Lundadagen

Dr.Bike

Guest
Ja hade man varit hemma så...
Osis. Och jag hade ju helst sett lite Dragrace.

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Eftersom jag inte kommer iväg till Gelleråsen så blir det här en bra ersättning. Tar med mig Herr Titania (kanske också unge Herr Titania) och kommer i bil.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Är vädret bra, så åker jag dit med lillgrabben (därmed blir det bilburet - jag får inte med både honom och sulkyn på hojen :) ). Fyrtio spänn i inträde är ju också överkomligt.

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Kom å hälsa på mig, Affe-R1 å Jos i SMCs tält, godis brukar vi ha med oss

Last edited:

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det kom lite regn, men inte så mycket som man kunde befara. Småblåsigt dock. Jag fick inte så många bilder tagna (svårt med mobilen i solskenet), men följande är på bakhjulsåka med moppe och så när Björn Andersson fick släpp vid en burnis ("fuck you burnout" ? :D ) och allt drog ut i publiken.

Bifogat

• DSC00130.JPG
    DSC00130.JPG
    35.7 KB · Visningar: 57
  • DSC00128.JPG
    DSC00128.JPG
    45 KB · Visningar: 80

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Det kom lite regn, men inte så mycket som man kunde befara. Småblåsigt dock. Jag fick inte så många bilder tagna (svårt med mobilen i solskenet), men följande är på bakhjulsåka med moppe och så när Björn Andersson fick släpp vid en burnis ("fuck you burnout" ? :D ) och allt drog ut i publiken.

Jotack... jag märkte det. Plötsligt ser jag ett bakdäck komma farandes rätt emot mig. Sekunderna senare står en äldre man håller mig i handen. Han ryckte tag i mig och och drog undan mig annars hade jag fått den där hojen på mig. Lite läskigt.

Lundadagen var trevlig men Monstertrucken uteblev och inte såg vi någon tävling i långtradarbackning. Men vi körde/åkte Sedway, det var kul. Så har ni 69.000 till övers så rekommenderar jag en sån.

Bifogat

• CIMG0249.JPG
    CIMG0249.JPG
    57.1 KB · Visningar: 65
  • CIMG0254.JPG
    CIMG0254.JPG
    65.3 KB · Visningar: 55
Last edited:

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Apropå uteblivna grejer - Hemvärnets uppvisning i "tagande av terräng" ställdes in också. Tydligen gick det inte att ragga upp tillräckligt med folk med så kort varsel i semestertider, av vad en av killarna sade. Det var lite dåligt skyltat eller reklam för andra jippon också. Rallybilsåkningen låg avsides upp i skogen (eller om det bara var att provsitta ?). Synd att det krockade med SM-deltävling i supermoto, annars hade de kunnat ha förevisat motardbanan. Men det finns andra än Jocke Engström som kör också, i krokarna... Nåja, det pratades om motardtävling på Lunda i september - hörde inte om det var 15:e eller hur det nu var (står inget hos Svemo och inte heller på ÖMKs webb).

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Nåja, det pratades om motardtävling på Lunda i september - hörde inte om det var 15:e eller hur det nu var (står inget hos Svemo och inte heller på ÖMKs webb).
Det stod faktiskt om det längst ner på programmet du fick när du kom in på området. Jag har också för mig att det var den 15'onde.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping