Lorenzo Lamas nere på jorden

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nu är det tydligen slut på snacket om vad lättkörd en MotoGP-racer är, att det bara är att fläska fullt ut böjarna och annat liknande skitsnack. Nu är det annat ljud i skällan och buhu det gör ont, mamma. Vilken liten mes!

"I even thought of quitting, but never seriously," he said. "It's too bad crashing several times over your broken ankles, finding your fingers broken, suffering a lot and realizing that with these bikes you can hurt yourself very badly.

"I want to be more prudent. MotoGP bikes are taller and more powerful than the 250cc ones. If you fall you have massive momentum. To be afraid in a world as competitive as this one means finding yourself down in 14th-15th place. You can't do that."


Konstigt, en MotoGP-racer är ju rena pensionärsracern, det har jag läst på SH. :confused:
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Självklart är det ett helvete att köra en motogpbike , hur skulle det annars se ut.

Att Lorenzo har vurpat det vet alla.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Han skriver ju ingenting om att MotoGP hojar skulle vara svåra att köra...:va

...men att det gör ont att ramla med dom. Men visst, det kanske impliceras av att han inte kan låta bli att vurpa med dem :)
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Och jag som hört ett rykte att det skulle vara svårare att köra 250 än MotoGP. E de feldårå?:va
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Hade varit mycket coolare om det verkligen handlat om Lorenzo Lamas... :D

11142211_LL2C1LorenzoLamasPosters.jpg
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Han säger väl bara att det gör mer ont när man väl står på näsan, eller?
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Översättning:
#48 är uppenbarligen rädd att få den överviktiga motogpracern över sig när han klotar, det skulle jag också vara. Sen säger han att den är högre (less GP...) så "schvunget" vid en higsider blir större, återigen en helt korrekt iakttagelse. :D

/E. Stet
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Skönt och höra att han inte trodde det skulle bli rena barnleken och köra med dom stora grabbarna på dom stora elaka hojarna :D Han ska va glad att Dr. costa tar hand om honom!:pannkyss

Nä men ärligt talat har det väl aldrig varit en enkel uppgift o köra en GP-hoj, dom är ju dötuffa förarna som trillar i gruset i 200 blås o sen bara reser sig upp och borstar av stället. En annan sak är det nog när man råkar ut för allvarliga skador gång på gång, till slut så sätter det sig starkt i bakhuvudet, i alla fall som det verkar på Lorenzo. Men hade han bara hållt sig på hjulen ahde han ju aldrig behövt gnälla!:D
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Men vad är det för fel på "karln"? Han får ju Biaggi att framstå som en obotlig positivist.

Om det nu är så läskigt att köra riktig motorcykel, får han väl återgå till moppeklassen igen.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/69518
Äh, tycker mest han är ärlig o berättar läget istället för att ge falska förhoppningar om att han ska kicka arslet på alla o vinna resterande race.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Äh, tycker mest han är ärlig o berättar läget istället för att ge falska förhoppningar om att han ska kicka arslet på alla o vinna resterande race.

Så långt skulle du inte falla, men det är klart Lorenzo är ju inte 08a :cdevil
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag tycker det här var starkt, ja rent ut av modigt att uttala sig på det här viset. Smart också; att erkänna att man är rädd är bästa sättet att komma över sin rädsla.
Cool kille!
Det är bara oduglingar som jag som får erkänna det. :mad:
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Men vad är det för fel på "karln"? Han får ju Biaggi att framstå som en obotlig positivist.

Om det nu är så läskigt att köra riktig motorcykel, får han väl återgå till moppeklassen igen.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/69518

Lorenzo vinner min respekt mer för varje gång jag hör honom uttala sig. Han var inte rädd att säga i början av säsongen att hans mål var att bli bäst, och därmed spöa Rossi, då han visste att han skulle uppfattas som dryg, kaxig och överdrivet självsäker. Samtidigt var han ödmjuk så fort det gick åt pipan och erkände snabbt att han vurpat helt pga egna misstag. Öppen och ärlig och vågar säga rakt ut att han är där för att vinna och att han tror (trodde =P) på sig själv.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers är bara grinig för att Lorenzo är en talang och sedan har valmers blandadt ihop ett citat från Dovizioso med Lorenzo. Tänk så tokigt det kan gå. :)
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Äh, tycker mest han är ärlig o berättar läget istället för att ge falska förhoppningar om att han ska kicka arslet på alla o vinna resterande race.

Precis vad jag tänkte skriva. Killen är bara ärlig. Jag tror att de flesta som slagit sig hårt i MotoGP och haft oflyt som han iallafall har tänkt tanken på att sluta.

Lorenzo kommer att bli en ny Rossi:yoparty
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top