lurad.... suck..

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
tja alla bågevänner!

lägger en bilfråga här inne,,,hoppas det är okej.

ringde på en bil igår,en röd scorpio -89
billig som fan,de var nåt litet fel på aut lådan sa han som sålde den och sa att det är bara till att byta en packning eller så...mm
dum som man är så tittade jag inte så mkt på bilen utan tog ut pengs och köpte den...

så ett dygn senare sitter man här och känner sej bitter.. lådan funkar inte öht,jo,den kommer iväg när man varvar upp den i typ 6000varv..

känns ju inte bra alls så jag bestämmer mej för att ringa han som sålde den,,han vägrar att ta tillbaks den(vilket jag förstår)
va fan gör man nu? har varken stålar eller lust att byta låda på den och vill heller inte ha en bil stående på gatan utan användning..
jaja... mycket text blev de.. ska nog börja skriva dagbok..

ingen som är köpsugen på en scorpa??...skiiitbra växellåda!..lovar

Last edited:

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
kolla oljan, kolla om lådan har ett oljefilter. om så är fallet, byt då det säker inte är gjort de senste 15 åren. brukar aldrig var anågot allvarligt fel. är oljan röd och fin eller svart och luktar fan???

christoffer

Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
GIXxXER skrev:
kolla oljan, kolla om lådan har ett oljefilter. om så är fallet, byt då det säker inte är gjort de senste 15 åren. brukar aldrig var anågot allvarligt fel. är oljan röd och fin eller svart och luktar fan???

oljan är svart,däremot lukar den inte nåt spec...kan de vara så enkelt?
är det nån som vet vad som händer med en aut låda när den slutar för gott?
är den som min då eller hur fan blir de?....har ju aldrig haft en aut

christoffer

Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
nån som vet om man har någon som hellst rätt bakom sej att häva ett köp från en privatperson då?

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Och vad gäller det juridiska finns det något som säger att säljaren vid privatköp är skyldig att uppge alla kända fel. Annars kan köpet återgå. Kort sagt, är lådan totalrasad och han säger att den är fin bara man byter en packning borde det gälla.

Jag hoppas du skrev lite papper på skick på bilen och så? Vet inte vad som händer annars men det lär ju bli ord mot ord... :(

Det stod mer om det här i någon tråd här för bara en eller två veckor sedan, någon kille som lagt handpenning på en bil som sedan visade sig vara krockad. Se om du kan hitta den. Snacka med konsumentrådgivningen.

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Tja, det där är ungefär samma sympton som våran Golf tdi -99 hade för ett år sedan, den fungerande men fortsatte att gå även på tomgång osv..räckte med att starta motorn och dra i Driven, och den for iväg..

Lämnade in den hos en specialliserad BMW/Merca mekaniker (tyskt skit alltihop) och han sade att det var ett lager som skurit och fort runt i hela lådan, så det vara bara att slänga alltihop...ett alternativ va köpa ny låda för 45 000kr (du läste rätt) eller att hitta en begagnad...och vi hade tur och fick en begagnad som han lyckades renovera, gick loss på en 10-12 loppor allt som allt sen... :3freak

Automatlåder kan vara dyrt....

christoffer

Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
ja..jjo att det är ford skulle jag ju ha tänkt på.. :huvet detta exet blev mitt första och troligen även min sista..

nej,skrev inget papper om skicket på bilen,kanske bara blir att bita i det sura och skrota bilen alt.sälja skiten i delar om man orkar...

tack för svaren iaf,må gott..nu ska jag,för andra gången på ett dygn sätta mej å leta på blocket efter en billig vinterbil......skitkul ska de bli!

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Byt olja i lådan och filter om det finns nåt . automatlådor är ju kinkiga , det måste vara rätt nivå i lådan annars funkar den inte.

ford, Fodrar Ordentliga Reparationer Dagligen..

christoffer

Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
aa... ska göra det..

nu ska ni få er ett gott skratt till:

jag var just uppe vid biljäveln för att försöka bli sams med den,men framförallt för att få den här känslan av att"äh,de är inte så farligt"som just nu är långt,,långt borta..

gick i alla fall dit,drog igång motorn,,de gick ju bra.(punkt)
märker att kupé fläkten bara låter "klonk",sen händer inget mer..okej,tänkte jag och provade några ggr till,efter en stund så börjar det droppa vatten på min högerdoja!..."va faan?" vattnet kom från utbåset från fläkten,,"aha?"

efter ännu en stund,sitter å fipplar med stereon,,börjar de ryka utav hellvete i kupen! de bolmar ut,såväl inne i bilen som ut genom huven..
får LÄTT panik och går ur bilen,,(ska skiten börja brinna nu också?)
öppnar huven,de ryker som fan ur kupèfläktsmotorn...suck...

......jag gick hem.. på vägen hem blir jag ifatt...runnen av vatten från min bil,kylarvatten...helt rostfärgat... suck...springer ifrån vattnet och går in..väntar på att höra ljud från brandbilar...

stunder som dom här,känns min mc ganska bekymmersfri iaf...

nu ska jag gå in å rota i medecinskåpet efter middag,,

mvh
christopher, stolt ford ägare!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
hahah du tar det ju iaf bra :D

man ska inte överreagera på saker o ting. Ta det som det är och bli deppig :lol

christoffer

Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
Swedie skrev:
hahah du tar det ju iaf bra :D

man ska inte överreagera på saker o ting. Ta det som det är och bli deppig :lol

hahaha!!..exakt!...jag kommer leva efter den teorin och bli en mycket..MYCKET bitter man när jag blir gammal..

edit: dessutom så står den iaf inte utanför mitt fönster så jag slipper se skiten..
vill någon se denna kalas fina ford scorpio och dess utomordentliga skick så ta en sväng förbi snörmakarvägen i bromma.. provkörning av hellvetet 5kr!
se där!...man kan ha nytta av den iaf! :tummenupp efter ett tiotal år av provkörningar har jag ju nästan gått vinst på den!!...(fan,va smart jag e)

Last edited:

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Fy fan, sånt där är så jävla otroligt trist, borde vara olagligt att sälja icke fungerande skräp..

Skulle iaf jävlas som fan med säljaren som straff!

christoffer

Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
ja,,jag ska smyga vida hans hus på nätterna och kissa i hans blomlådor varje natt hädanefter.....

nej de är ju jag som varit dum som inte kollade upp mer om bilen..men men...sånt e livet!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ähh, det är fan så heller ditt fel... Han säger ju att det enda som behöver bytas är lite Packningar typ...

Pån ba´

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Äntligen en chans att komma åt tjyvpacket! Lämna bilen med nycklarna i och dörren öppen. Jag menar... att försöka ta en tur i den bilen måste lätt vara värre än ett par år på Hall! ;)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0