ljusen funkar trots att de ju rider på mitt bra batteri och rimligen borde funka.
2. Plockade loss batteriet för att ladda och mätte i samma veva spänningen. 0,4 V på ett 12 V batteri? Trodde först multimetern var kass, men icke. Inte heller är det kortslutet.

Min stolthet är hotad, begriper inte vad i hela helvete är det här är. Batteriet är ju kass men det förklarar inte varför det är stendött med startkablarna tillkopplade o batteriet inte kortat.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Kollat så att huvudsäkringen är hel? Så att inte en kortslutning har fått batteriet att dö.

edit: To late!

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Ett kasst batteri kan stjäla all ström som tillförs, koppla bort det helt och prova med ett friskt/startkablar.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Vad psycho sa. Är batteriet helt kasst så kan det sabba även för startkablarna. Sålänge du inte får samma fenomen om du bara sätter kablarna på hojens kablar utan batteriet. Sen är ju frågan hur batteriet isåfall blivit så kasst från början utan att det märkts succesivt.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
"2. Plockade loss batteriet för att ladda och mätte i samma veva spänningen. 0,4 V på ett 12 V batteri? Trodde först multimetern var kass, men icke. Inte heller är det kortslutet. "
Du vinner!
Inte ens jag har mätt upp 0.4V på ett 12V batteri..
Hittade ett 20AH som stått sen 2008, t o m DET hade 5V i polspänning...
Om du monterar startkablarna, vad blir då polsänningen mätt på batteripolerna..
SKulle det vara kortis så skulle det gnistra vilt när du sätter på kablarna..
Tror mer på avbrott nånstans t ex i startkablarna..
Analysera ordentligt och systematiskt..

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...