Lurad av taxichauffören.

Chribba

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
R6
Hej!

Sitter och kokar av ilska efter att nyss ha blivit lurad av en oseriös taxichaffis.

Historien: Jag och flickvännen hoppar in i en taxi utanför Arlanda och frågar efter fast pris till Kungsängen. Svaret vi fick var 445:-. När vi kommer till Stäket pillar chaffisen på taxametern och när vi kommer till Kungsängen vill han ha 670:- Ett ganska upprört och högljut samtal följer där han förklarar att han enbart körde fast pris till Stäket och därifrån använde han taxametern. Enligt honom förklarade han det klart och tydligt för oss vid avfärd från Arlanda. Detta stämmer inte, dock så nämde han något om Stäket men vi noterade inte det.

Så frågan är: Vad fan ska man göra? Jag har redan betalat de 670:- han ville ha (annars skulle han skicka inkassokrav). Vi ringde Polisen och de kunde inte göra något... Men det känns som att en sån där skojare måste stoppas.

(Och hur fan kan en taxiresa mellan Stäket och Kungsängen kosta 225:- ?)

//Lurad
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
En fråga bara. Hur skulle han veta vart han skulle skicka inkasso brevet? hade han namn å address eller?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Chribba skrev:
Hej!

Sitter och kokar av ilska efter att nyss ha blivit lurad av en oseriös taxichaffis.

Historien: Jag och flickvännen hoppar in i en taxi utanför Arlanda och frågar efter fast pris till Kungsängen. Svaret vi fick var 445:-. När vi kommer till Stäket pillar chaffisen på taxametern och när vi kommer till Kungsängen vill han ha 670:- Ett ganska upprört och högljut samtal följer där han förklarar att han enbart körde fast pris till Stäket och därifrån använde han taxametern. Enligt honom förklarade han det klart och tydligt för oss vid avfärd från Arlanda. Detta stämmer inte, dock så nämde han något om Stäket men vi noterade inte det.

Så frågan är: Vad fan ska man göra? Jag har redan betalat de 670:- han ville ha (annars skulle han skicka inkassokrav). Vi ringde Polisen och de kunde inte göra något... Men det känns som att en sån där skojare måste stoppas.

(Och hur fan kan en taxiresa mellan Stäket och Kungsängen kosta 225:- ?)

//Lurad

Tja, lättast hade väl varit att inte betala och låta honom ta dit polisen om han vill. Har dock förståelse för att man inte vill syssla med sånt med tjejen i släp, precis hemkommen från semestern.

Blir nog svårt att bevisa att du fått ett fast pris, men du kan ju ringa till bolaget och förklara situationen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Synd att behöva vara den som saltar i såren men du skulle bett honom skicka hans inkassokrav, nu är det nog ganska kört men kör det vanliga med ARN (inte Arlanda dårå;)) och konsumentvägledare osv.

Lycka till, hoppas du åtminstone petade kråker på skinnklädseln? :confused:
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
prulle skrev:
En fråga bara. Hur skulle han veta vart han skulle skicka inkasso brevet? hade han namn å address eller?

Hahahhaa, det är för roligt.

Är det kanske möjligt att han kände till adressen eftersom han stod parkerad utanför deras hus? :va
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Salt No2 nu då:
Hur kan man sätta sig i en sådan där bluffburk? Jag åker aldrig med de där som gastar på Arlanda, Kurir, 020 eller Stockholm får köra fram.

Lugn skrev:
Hahahhaa, det är för roligt.

Är det kanske möjligt att han kände till adressen eftersom han stod parkerad utanför deras hus? :va

Hihihihi, så kan det (kanske) ha varit. :rofl
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lugn skrev:
Hahahhaa, det är för roligt.

Är det kanske möjligt att han kände till adressen eftersom han stod parkerad utanför deras hus? :va

Fan ibland kopplar inte hjärncellerna ihop. :gnissla

Okej men namn viste han ju inte.
 

Chribba

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
R6
Lugn skrev:
Blir nog svårt att bevisa att du fått ett fast pris, men du kan ju ringa till bolaget och förklara situationen.

Jag ringde till bolaget när jag satt i bilen. När jag gjorde det började chaffisen snacka om att jag var rasist därför jag inte trodde på hans ord. Personen jag pratade med på bolaget var inte heller seriös. Han kunde inte räkna fram ett pris direkt osv... utan bad mig återkomma i morgon. Så det är ett buffel-och-båg-företag.

Markus skrev:
Salt No2 nu då:
Hur kan man sätta sig i en sådan där bluffburk? Jag åker aldrig med de där som gastar på Arlanda, Kurir, 020 eller Stockholm får köra fram.

Ja, jag får väl bjuda på detta, bara att strö mer salt. Men nästa gång blir det nog inte taxi, eller iaf inte någon "bluffburk".
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
prulle skrev:
Fan ibland kopplar inte hjärncellerna ihop. :gnissla

Detta är det bästa som du har nämt, har läst många trådar av dig hur du dricker en vodka på en festkväll, etc. Fan vad du ljuger hit och dit men det är väl som du säger att hjärncellerna inte koppar :hihi :hihi
Se lite glad ut eller ta bort avataren...
 

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Ort
zero-eight !
Hoj
El såldo !
Chribba skrev:
Jag ringde till bolaget när jag satt i bilen. När jag gjorde det började chaffisen snacka om att jag var rasist därför jag inte trodde på hans ord. Personen jag pratade med på bolaget var inte heller seriös. Han kunde inte räkna fram ett pris direkt osv... utan bad mig återkomma i morgon. Så det är ett buffel-och-båg-företag.



Ja, jag får väl bjuda på detta, bara att strö mer salt. Men nästa gång blir det nog inte taxi, eller iaf inte någon "bluffburk".

eller så åker du med Taxi Stockholm i forsättningen så slipper du sånt här! Annars får du börja åka stora röda " sosse " taxin !! :pangihuve
 

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Ort
stadens namn
Hoj
?
Jonte*FZ6 skrev:
eller så åker du med Taxi Stockholm i forsättningen så slipper du sånt här! Annars får du börja åka stora röda " sosse " taxin !! :pangihuve

Även riktig taxi tar fast pris fram till Stäketbron för att sen slå på taxameter, ändrades för ca två-tre år sen.

Efter att ha veckopendlat till GBG i ca två år så kan jag säga att det diffar ca 10-20 kr mellan de tre stora bolagen på den resan. Resan bör gå på ca 450 totalt.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Mr R skrev:
Detta är det bästa som du har nämt, har läst många trådar av dig hur du dricker en vodka på en festkväll, etc. Fan vad du ljuger hit och dit men det är väl som du säger att hjärncellerna inte koppar :hihi :hihi
Se lite glad ut eller ta bort avataren...

Haha. Jag ljuger inte, jag är bara otrolig. :tummenupp

Men tro vad du tror.

Hitta ingen bättre bild men det kommer nån gång.

Edit: Tror jag antingen ska skära ner på vad jag skriver mig eller skaffa en diskret kammra och filma allt jag gör, då kanske folk tror mig..

Eller gå en svenska kurs.
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Chribba skrev:
Jag ringde till bolaget när jag satt i bilen. När jag gjorde det började chaffisen snacka om att jag var rasist därför jag inte trodde på hans ord. Personen jag pratade med på bolaget var inte heller seriös. Han kunde inte räkna fram ett pris direkt osv... utan bad mig återkomma i morgon. Så det är ett buffel-och-båg-företag.

"Tyvärr kan jag inte betala idag, men återkom gärna imorgon..." :rolleyes:
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top