luftburks strypningen på crm

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Hejsan alla glada läsare. för några dagar sedan skulle jag rengöra luftfiltret och jag höll på att ramla baklänges då jag såg någonting som ser ut att kunna vara en strypning och den ser ut ungefär så här :

den sitter i luftburken och den blockerar halva "gummiröret" som går från luftburken till förgasaren. Misstänker att om jag tar bort den så behöver den mer bensin så räcker det kanske med att höja nålen ett snäpp eller måste jag köpa nytt huvudmunstycke?

snälla hjälp mig.

EDIT : har läst om halvmånen som tydligen ska sitta där men om ni kollar på min bild som jag har laddat upp så tycker jag inte att det ser ut som en halvmåne? :confused:

Bifogat

• misstänkt fuling.bmp
    82.8 KB · Visningar: 87
Last edited:

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
om det nu skulle vara en strypning så skulle den behöva mera bensin. Du bör byta upp dig i munstycke, vrider du fullt på rullen öppnas nålen fullt och du får bara den mängd bensin som ditt munstycke tillåter. Mer bensin = större munstycke!

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Vanish skrev:
om det nu skulle vara en strypning så skulle den behöva mera bensin. Du bör byta upp dig i munstycke, vrider du fullt på rullen öppnas nålen fullt och du får bara den mängd bensin som ditt munstycke tillåter. Mer bensin = större munstycke!

ok tack för svaret..

DET VAR LUFTBURKSTRYPNININGEN så uggla eller steffo kan ju ta bort den här ganska onödiga tråden

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
spectre skrev:
ok tack för svaret..

DET VAR LUFTBURKSTRYPNININGEN så uggla eller steffo kan ju ta bort den här ganska onödiga tråden

Men det är väl ändå onördigt att ta bort tråden?
Andra kanske har liknande frågor och då kan dom ju använda sök och hitta hit, right?
:tomten

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
vad kör du med för munstycke?

den förra ägaren sa att det fanns en strypning till luftburken men han hadde slarvat bort den
142 munstycke ska det nog vara med alla trypningar borta och allt är orginal

jag har bara bytt avgassystemet och har testat munstycken mellan 145 -155 och 148 funkar best för min

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
frew skrev:
vad kör du med för munstycke?

den förra ägaren sa att det fanns en strypning till luftburken men han hadde slarvat bort den
142 munstycke ska det nog vara med alla trypningar borta och allt är orginal

jag har bara bytt avgassystemet och har testat munstycken mellan 145 -155 och 148 funkar best för min

uhm kommer fan inte ihåg tror jag har 150 ( nånting ) men om man byter till effekt system och öppet luftfilter ska man byta några storlekar upp. Då kanske det räcker med att bara ta bort skiten för min hoj går jävligt fett endå :gnissla

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
jag körde med 152 ett tag men jag störde mig på att den blödrade lite i mellan registret under belastning och så tog det lägre tid då att varmköra
just nu med 148 så känns hojen lite piggare dessutom blödret i mellanregistret dyker bara upp enstaka gånger och sen tar varmkörningen ca halva tiden jämfört med 152

ska bli kul att ställa in nya förgasaren när den kommer :/

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
frew skrev:
jag körde med 152 ett tag men jag störde mig på att den blödrade lite i mellan registret under belastning och så tog det lägre tid då att varmköra
just nu med 148 så känns hojen lite piggare dessutom blödret i mellanregistret dyker bara upp enstaka gånger och sen tar varmkörningen ca halva tiden jämfört med 152

ska bli kul att ställa in nya förgasaren när den kommer :/

ska köpa ett par st munstycken och pilla lite för jag upplever också att min bluddrar lite precis innan avgasporten öppnar. fan va bra .. PUSS kära crm kollega :fyllisar

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...