Håller på att pilla i en lågmilare(1600 mil) ZR7-03 som går lite blöddrigt upp till 2000 varv när man ger försiktig gas.
Har nu tagit isär och konstaterar att lågfartsmunstyckena ser inte som dom ska....lite rengöring dåh....
Det jag nu funderar på är att: Luft/bränsle skruvarna var 3 varv från botten.(fyrans knasare var drygt 2,5 varv) Tycker spontant att det känns lite väl många varv. Tycker spontant också att, med tanke på milen så torde väl kanske ingen varit och skruvat i den heller.
Det jag funderar vidare på är att.....jag hittade på nätet en repbok och i den den står det att man ska skruva ut 1 3/4 varv. Så långt är det väl klart, men det står då att det gäller (CAL) och (US) model. (jo, det är ju annan luft där)
Hur skulle ni resonera?
- köra tre varv som det var?
- köra 1 3/4 varv ?
- köra nåt mellan, typ 2-2,5?
Har nu tagit isär och konstaterar att lågfartsmunstyckena ser inte som dom ska....lite rengöring dåh....
Det jag nu funderar på är att: Luft/bränsle skruvarna var 3 varv från botten.(fyrans knasare var drygt 2,5 varv) Tycker spontant att det känns lite väl många varv. Tycker spontant också att, med tanke på milen så torde väl kanske ingen varit och skruvat i den heller.
Det jag funderar vidare på är att.....jag hittade på nätet en repbok och i den den står det att man ska skruva ut 1 3/4 varv. Så långt är det väl klart, men det står då att det gäller (CAL) och (US) model. (jo, det är ju annan luft där)
Hur skulle ni resonera?
- köra tre varv som det var?
- köra 1 3/4 varv ?
- köra nåt mellan, typ 2-2,5?