Lock up?

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Jag söker en lockup till min dotter Jasmines hoj. Det är en Suzuki RF900 motor (998cc) och fick höra att den som ni använder i Suzuki GSXR1100 upp till -92 passar. Finns det någon som vet om en beg lock up med spacer sargen till kåpan?:tummenupp
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
det är i så fall den vattenkylda 1100R -93 - 96 som är kompatibel ( samma motorblock)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Å andra sidan behövs det väl ingen lockup om den inte har mer än ca 150 hästar på bakhjulet om hon nu inte har problem med vänsterhanden? Originallamellarna funkar bäst om man ser till att planslipa både friktionslameller och stålisar innan montering. Oljan är också viktig, kör med t.ex. Castrol GPS 20W50 eller Biltemas 15W40 men inte syntet.

I Sverige är det väldigt få (om någon öht) som kört rakt-fram-fort vattenkylt. Ivfsh är det LUC-SFLG100WC ni behöver och du lär skicka med/modifiera tryckplattan för inpressning av slitageknappar.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Gällande den vattenkylda buffeln.
Vad kom först hönan eller ägget?
Var det en hopplös konstruktion så nästan inga speedparts utvecklades.
Eller nådde den aldrig några resultat för att inga speedparts utvecklades?

Hursom finns det sjukt mycke mer grejer att köpa till oljekylt, gsx och busa.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Problemet är vattenkylningen, dvs kubikbegränsningen som till viss del fixades med en stroker men det var bara Coby Adams som byggde på den. Ryan Schnitz körde en lustgasad 1340 Streetbike Shoutout runt 2000. Billet block och stroker.
ryan_sbs_01.jpg


http://andersbrink.se/0-31764 (12 24 am).wmv
 
Last edited:

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Hej Anders!

Å andra sidan behövs det väl ingen lockup om den inte har mer än ca 150 hästar på bakhjulet om hon nu inte har problem med vänsterhanden? Originallamellarna funkar bäst om man ser till att planslipa både friktionslameller och stålisar innan montering. Oljan är också viktig, kör med t.ex. Castrol GPS 20W50 eller Biltemas 15W40 men inte syntet.

I Sverige är det väldigt få (om någon öht) som kört rakt-fram-fort vattenkylt. Ivfsh är det LUC-SFLG100WC ni behöver och du lär skicka med/modifiera tryckplattan för inpressning av slitageknappar.

Den är bromsad 162 hk på slangen. Det är hydraul koppling på den och ja hon får till all hojen hackar iväg på kopplingen så den rycker kraftigt fram och tillbaka på ettans växel....Hon har ändå lyckats köra 9.95 sek och 228 km/t med en 60 fot på 1.7
Hon kör med SBK Racing olja (Q8) i motorn och det gör jag med i min TEB ! Kanske ska byta jag med då, eller?:tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Med no-bar och ingen speciell "shootout koppling" bör man köra hydralisk med sunkiga och flexande originalslangar så att kopplingsslaget blir så stort som möjligt samtidigt som fjädrarna bör vara så hårda som det bara går för att orka hanterade den med vänsterhanden.

Börjar kroppen fara fram & tebax i sitsen är det mycket svårare att modulera kopplingsgreppet om kopplingshandtaget är alldeles för lättpåverkat än om kopplingen är så hård man bara orkar hantera - till rimliga gränser iofs.

Speciellt vikigt är att inte glömma och montera den stora "halva" solfjäderbrickan längst in bakom/under första fiberlamellen.

Lamellklackarna (av slitage) på innerhubben av aluminium filar/slipar du bort - eller monterar en dubbel/extra stållamell längst in så att lamellingreppen hamnar annorlunda.
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top