Lunda i eftermiddag!!

HILDA

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BLÅ R6 00
Nu är äntligen våren här och bågarna framtagna.. :tummenupp
Alla som vill haka till lunda idag kan möta upp oss vid max i uppsala kl 14,30 Hoppas det kommer fler än i söndags!!!!!!! :eek: :eek:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
HILDA skrev:
Nu är äntligen våren här och bågarna framtagna.. :tummenupp
Alla som vill haka till lunda idag kan möta upp oss vid max i uppsala kl 14,30 Hoppas det kommer fler än i söndags!!!!!!! :eek: :eek:

Hur ser det ut på Lunda nu??

Vad jag hört på nätet så har "fordonstrafik förbjuden"-skyltar satts upp. Det borde göra så att man blir börtfälld om polisen kommer... eller tar ni med vinkelslip? :crash

Jag jobbar, hojen behöver fixas till ytterligare och så är det kallt.. Kommer m.a.o. inte dyka upp idag ;)

Edit: Du har väl upptäckt Uppsala-delen av forumet? :)
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=32

Last edited:

HILDA

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BLÅ R6 00
klaga inte på kylan

Det ser bra ut faktiskt. Visst dom har satt upp några larviga skyltar mm men det är som vanligt bara att skita i dom..Och ringer dom snuten så,vad ska hända????? man har väl en snabb hoj :D jag kan vägarna där ute bättre än alla snutar tillsammans :crash Klaga inte så mycket på kylan.Det finns inget dåligt väder,bara då liga kläder..Jag körde med dubbla långtrosor under skinnstället i söndags och det gick utmärkt

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Re: klaga inte på kylan

HILDA skrev:
Klaga inte så mycket på kylan.Det finns inget dåligt väder,bara dåliga kläder..Jag körde med dubbla långtrosor under skinnstället i söndags och det gick utmärkt

:D
Det stämmer.. fast jag har en tendens att frysa om händerna även om jag har varma handskar. Borde installera lite värme i hantagen, men det är ju lite touring över det ;)

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mc
Vilka idioter till ordningsmakt vi har här i sverige, det kommer bara att bli åkning på andra ställen om det inte kan fortsätta i lunda.
Där är det ju bra, avskillt och lungt, annat blir det när gator stänga av och folk åker mellan bilar och stör :p

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Äsch, jobbar idag (sitter på jobbet i alla fall). Får se hur det blir senare i veckan. Onsdag har det lovats sol och då sitter jag inte inne och möglar! :)

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Eventuellt blir det lagliga race på Lunda inom en snar framtid...

Uppsala Racing jobbar på det :fakta

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Affe_R1 skrev:
Eventuellt blir det lagliga race på Lunda inom en snar framtid...

Uppsala Racing jobbar på det :fakta

Då kanske det är bra om folk kan hålla sig lite från att köra där så att det inte ligger er i fatet.

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Goodstuff skrev:
Då kanske det är bra om folk kan hålla sig lite från att köra där så att det inte ligger er i fatet.

Ett av dom stora felen är att folk kör där när som helst på dygnet...

Det är inte alls populärt för dom som bor där :fakta

Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Läste i UNT att dom som bor där hade blivit helt tokiga när dom fick reda på att det var ett antal motorklubbar som hade ansökt om tillstånd att få köra där. Dom skulle göra allt för att stoppa det sa dom..... J-a idioter!!! :mad:

Tycker dom att det är bättre om vi rejsar och stuntar på nån trevlig flygraka istället, dvs på allmän väg. Förstår inte hur dom tänker :confused:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
MackeNo1 skrev:
Läste i UNT att dom som bor där hade blivit helt tokiga när dom fick reda på att det var ett antal motorklubbar som hade ansökt om tillstånd att få köra där. Dom skulle göra allt för att stoppa det sa dom..... J-a idioter!!! :mad:

Tycker dom att det är bättre om vi rejsar och stuntar på nån trevlig flygraka istället, dvs på allmän väg. Förstår inte hur dom tänker :confused:

Det finns ju faktiskt fok som inte tycker motorcyklar är det fränaste som finns och de har ju full rätt till den åsikten. OCh i den debatten så hjälper det ju knappast att folk kör där trots det nuvarande förbudet.
Argumentet att folk bara kommer köra fort på vägen istället är ju egentligen lite snett eftersom alla vet att man inte får köra fort som fan på vägen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA