Mälaren runt 060819

Dark_Messenger

Guest
Som topic lyder. Ska någon åka?

Har åkt den några gånger och det brukar vara sköj. Jävla jippo. Tyvärr mest blysänken men men.. Man behöver ju inte åka toklångsamt för det. Tidigare har jag hakat på nånstans utmed vägen men tänkte åka hela den officiella rundan i år.


Kommer bevaka denna tråd till kl 1600.
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Dark_Messenger skrev:
2386750 Som topic lyder. Ska någon åka?

Har åkt den några gånger och det brukar vara sköj. Jävla jippo. Tyvärr mest blysänken men men.. Man behöver ju inte åka toklångsamt för det. Tidigare har jag hakat på nånstans utmed vägen men tänkte åka hela den officiella rundan i år.


Kommer bevaka denna tråd till kl 1600.
är den officiella imorgon alltså?
 

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Viking Motor Park
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Jag åker. Eller heter det kanske köar runt Mälaren imorgon...
Om det är rätt väder så har jag SH-tröjan på.
 

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Ort
zero-eight !
Hoj
El såldo !
Åkte mälaren runt 2003 och har inte haft nån längtan tillbaka........möjligen åka ner till starten ellr målet o kolla lite hojar!

Men i år blir det stuntshow på barkarby istället!!:yoparty
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Brukar det inte vara rena parkeringsplatsen stundtals?? i så fall är det ingenting för en luft/oljekyld gammelgixxer..den kokar på nolltid
 

Dark_Messenger

Guest
Får intrycket att det inte är många SH:are som ska åka.

Tänkte på samåkning.
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
tror inte jag pallar det :p ska åka från Halmstad lite inann 6 imon bitti till Västerås. hade ju vart skoj att köra det men pallar itne det efter 50 mil.. men som många säger, kanske inte så kul om man står still hela tiden?? hörde det skulle bli regn med?? stämmer det eller?
 

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Visst, de e skoj att spana in alla hojjar men huva va trist att sitta å köa hela långa dagen.
Orkade åka med från solna till tumba avfarten!
Så inget jag rekomenderar men alla e ju olika...
 

rude boy

Med stor lem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
suka
Åkte mälaren runt idag och förvånade mig över sporthojsåkarna, här ligger vi i en snygg rad blyslädar och sporthojar tillsammans, då kommer det hela tiden sporthojar som måste blåsa skiten på utsidan hela tiden. Är det inte hela grejen med att åka mälaren runt att glida tillsammans? Har man så jävla bråttom runt så är det väl lämpligare att ta motorvägen i sådandt fall och inte utsätta övriga för fara med ídiotomkörningar.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
fazerfun skrev:
2386987 Brukar det inte vara rena parkeringsplatsen stundtals?? i så fall är det ingenting för en luft/oljekyld gammelgixxer..den kokar på nolltid

Kokar den? :confused:
Då måste det blir väldigt varmt minsann.
Jag undrar varför man vill köra den där vändan, det är ju inga roliga vägar direkt.
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
rude boy skrev:
2390855 Åkte mälaren runt idag och förvånade mig över sporthojsåkarna....
De förvånade mig också. Mest över att några med sporthojar faktiskt krypkörde runt mälaren. Jag fattar inte, är det för att känna gemenskap man åker med freakshowen? För det kan väl inte vara kul att sitta i en kö med hojen?
 

Dark_Messenger

Guest
Ride report:
Åkte hela vändan. Hakade på i s-tälje och åkte sen den "officiella" rundan. Mest blysänken såklart, men ganska många sporthojar ändå. Kul. Det är klart, ofta går det i 90-100, men folk är duktiga på att hålla undan och kör snyggt så jag upplevde inga problem att brassa på lite. Jag anser inte att det stör om man gör en snygg o säker omkörning.. förstår inte hur man kan säga det?

Bra väder och klockrent arrangerat som vanligt. Väl skyltat för de som inte "vet vägen", hur man nu inte kan det med 20.000 deltagare.. Det roliga med M.R. tycker jag är att det är så stort. Så jäkla mycket skumma människor med roliga byggen man kan kolla på. Några mackar utmed vägen har servicepersonal som tankar hojen åt dig. Det tyckte jag var lite skoj. Har aldrig varit med om det tidigare.

Stopp på lagom avstånd, där man kan få sig något i magen eller fylla på soppa. SMC har personal utställd här och där vid "farliga" kurvor som dirigerar trafiken. Vid eskilstunas speedwaybana var det masstopp med utställning, minimoto och go-kart för de som ville. Tyckte det var en bra runda i år. Synd att inte fler sporthojare åkte. Det går ju oftast i runt hundra, men som vanligt gäller ju "egen fart" så vill man finns det inget som hindrar att ösa på lite mer..
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Victor skrev:
2390933 Kokar den? :confused:
Då måste det blir väldigt varmt minsann.
Jag undrar varför man vill köra den där vändan, det är ju inga roliga vägar direkt.

nä men den blir väldigt, väldigt varm och det ska vi bespara motorn. Sen är jag inte särskilt road av att ligga och köra 90-100 på mestadels motorvägar bland en massa blyslädar...:tråkad
 

copse

Guest
Jag åkte för andra gången. Körde med farsan och morbror. Även sigges och hans old man var med. Köra 30 mil med motard är ingen direkt hit kan jag säga. Men det var rätt trevligt. Vi gjorde några stopp, käkade lite, kollade på alla galna hojar. Jag såg en motard förutom min tror jag. En Duke, kanske var din jag såg, Juha-p?

Starten är lite drygt att krypa 30, slira på kopplingen hela tiden. Men sen flyter det på rätt bra, men som någon sa, är inga direkta roliga vägar. Speciellt motorvägen västerås där, jäävla transportsträcka.

Summa sumarum, helt ok tillställning.
 
Last edited:

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Upplands väsby
Hoj
Lowrider Bobber
copse skrev:
2394257 Jag åkte för andra gången. Körde med farsan och morbror. Även sigges och hans old man var med. Köra 30 mil med motard är ingen direkt hit kan jag säga. Men det var rätt trevligt. Vi gjorde några stopp, käkade lite, kollade på alla galna hojar. Jag såg en motard förutom min tror jag. En Duke, kanske var din jag såg, Juah-p?

Starten är lite drygt att krypa 30, slira på kopplingen hela tiden. Men sen flyter det på rätt bra, men som någon sa, är inga direkta roliga vägar. Speciellt motorvägen västerås där, jäävla transportsträcka.

Summa sumarum, helt ok tillställning.

Nä var inte jag, tänkte det blir nog för långt med motard. Starkt jobbat av dig dock :tummenupp . Ångrar lite att jag inte följde med, blev tatuerad istället :va
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top