Londonresa med Metallica som höjdpunkt

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Nu är det dags. Det jag har väntat på sen tidig vår. Metallicas spelning på Wembley Arena i London. :yoparty
Förberedelserna har varit många och den senaste var midsommarfesten i Norrfällsviken då jag tänjde ut levern det som gick för att klara av denna vecka med go öl och bra musik.
Resor har kollats upp och bokats, boendet är färdigt. Ville göra själva resan så mycket budget som möjligt och jag tycker mig ha lyckats. 4600 kr för oss båda t o r Umeå - London.

Ikväll åker jag och Cattis ner till Sthlm och i morgon flyger vi över till England. De första dagarna blir det väl lite seightseeing på museum och pubar. Blir väl kanske att man måste kryssa runt bomber och annat också, men det tillför bara lite spänning i vardagen. :va
På söndag som även är min födelsedag (35 år ung blir jag för er som undrar) spelar mitt kära Metallica för enbart mig och 90 000 andra som kommit för att fira mig. :tuttar :D :tungan

Sen återgår vi till mer pubbesök och andra attraktioner.
På torsdag nästa vecka flyger vi hem igen, förhoppningsvis är jag full av härliga upplevelser och rejäl ölsump i levern, och på fredag morgon den 13 landar vi i Umeå igen.

Kommer jag åt en dator så kanske jag gör en liten uppdatering och hälsning till er här hemma.

Hälsningar från Thommy o Cattis

puttrix

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2007
Hoj
Kawasaki zzr 1100
Låter som det kan bli en härlig upplevelse!:banana Drick en massa öl för mig också.:öl Och grattis i förskott.:födelseda

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu sitter vi i Sthlm hos Cattis pappa och väntar på att klockan ska börja närma sig eftermiddag så vi äntligen kommer iväg med flyget.

Kan säga att åka nattbuss till Sthlm är nått jag gärna inte gör om igen. :huvet

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
Fan då hinner du se dom före mig.. jag står på golet framför dom på stockholms stadion den 12 tillsammans med min bror Klas och kompis Jens som vissa känner till sen vi bodde i Umeå! :tummenupp

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Då var vi med blandade känslor hemma igen (kom hem 07 i morse) och dagen har ägnats åt att sova.

Var lite orolig för hur vädret skulle vara i London innan vi kom dit, hade sett på väderkartorna att det skulle regna mest hela tiden. Men som tur var så har vädersiarna inte alltid rätt. Visst, nån enstaka regnskur kom ner från himlen men mestadels var del sol och relativt varmt.

Vi hann med lite av varje på sju dagar där borta. Bla madame tussauds vaxkabinett, London Zoo, The London Dungeon, Sherlock Homles museum, Britain at war museum, Star Wars exhibition, The London Tower och mycket till.
De typiska sevärdheterna var vi också tvungna att titta på, och sen var ju tour de france i London i helgen så folk var det gott om och festligheterna var många runt de där cyklisterna.

Lite shopping lyckades vi hinna med också, och en och annan öl slank ner på de otaliga pubar som fanns att tillgå. Men det vi nog gjort absolut mest av är åkt tunnelbana, och det är onekligen ett väldigt smidigt sätt att förflytta sig i denna stora stad, även om man ibland tyckte att det var pest och pina att trängas med på tok för mycket folk i på tok för små vagnar.

Priserna i London blev jag aldrig klok på. En pint öl på pubarna kostade från ca 2 pund = 28kr och uppåt. Men en colgate tandborste på deras apotek kostade ca 6 pund = 84kr. :va

Höjdpunkten var ändå söndagen när Metallica äntrade scenen på Wembley och bjöd på två och en halv timmes himmelrike. :yoparty
De började med att ösa på med Creeping Death och höll sedan tempot uppe hela tiden. Det häftigaste var nog när hela publiken sjöng master of puppets så det ekade över hela London. Konserten avslutades med klassikern Seek and Destroy.
Förbanden hade då värmt upp publiken i ca 3 timmar. Både Mastodon och Machine Head blev väl mottagna av publiken, men stackars HIM hade det inte lätt då de spelade för helt fel publik för deras musik denna dag, utbuingen ekade över stadion många gånger.

Lite bilder lyckades jag knäppa under veckan också. Här är några.

1. Vy från hotellrummet.
2. Parkering av tvåhjuligt UK-style.
3. Parkering av bil UK-style
4. Cattis och hennes idol R2D2
5. En avlägsen släkting kanske.
6. London Bridge i bakgrunden.

Bifogat

• vyfranhotell.jpg
    vyfranhotell.jpg
    95.8 KB · Visningar: 39
  • parking.jpg
    parking.jpg
    101.6 KB · Visningar: 50
  • parking2.jpg
    parking2.jpg
    88 KB · Visningar: 50
  • cattisor2d2.jpg
    cattisor2d2.jpg
    67 KB · Visningar: 50
  • gorilla.jpg
    gorilla.jpg
    106.3 KB · Visningar: 40
  • londonbridge.jpg
    londonbridge.jpg
    99.2 KB · Visningar: 45

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mer bilder.

1. Vy från en av broarna.
2. Piraterna i karibien
3. En är äkta och två är i vax.
4. Tour de France fesligheter.

Bifogat

• wannabeceleb.jpg
    wannabeceleb.jpg
    88.4 KB · Visningar: 53
  • pirates.jpg
    pirates.jpg
    80 KB · Visningar: 47
  • londonnight.jpg
    londonnight.jpg
    57 KB · Visningar: 38
  • tourdefrance.jpg
    tourdefrance.jpg
    82.8 KB · Visningar: 49

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sista bilderna är från Konserten.

1. Äntligen har jag biljetterna i handen. Notera ingången VIP entrén. :tummenupp
2. Bild på arenan från håll.
3. Jag sitter och njuter av en öl utanför arenan innan insläpp.
4-6. Blandade bilder från spelningen.

Finns även en liten filmsnutt på denna adress.
And Justice For All

Bifogat

• thetickets.jpg
    thetickets.jpg
    81.4 KB · Visningar: 62
  • arenan.jpg
    arenan.jpg
    90.1 KB · Visningar: 47
  • beforeconsert.jpg
    beforeconsert.jpg
    87 KB · Visningar: 52
  • metallica1.jpg
    metallica1.jpg
    93.1 KB · Visningar: 47
  • metallica2.jpg
    metallica2.jpg
    89.2 KB · Visningar: 63
  • metallica3.jpg
    metallica3.jpg
    57 KB · Visningar: 42

MacMarine

GSXR
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
GSX1100
tror att england ligger på andra plats efter ryssarna i dyra varor såg detta på någon EU statistik sida därför har man otroliga kostnader på de flesta varor i england

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy