Luft/bränsle skruv-hur många varv?

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Håller på att pilla i en lågmilare(1600 mil) ZR7-03 som går lite blöddrigt upp till 2000 varv när man ger försiktig gas.

Har nu tagit isär och konstaterar att lågfartsmunstyckena ser inte som dom ska....lite rengöring dåh....

Det jag nu funderar på är att: Luft/bränsle skruvarna var 3 varv från botten.(fyrans knasare var drygt 2,5 varv) Tycker spontant att det känns lite väl många varv. Tycker spontant också att, med tanke på milen så torde väl kanske ingen varit och skruvat i den heller.
Det jag funderar vidare på är att.....jag hittade på nätet en repbok och i den den står det att man ska skruva ut 1 3/4 varv. Så långt är det väl klart, men det står då att det gäller (CAL) och (US) model. (jo, det är ju annan luft där)

Hur skulle ni resonera?
- köra tre varv som det var?
- köra 1 3/4 varv ?
- köra nåt mellan, typ 2-2,5?

HGT

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2012
Hoj
Ninja zx7r, Gsx-r 600, gr650 tempter
Jag hade börjat med 2 varv, för att sedan se hur den går. 2½ är grundinställningen på min zx7r

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
Triumph Tiger 1050
Hej

När jag gjorde rent mina förgasare var skruvarna ställda 3 varv från botten (det var på en Suzuki GSX1100). Enligt manualen var frabriksinställningen 2 varv men samtidigt läste jag att fabrikerna oftast ställer skruven snålt. Jag ställde mina skruvar på ca 2½ varv och det har fungerat bra för mig.

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Okej, tack för stödet!
Pillar nu dit dom och lägger mig mittemellan, typ 2 1/4 vars. Kändes bara att 3 varv var lite väl fläskigt.....

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa