Lura torrentsida och få bättre ratio!?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Joda, jag har blivit medlem (för tredje gången) på en sida som kräver att man laddar upp för att få ta hem. Rätt vanligt. Problemet nu är bara det att jag måste vänta 48h med att ladda hem alla nya torrents.
Har fått tipset om att tanka hem filer från tex piratbukten för att sen peka om filen så att min andra sida kan använda sig av den filen.

Hur gör man det lättast?

Funkar det bara om man det kommer upp en ruta om att filen redan finns och man kan då ersätta den?

Hoppas det här kan hjälpa någon annan oxå som har svårt att få upp sitt ratio. Hopplöst ibland när man bara har 1Mb lina upp.

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Finns redan fil/katalog så ska den kolla checksummor och stämmer dom så börjar den ladda upp. :) Har själv gjort så på den sida jag använder nu.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Måste man ta hem hela torrenten?

Kan man se om det är samma på nåt annat sätt än att jämföra antalet filer och storleken?

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
varför inte fortsätta seeda...

när du väl fått hem din film så är det ju bara att låta klienten stå på och seeda tills du är uppe i iaf 1:1.
Är det så att ingen vill tanka just det som du seedar är det ju bara att ladda ner vad för skit som helst som många vill ladda ner.
Är sällan bekymmer att hålla en ratio på minst 1:1 även med 1MB upload.
ladda ner ett gäng freeLeech och låt dom stå på en vecka eller 2 så e saken biff.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
när du väl fått hem din film så är det ju bara att låta klienten stå på och seeda tills du är uppe i iaf 1:1.
Är det så att ingen vill tanka just det som du seedar är det ju bara att ladda ner vad för skit som helst som många vill ladda ner.
Är sällan bekymmer att hålla en ratio på minst 1:1 även med 1MB upload.
ladda ner ett gäng freeLeech och låt dom stå på en vecka eller 2 så e saken biff.

Jag hade problem att hålla ratio på en sida.
Jag mailade en admin och sa som det var, jag seedar allt jag tar hem så länge jag kan, men har väldigt liten hårddisk och tar mest hem gammal Skit som ingen vill ha.

Han fixade upp min ratio till skyhöga poäng och sa att jag skulle Maila igen om den blev dålig.

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag målade en admin och så som det var, jag seedar allt jag tar hem så länge jag kan, men har väldigt liten hårddisk och tar mest hem gammal Skit som ingen vill ha.

Han fixade upp min ratio till skyhöga poäng och sa att jag skulle Maila igen om den blev dålig.
Det är det som är gött på tti. Dom räknar hur många timmar man laddar upp. Timmarna kan bytas mot poäng som kan bytas mot uppladdade Gb. Perfekt :)

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Ladda hem materialet, ta bort den från din klient, ladda hem den från regtrackern och välj samma dir som det du nyss laddade hem.
Klienten hashar sen mappen och kollar så att det är exakt samma release.

Om du är medlem på en regtracker så är det antagligen scenematerial i packat format, vilket det väldigt sällan är på tpb. (skit imo)
Så se till så du inte drar hem senaste IronMan 2 opackad och omdöpt till något efterblivet :)

Hårddiskar är typ gratis idag och elen som går åt att ha en dator snurrandes 24/7 klarar man på en vanlig svenssonlön :)
Så det är bara att seeda på.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Om det är tl så klanta inte till det bara,då åker både du och den som bjöd in dig...

Henrik

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Bättre att ta hem delar av ett movie pack. Typ james bond/indiana jones, och markera ett gäng rar-filer. Behöver inte ens vara hela filmer och låta det stå och seeda. Brukar generera mycket upload trots att det är en gammal release. Sen är även "häftiga" 1080p filmer ett hett tips. De brukar tankas om och om igen. Typ transformers eller så.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag håller mig oftast i bukten, men visst material går bara att få tag i på vissa specialsiter, det är där jag har problem.

Ni som är medlemar på diverse sidor, stöttar ni fortfarande bukten?
Det är ju ändå grundstommen för dom flesta.

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Jag håller mig oftast i bukten, men visst material går bara att få tag i på vissa specialsiter, det är där jag har problem.

Självklart sympatiladdar man även från bukten.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv

Då jag enkom kör mac så är väl inte bukten det primära. men visst det händer ofta att jag tankar därifrån(läs idag :) ).

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Tjoa till Mark om du vill ha en invite till TTI.nu, kan även slänga med några gig i upload till dig så har du nått att starta med!
Har även till IPTorrents om du vill ha det istället,den är jämbördig med TL & skitenkel att seeda på!

Vill inte vara präktig men jag har laddat upp 1TB på en tracker med mitt gamla 1mb bredband,så det går...

Händer väll nån gång ibland att man plockar från tpb,men inte ofta..

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Måste man ta hem hela torrenten?

Kan man se om det är samma på nåt annat sätt än att jämföra antalet filer och storleken?

Tror både Torrentleech och TPB visar på detaljerna vilka filer som ingår men är det samma release och samma antal filer så är ju chansen rätt stor att det stämmer, eller diffar väldigt lite.

Hoppas du lyckas denna gång, för TL är nice. :)

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag mailade en admin och sa som det var, jag seedar allt jag tar hem så länge jag kan, men har väldigt liten hårddisk och tar mest hem gammal Skit som ingen vill ha.

Tack för tipset, ska göra detsamma.

Det är det som är gött på tti. Dom räknar hur många timmar man laddar upp. Timmarna kan bytas mot poäng som kan bytas mot uppladdade Gb. Perfekt :)

Frågade om det oxå.

Eller så frågar man mig :D

Mitt nick är Bootstrap
Får jag? :bow

Ladda hem materialet, ta bort den från din klient, ladda hem den från regtrackern och välj samma dir som det du nyss laddade hem.
Klienten hashar sen mappen och kollar så att det är exakt samma release.

Om du är medlem på en regtracker så är det antagligen scenematerial i packat format, vilket det väldigt sällan är på tpb. (skit imo)
Så se till så du inte drar hem senaste IronMan 2 opackad och omdöpt till något efterblivet :)

Hårddiskar är typ gratis idag och elen som går åt att ha en dator snurrandes 24/7 klarar man på en vanlig svenssonlön :)
Så det är bara att seeda på.

Provade ett flertal olika filer som borde fungerat, men gick bet på alla. Får hitta på något annat...

Om det är tl så klanta inte till det bara,då åker både du och den som bjöd in dig...

Henrik

Mmm, men de gick nog bra. Egentligen gör man ju inget som förstör :va

Bättre att ta hem delar av ett movie pack. Typ james bond/indiana jones, och markera ett gäng rar-filer. Behöver inte ens vara hela filmer och låta det stå och seeda. Brukar generera mycket upload trots att det är en gammal release. Sen är även "häftiga" 1080p filmer ett hett tips. De brukar tankas om och om igen. Typ transformers eller så.

Det har inte heller gått speciellt bra. Antar att folk med 100 mbit linor "kör över" mig.

Tjoa till Mark om du vill ha en invite till TTI.nu, kan även slänga med några gig i upload till dig så har du nått att starta med!
Har även till IPTorrents om du vill ha det istället,den är jämbördig med TL & skitenkel att seeda på!

Jag har ett konto på TTi (Bootstrap), där har jag ungefär 1.0 i ratio.

Jag tar gärna en invite till IPTorrents. Skickar min mail via PM.

Tror både Torrentleech och TPB visar på detaljerna vilka filer som ingår men är det samma release och samma antal filer så är ju chansen rätt stor att det stämmer, eller diffar väldigt lite.

Hoppas du lyckas denna gång, för TL är nice. :)

Ja, jag gillar TL, men det gick inte alls bra :(

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
100 seedhours has been given to Bootstrap and 110 seedhours has been taken from your account (100 x 1.1).

@Gumpa, det blir nog svårt att invitea till TTi eftersom vi fyllt kvoten med användare och trackern är stängd!

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
100 seedhours has been given to Bootstrap and 110 seedhours has been taken from your account (100 x 1.1).

@Gumpa, det blir nog svårt att invitea till TTi eftersom vi fyllt kvoten med användare och trackern är stängd!

Grymt!

Men man måste vara power user för att få tillgång till bonusen va? Går det oxå att lösa? Jag har 1200 seedhours nu :krama

Antar att porr är det som är bäst om man vill grejja bra ratio!? (Brukar vara så :hihi)

Ang. Gumpa så menade han att han kunde skicka invite till IPTorrents.

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Grymt!

Men man måste vara power user för att få tillgång till bonusen va? Går det oxå att lösa? Jag har 1200 seedhours nu :krama

Antar att porr är det som är bäst om man vill grejja bra ratio!? (Brukar vara så :hihi)

Ang. Gumpa så menade han att han kunde skicka invite till IPTorrents.
Du får väl låta datorn stå på lite :tungan

Jag som aldrig är där inne nästan har lyckats med typ 7000h. Iofs varit medlem sen 2006. Så det är väl egentligen inte så mkt.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...