LSD-tripp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Iofs väldigt liten dos, men duktig på att teckna ändå ;)

Bifogat

• acidnotbombs.jpg
    acidnotbombs.jpg
    33.6 KB · Visningar: 90

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Macho Woman skrev:
Syd Barrett skulle inte ha skrivit sina fantastiska texter utan LSD.

Det är värt kronisk schizofreni.

Pink Floyd va?

Sett The Wall filmen, den ligger nog lite knepiga substanser bakom med :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
landen skrev:
Ja skulle inte droger funnits så skulle vi nog varken ha bra musik eller konst här i världen :D.
Jodå, som tur är finns psykiska störningar ;) Många stora konstnärer har haft förstämningssyndrom och Asperger syndrom sägs vara överrepresenterat bland professorer.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Macho Woman skrev:
Syd Barrett skulle inte ha skrivit sina fantastiska texter utan LSD.

Det är värt kronisk schizofreni.
Piper at the gates of dawn är ett skönt album, men inte var det värt kronisk schizofreni.

Barret lever förresten än idag. Det sägs att han har bott mer eller mindre isolerad i sin mammas källare i över 30 år och att han ibland visar upp sig på ett litet lokalt kafé för att läsa dikter.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
landen skrev:
Pink Floyd va?

Sett The Wall filmen, den ligger nog lite knepiga substanser bakom med :D
The Wall är helt suverän. Köpte den när den släpptes på DVD och vet inte hur många gånger jag sett den hittills. Storyn är ett hopkok av Roger Waters-biografi, Syd Barett och samhällshändelser från andra världskriget och framåt.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
berggren_martin skrev:
Piper at the gates of dawn är ett skönt album, men inte var det värt kronisk schizofreni.

Barret lever förresten än idag. Det sägs att han har bott mer eller mindre isolerad i sin mammas källare i över 30 år och att han ibland visar upp sig på ett litet lokalt kafé för att läsa dikter.

Haha seriöst? Lär ju inte må så bra :(
Men så är det med alla stora, antingen tar dom livet av sig eller så blir dom galna! Alternativt dör av överdos eller annan drogrelaterad olycka.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
landen skrev:
Men så är det med alla stora, antingen tar dom livet av sig eller så blir dom galna! Alternativt dör av överdos eller annan drogrelaterad olycka.

Det var väl barret som tog en gigantisk dos LSD innan han flyttade ner i källaren, storleksordningen flera gram. Iofs så blir inte trippen "hårdare" över ett milligram, men den sitter i desto längre..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
landen skrev:

Jag tycker fortfarande att Keith Moon har dött den coolaste rockstjärnedöden nånsin. Han överdoserade medicinen han hade fått mot sitt alkoholmissbruk. :yoparty

Fast Marc Bolans är också bra, fastna med platådojan i pedalstället och köra ihjäl sig.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Chris Ash skrev:
Jag tycker fortfarande att Keith Moon har dött den coolaste rockstjärnedöden nånsin. Han överdoserade medicinen han hade fått mot sitt alkoholmissbruk. :yoparty

Fast Marc Bolans är också bra, fastna med platådojan i pedalstället och köra ihjäl sig.

Han slog sönder en del trummsett med :) Typ alla han spelade på!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
landen skrev:
Han slog sönder en del trummsett med :) Typ alla han spelade på!

Hell yeah! The Who var coola! Utan dem hade vi knappast haft något Motley Crue eller Kiss, de uppfann rock n roll myten.

Gillar också när Keith Moon, hög som ett hus, körde ner en limousine rätt ner i poolen på ett garden party.Kan ha varit hos Mick Jagger men jag är inte hundra.

Det är fest det....

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Chris Ash skrev:
Hell yeah! The Who var coola! Utan dem hade vi knappast haft något Motley Crue eller Kiss, de uppfann rock n roll myten.

Gillar också när Keith Moon, hög som ett hus, körde ner en limousine rätt ner i poolen på ett garden party.Kan ha varit hos Mick Jagger men jag är inte hundra.

Det är fest det....

Hehe finns en hel del galna historier i rockhistorien, skulle vilja ha nån bok eller något med massa sådana.

Motley Crue gick väl i princip in för att knarka så mycket som möjligt.
Det va inget snack om att må dåligt osv, utan snarare "vi spelar hårdrock då knarkar man" thats it.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
landen skrev:
Hehe finns en hel del galna historier i rockhistorien, skulle vilja ha nån bok eller något med massa sådana.

Motley Crue gick väl i princip in för att knarka så mycket som möjligt.
Det va inget snack om att må dåligt osv, utan snarare "vi spelar hårdrock då knarkar man" thats it.

Missade du mitt boktips! "The dirt-confessions of the most notorious rock band"

Biografi om Motley Crue, de var galna, riktigt jävla stengalna. Man undrar hur mycket som egentligen är sant. Det är dock ingen bok för de som är tar illa vid sig av kvinnoförnedring, det finns gott om den varan.....

Den innehåller dock mycket tragik också, egentligen mådde de nog inte speciellt bra. Mick mars har ju sin obotliga Skelettsjukdom som gör att han är långsamt döende och Vince fick se sin dötter tyna bort i cancer vid fyra års ålder.

Frågan är om jag läst något bättre.

Edit: Sen har vi ju Led Zeppelin biografin och White line fever av Lemmy, bägge är underhållande men inga mästerverk som The dirt.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Chris Ash skrev:
Missade du mitt boktips! "The dirt-confessions of the most notorious rock band"

Biografi om Motley Crue, de var galna, riktigt jävla stengalna. Man undrar hur mycket som egentligen är sant. Det är dock ingen bok för de som är tar illa vid sig av kvinnoförnedring, det finns gott om den varan.....

Den innehåller dock mycket tragik också, egentligen mådde de nog inte speciellt bra. Mick mars har ju sin obotliga Skelettsjukdom som gör att han är långsamt döende och Vince fick se sin dötter tyna bort i cancer vid fyra års ålder.

Frågan är om jag läst något bättre.

Edit: Sen har vi ju Led Zeppelin biografin och White line fever av Lemmy, bägge är underhållande men inga mästerverk som The dirt.

Hört talas om den, har nu även lagt till den i min "köpa när jag får pengar över" lista :).

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife